• Σχόλιο του χρήστη 'Μαιρη Μιχαλα' | 19 Μαρτίου 2015, 12:59

    Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής ΑνασυγκρότησηςΔικτυακός Τόπος ΔιαβουλεύσεωνΑρχικήΠρωθυπουργός της ΕλλάδαςΑνοικτή ΔιακυβέρνησηΔικτυακός Τόπος ΥπουργείουΔιαβουλεύσεις ΥπουργείωνΑρχικήΕκδημοκρατισμός της διοίκησηςΆρθρο 16: Ηλεκτρονική ταυτοποίηση-Κάρτα πολίτη Άρθρο 16: Ηλεκτρονική ταυτοποίηση-Κάρτα πολίτη 1.            Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του Ν. 3979/2011 (ΦΕΚ Α’ 138) προστίθενται εδάφια ως ακολούθως: «Κατά την εγγραφή στην υπηρεσία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης δύνανται να χρησιμοποιούνται διαπιστευτήρια που έχουν εκδοθεί για την επιβεβαίωση της ταυτότητας του χρήστη από άλλους φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα και είναι διασυνδεμένα με ένα ή περισσότερα αναγνωριστικά που σχετίζονται με βασικά μητρώα, όπως  ιδίως α) το μητρώο ταυτοτήτων, β) το μητρώο κοινωνικής ασφάλισης, γ) το φορολογικό μητρώο, και δ) το δημοτολόγιο. Οι φορείς που παρέχουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιβεβαίωσης της ταυτότητας σε άλλους φορείς και συστήματα του δημόσιου τομέα λειτουργούν σύμφωνα με  τον Κανονισμό 910/2014 της 23ης Ιουλίου 2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με την ηλεκτρονική ταυτοποίηση και τις υπηρεσίες εμπιστοσύνης για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στην εσωτερική αγορά και την κατάργηση της Οδηγίας 1999/93/ΕΚ, όπως αυτός κάθε φορά ισχύει. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών  Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του κατά περίπτωση αρμoδίου Υπουργού καθορίζονται τα ειδικότερα τεχνικά και λεπτομερειακά ζητήματα που αναφέρονται στη διασύνδεση των διαπιστευτηρίων και των αναγνωριστικών με βασικά μητρώα των φορέων του δημόσιου τομέα.». 2.  α) Μια πιλοτική εφαρμογή της «κάρτας πολίτη» που θα περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα αναγνωριστικά που σχετίζονται με τα βασικά μητρώα που περιγράφονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 32 του Ν. 3979/2011, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, μπορεί να εφαρμοστεί και ως μέσο ταυτοποίησης των δικαιούχων και χορήγησης της επιδότησης σίτισης κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 3 του νόμου *** «Ρυθμίσεις για τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης», ή για ανάλογες επιδοτήσεις, με έλεγχο των εισοδηματικών κριτηρίων βάσει των τηρουμένων ηλεκτρονικών αρχείων από το Υπουργείο Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Για την δημιουργία του αρχείου που θα χρησιμοποιηθεί για κάθε περίπτωση χορήγησης της επιδότησης, υπεύθυνος Επεξεργασίας είναι το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύσης. Για το σκοπό αυτό,  χρησιμοποιούνται οι βάσεις δεδομένων που τηρούνται από το TAXIS και το ΗΔΙΚΑ για την διακρίβωση του εισοδήματος και της οικογενειακής κατάστασης. Η διάρκεια τήρησης των στοιχείων ορίζεται διετής από την ημερομηνία συλλογής τους. β) Μέτρα για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της παραγράφου αυτής ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, του αρμόδιου αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης  και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Πλοήγηση στη Διαβούλευση2 ΣχόλιαΆρθρο 01: Επίταξη προσωπικών υπηρεσιών -Απαγόρευση πολιτικής επιστράτευσης απεργών1 ΣχόλιοΆρθρο 02:Συμμετοχή της κοινωνίας στην διαδικασία στελέχωσης ΑΣΕΠ και Συνήγορου του Πολίτη0 ΣχόλιαΆρθρο 03: Πεδίο εφαρμογής-αναλογική εφαρμογή ρυθμίσεων0 ΣχόλιαΆρθρο 04: Δικαίωμα και υποχρέωση συλλογικής διαπραγμάτευσης3 ΣχόλιαΆρθρο 05: Είδη, περιεχόμενο και αρμοδιότητα σύναψης συλλογικών συμβάσεων στο δημόσιο0 ΣχόλιαΆρθρο 06: Διαδικασία και τύπος των διαπραγματεύσεων0 ΣχόλιαΆρθρο 07: Χρόνος ισχύος και καταγγελία της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας0 ΣχόλιαΆρθρο 08: Μεσολάβηση9 ΣχόλιαΆρθρο 09: Αποκατάσταση του τεκμηρίου αθωότητας στην πειθαρχική διαδικασία1 ΣχόλιοΆρθρο 10: Οριστική Παύση2 ΣχόλιαΆρθρο 11: Πειθαρχικά Συμβούλια2 ΣχόλιαΆρθρο 12: Άλλες πειθαρχικές διατάξεις0 ΣχόλιαΆρθρο 13: Επέκταση των δικαιωμάτων διοικουμένων και υπαλλήλων3 ΣχόλιαΆρθρο 14: Απλούστευση και επιτάχυνση διαδικασιών προσλήψεων εποχικού προσωπικού και συμβάσεων μίσθωσης έργου53 ΣχόλιαΆρθρο 15: Μετατροπή θέσεων προσωπικού ΙΔΑΧ σε θέσεις μονίμων υπαλλήλων63 ΣχόλιαΆρθρο 16: Ηλεκτρονική ταυτοποίηση-Κάρτα πολίτη3 ΣχόλιαΆρθρο 17: Ηλεκτρονικές υπηρεσίες ΑΣΕΠ2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Αυτεπάγγελτη αναζήτηση δικαιολογητικών-Ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών1 ΣχόλιοΆρθρο 19: Ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων δημοσίου-Ασφάλεια πληροφορικών συστημάτων δημοσίου6 ΣχόλιαΆρθρο 20: Πεδίο εφαρμογής12 ΣχόλιαΆρθρο 21: Διαδικασία προσδιορισμού και πλήρωσης θέσεων με εθελοντική κινητικότητα0 ΣχόλιαΆρθρο 22: Τριμελείς Επιτροπές του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης56 ΣχόλιαΆρθρο 23: Επαναφορά προσωπικού45 ΣχόλιαΆρθρο 24: Επανασύσταση καταργηθέντων κλάδων και ειδικοτήτων και κατάταξη προσωπικού175 ΣχόλιαΆρθρο 25: Επανασύσταση Δημοτικής Αστυνομίας46 ΣχόλιαΆρθρο 26: Διορισμός επιτυχόντων ΑΣΕΠ1 ΣχόλιοΆρθρο 27: Εκποίηση αυτοκινήτων του δημοσίου10 ΣχόλιαΆρθρο 28: Θέματα ΕΚΔΔΑ2 ΣχόλιαΆρθρο 29: Θέματα Εθνικού Τυπογραφείου1 ΣχόλιοΆρθρο 30: Αποσπάσεις διακριθέντων αθλητών9 ΣχόλιαΆρθρο 31: Αλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης2 ΣχόλιαΆρθρο 32: Έναρξη ισχύος-Κατάργηση διατάξεων Αναρτήθηκε 17 Μαρτίου 2015, 16:00 Ανοικτή σε Σχόλια έως 24 Μαρτίου 2015, 14:00 Απομένουν 05 Ημέρες Σχολιάστε!Σχετικό ΥλικόΣχέδιο νόμουΑιτιολογική έκθεσηΠαρακολουθήστεΣχόλια επι του Άρθρου Σχόλια επι της Διαβούλευσης Όλα τα Σχόλια ΕργαλείαΕκτύπωση Στατιστικά63 Σχόλια επι του Άρθρου 510 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 15736 - Όλα τα Σχόλια Όλες οι ΔιαβουλεύσειςΕκδημοκρατισμός της διοίκησηςΔημόσια Διαβούλευση σχεδίου νόμου για τις ΚΟΠΡυθμίσεις Μεταναστευτικής ΝομοθεσίαςΝέος τρόπος κατάρτισης των ληξιαρχικών πράξεωνΕπείγουσες ρυθμίσεις Υπουργείου ΕσωτερικώνΚώδικας ΜετανάστευσηςΔιενέργεια ΔημοψηφίσματοςΚάρτα ΠολίτηΔιαδικτυακά Μέσα Ενημέρωσης και ΕπικοινωνίαςΠυρόπληκτες ΠεριοχέςΕκλογικές ΔαπάνεςΠρόγραμμα «Καλλικράτης»Πολιτική συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα και μακροχρόνια στην ΕλλάδαΚαθιέρωση ανώτατου ορίου κυβισμού κρατικών αυτοκινήτωνΡυθμίσεις για την Τοπική Ανάπτυξη-Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50/ΕΚΗλεκτρονική ΔιακυβέρνησηΑνάρτηση Αποφάσεων και Πράξεων στο ΔιαδίκτυοΑναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠ Σχόλια « 1 2 19 Μαρτίου 2015, 12:36 | ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΣΙΡΩΝΗ Μόνιμος ΣύνδεσμοςΑυτό που προκαλεί εντύπωση πάντα είναι, «πώς ένα κόμμα όταν βρίσκεται στην αντιπολίτευση βλέπει τις πραγματικές προθέσεις και τους κινδύνους ενός νομοσχεδίου, όπως το συγκεκριμένο και το απορρίπτει. Αλλά μόλις γίνεται κυβέρνηση το φέρνει σε δημόσια διαβούλευση! Εμείς παντού και πάντα οι ίδιοι λέμε ΟΧΙ , σε οτιδήποτε δεσμέυει την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ μας. 19 Μαρτίου 2015, 12:36 | Χαράλαμπος Μόνιμος ΣύνδεσμοςΔεν περιμένω να δημοσιεύσετε το μήνυμά μου, αλλά ξέρω πως θα το διαβάσετε και αυτό μου αρκεί. Είμαι Έλλην και ως εκ τούτου οφείλω να αναζητώ την αλήθεια που θα με αποδεσμεύσει από τα γήινα δεσμά, γιατί μόνο έτσι θα αισθάνομαι πραγματικά ελεύθερος, όπως με έπλασε ο Δημιουργός. Ως εκ τούτου δεν μπορώ να αποδεχθώ κάτι που θα περιορίζει και προσβάλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια ελευθερία αφού θα αντιβαίνει στις αρχές και αξίες που διέπουν από πανάρχαια χρόνια την φυλή μας. Σύμφωνα με το Σύνταγμα της Πατρίδας Μου, είμαι υποχρεωμένος να την υπερασπίζω απέναντι σε οτιδήποτε και οποιονδήποτε θα προσπαθήσει να περιορίσει την Ελευθερία της.Ἡ ἀνωτέρω μεθόδευση περί Κάρτα πολίτη –γιατὶ περὶ μεθοδεύσεως πρόκειται- δὲν θα πρέπει νὰ γίνη ἀνεκτὴ ἀπὸ τοὺς βουλευτὲς ποὺ ἔχουν ἐκλεγεῖ ὑποσχόμενοι τὴν τήρηση τοῦ Συντάγματος, τὸν σεβασμὸ τῶν ἀτομικῶν καὶ κοινωνικῶν δικαιωμάτων καὶ τὴν Ἐθνική μας ἀξιοπρέπεια. Ὁ Ἑλληνικὸς λαὸς πρέπει νὰ ἔχη λόγο καὶ ὁ λόγος του αὐτὸς πρέπει νὰ ἀκουστῆ.Ο Θεός να σας φωτίζει! 19 Μαρτίου 2015, 12:59 | Δημήτρης Μόνιμος ΣύνδεσμοςΑγαπητοί/ές Κύριοι/ες,εκτιμώ πως είναι άκαιρη η εισαγωγή, υπό τις παρούσες συνθήκες πολιτικής και οικονομικής αστάθειας, ενός τέτοιου μέτρου. Βέβαια, για κάποιους οι οποίοι αναζητούσαν τέτοιες συνθήκες για να το περάσουν χωρίς να υπάρξει ουσιαστική αντίδραση, θεωρούν πως τώρα είναι η στιγμή(ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται). Δεν θέλω να πιστέψω ότι υπάρχει σκοπιμότητα και ότι κάποιοι μας έριξαν στα βράχια για να περάσουν μια σειρά από τέτοια μέτρα ατομικού και κοινωνικού στραγγαλισμού. Σκοπός του κράτους μας θα έπρεπε να είναι, λόγω της δραματικής ανάπτυξης των Τ.Π.Ε., να προστατέψει τα προσωπικά δεδομένα, την αξιοπρέπεια και την ελευθερία της προσωπικής επιλογής στην ιδιωτική ζωή των πολιτών και όχι η περαιτέρω έκθεση τους σε πολύ πιθανή (νομίζω ότι δεν διαφωνείτε για το πιθανόν) συγκέντρωση, επεξεργασία και εκμετάλλευση τους κάτι το οποίο σαφέστατα διευκολύνει η επονομαζόμενη «Κάρτα του Πολίτη». Θεωρώ τέλος, ότι υπάρχουν θέματα των οποίων η δημοσιοποίηση θα έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο για το ίδιο το άτομο όσο και για τον κοντινό του περίγυρο αλλά ακόμη ευρύτερα για το κοινωνικό σύνολο. Τέτοιες αποφάσεις θα μπορούσαν να αφορούν τα κατωτέρω θέματα: - Ασθένειες ιαθείσες και μη, - Συνδικαλιστικές απόψεις, - Πολιτικές επιλογές και απόψεις, - Κοινωνικές απόψεις, - Εργασιακή πορεία (φάκελος εργαζομένου, ποινές, απεργίες, τιμητικές διακρίσεις) - Κοινωνικές συναναστροφές, - Καταναλωτική συμπεριφορά, - Διατροφικές συνήθειες, - Θρησκευτικές επιλογές, - Ημέρες και ώρες απουσίας από το σπίτι, - Συνηθισμένες και έκτατες διαδρομές, κ.ο.κ. 19 Μαρτίου 2015, 12:10 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΕΡΤΕΖ Μόνιμος ΣύνδεσμοςΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ:1.Το πλινθίο (τσιπάκι) της “Κάρτας (εξυπηρετήσεως) του Πολίτη” θα λειτουργεί εξ επαφής (contact) ή εξ αποστάσεως (contactless);Αυτό είναι το βασικότερο ζήτημα και το υπουργείο δεν μας δίνει αυτή την πληροφορία. Πώς λοιπόν να τοποθετηθούμε;Κάθε τσιπ είναι ένας κινητός φάκελος και το απορρίπτουμε ως μέσο καταγραφής και συλλογής προσωπικών πληροφοριών. Αλλά το τσιπ που λειτουργεί εξ αποστάσεως είναι τσιπ ραδιοσυχνοτήτων (rfid) και γι’ αυτό επί πλέον είναι και καταδότης, αφού ο φορέας της κάρτας που το περιέχει μπορεί ανά πάσα στιγμή, με ποικίλους τρόπους πχ μέσω ενός φθηνού και απλού αναγνώστη rfid ή μέσω ενός δικτύου wi-fi ή με την ένταξη του συστήματος των καρτών σε κάποιο υπέργειο και επίγειο δορυφορικό σύστημα, λ.χ. το Ε­c­h­e­l­on ή το “Γαλιλαίος”, να εντοπιστεί πάραυτα.Σε κάποιες χώρες που έχουν εφαρμόσει αντίστοιχη Κάρτα του Πολίτη το τσιπ λειτουργεί εξ αποστάσεως. Επίσης η πλειοψηφία των πιστωτικών καρτών είναι αυτής της τεχνολογίας δηλαδή ανέπαφων συναλλαγών (contactless). Ωστόσο με σειρά επιστημονικών ανακοινώσεων έχει καταδειχθεί ότι η ασφάλεια αυτής της τεχνολογίας είναι από ελάχιστη έως ανύπαρκτη. Μεταξύ άλλων να αναφέρουμε ότι οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ Steven Murdoch και Saar Drimer έχουν καταδείξει τα προβλήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας η οποία -σύμφωνα με τα λεγόμενά τους- «είναι τόσο απλή που τους σοκάρισε». Σύμφωνα με τις επιστημονικές ανακοινώσεις τους, αυτοί που θα ήθελαν να εκμεταλλευτούν τις αδυναμίες του συγκεκριμένου συστήματος αρκεί να έχουν προπτυχιακές γνώσεις ηλεκτρονικών – γνώσεις που από παλαιότερες επιθέσεις έχει αποδειχθεί πως είναι κτήμα όσων ασχολούνται με το ηλεκτρονικό έγκλημα. Αλλά και άλλοι επιστήμονες έχουν καταδείξει προβλήματα στη συγκεκριμένη τεχνολογία όπως οι Andrea Barisani, Daniele Bianco, Adam Laurie και Zac Franken με σχετικές ανακοινώσεις τους σε συνέδρια. Στην πράξη θα πρέπει να αναφέρουμε την περίπτωση της Shell που αναγκάστηκε να ακυρώσει την εν λόγω τεχνολογία από τις κάρτες της αφού είχαν κλαπεί περίπου 1.000.000 λίρες από πελάτες της (βλ. http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/4980190.stm ) αλλά και τη μαζική επέμβαση από εγκληματίες (;) από το Πακιστάν και την Κίνα σε αναγνώστες τέτοιων καρτών που διατέθηκαν σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και αφαίρεσαν από χρήστες των καρτών συνολικό ποσό άνω των 10 εκατομμυρίων λιρών. Το τελευταίο γεγονός ανάγκασε τον Υπεύθυνο Εθνικής Αντικατασκοπίας των ΗΠΑ Joel Brenner, να δηλώσει ότι «μέχρι πρότινος μόνο κρατικές υπηρεσίες πληροφοριών μπορούσαν να εκτελέσουν κάτι τέτοιο. Είναι τρομακτικό»Είναι λοιπόν δυνατό το σύνολο των προσωπικών στοιχείων των Ελλήνων πολιτών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ατομικά τους δικαιώματα αλλά και την Εθνική μας Ασφάλεια να τίθεται -ελαφρά τη καρδία- στο έλεος κάθε κακοποιού και κατασκόπου;Είναι απολύτως αντισυνταγματικό το να παραπέμπονται λοιπόν τέτοια τεχνικά θέματα – επιλογές που είναι εξόχως σημαντικά για τα ατομικά μας δικαιώματα αλλά και τη δημόσια ασφάλεια, σε υπουργικές αποφάσεις που δε θα εγκριθούν από την Ελληνική Βουλή και κατ’ επέκταση από τον Ελληνικό Λαό.Εάν στην ελληνική κάρτα το τσιπ είναι εξ επαφής, μετά από πόσες αναβαθμίσεις σχεδιάζεται να γίνει εξ αποστάσεως;2.Για την παραγωγή της κάρτας θα χρησιμοποιηθεί το μηχάνημα που έχει η Διεύθυνση Διαβατηρίων της Ελληνικής Αστυνομίας;Έγινε γνωστό ότι η ιαπωνική εταιρεία TOPPAN που πούλησε στην Ελληνική Αστυνομία το μηχάνημα με το οποίο παράγονται τα Ελληνικά Διαβατήρια και οι αστυνομικές ταυτότητες, αναφέρεται σε αστυνομικές ταυτότητες που θα φέρουν τσιπ τόσο εξ επαφής όσο και εξ αποστάσεως: ” Άρα εάν χρησιμοποιηθεί η υποδομή της Ελληνικής Αστυνομίας η “Κάρτα (εξυπηρετήσεως) του Πολίτη” μπορεί να έχει και εξ επαφής και εξ’ αποστάσεως τσιπάκι. Γι’ αυτό είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε τα παραπάνω.3.Πιστεύει, αλήθεια, το Υπουργείο ότι υπάρχει απαραχάρακτη, απαραβίαστη τεχνολογική μέθοδος αποτύπωσης δεδομένων σε ένα πλινθίο (τσιπάκι) είτε αυτό λειτουργεί εξ επαφής (contact) είτε λειτουργεί εξ αποστάσεως (contactless);Στην Γερμανική Κάρτα του Πολίτη “με το καλημέρα” αποσύρθηκε το λογισμικό ανάγνωσης των καρτών γιατί είχε τρύπα ασφαλείας. Τι μας εγγυάται ότι στην Ελλάδα τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα από την τεχνολογικά προηγμένη Γερμανία;4.Για όσες “Κάρτες (εξυπηρετήσεως) του Πολίτη” χαθούν αλλά και για όσες κλαπούν, προβλέπεται να αναπτυχθεί κάποιου είδους λογισμικό το οποίo θα τις εντοπίζει; Ειδικά, βεβαίως, στην περίπτωση που φέρουν εξ αποστάσεως (contactless) τσιπάκι, θα χρησιμοποιηθεί η υποδομή των κεραιών κινητής τηλεφωνίας ή η υποδομή των δορυφόρων;Το ρωτάμε αυτό γιατί για τα σκυλιά που φέρουν “εμφυτευμένο” στο δέρμα τους το εξ αποστάσεως (contactless) τσιπάκι, η σχετική εφαρμογή είναι ήδη έτοιμη, χρησιμοποιείται και μάλιστα μπορεί κανείς να την “κατεβάσει” δωρεάν στο κινητό του5.Η κάρτα Πολίτη θα συνδέεται με ένα (μοναδικό για κάθε πολίτη) κωδικό αριθμό πιστοποίησης-αναγνώρισης; Πώς θα σχηματίζεται ο αριθμός αυτός;6.Για τα νομικά, ηθικά, κοινωνικά και άλλα προβλήματα που κουβαλούν μαζί τους αυτές οι κάρτες από την στιγμή που διαθέτουν είτε εξ επαφής (contact) ή πολύ περισσότερο εξ αποστάσεως (contactless) πλινθίο και περιέχουν βιομετρικά δεδομένα , επικαλούμαι την ομιλία του Καθηγητή Ιωάννη Α. Τσουκαλά σε συνέδριο για τις ηθικές επιπτώσεις από την χρήση των βιομετρικών δεδομένων.7.Σύμφωνα με τον κ. Τσουκαλά: «Τα βιομετρικά δεδομένα έχουν απομακρυνθεί κατά πολύ από τα γνωστά μας δακτυλικά αποτυπώματα ή τα στοιχεία που αποθηκεύονται στα μικροτσίπ των σύγχρονων διαβατηρίων. Πλέον μιλάμε για συσκευές που μπορούν να ανιχνεύσουν με μεγάλη ακρίβεια την ψυχοσωματική μας κατάσταση και τα συναισθήματά μας, συσχετίζοντας τις εκφράσεις του προσώπου, τις διακυμάνσεις της φωνής, την θερμοκρασία του σώματος και τις απεικονίσεις της δραστηριότητας του ανθρώπινου εγκεφάλου. Από την άλλη πλευρά, οι εφαρμογές αυτές δεν περιορίζονται μόνο στο πεδίο της ασφάλειας – όπου μετά την «11η Σεπτεμβρίου» το κοινό έχει κάνει παραχωρήσεις στην προστασία της ιδιωτικότητας στο όνομα της καταπολέμησης της τρομοκρατίας – αλλά και για καθημερινή χρήση από δημόσιους φορείς και ιδιωτικές εταιρείες… “Τα λάβατε υπόψη σας τα ανωτέρω;Δεν είμαστε κατά της χρήσεως της πληροφορικής και της τεχνολογικής προόδου. Την παράχρησή της φοβούμεθα από διεφθαρμένους ανθρώπους.Η κάρτα πολίτη με τσιπ είναι η θύρα για την είσοδο σε ένα πεδίο (σύστημα) ηλεκτρονικής συλλογής και διασταυρώσεως κάθε είδους πληροφοριών με δυνατότητα τοπικής παρακολουθήσεως. Οι δυνατότητες του πεδίου αυτού στα χέρια ενός τυράννου είναι εφιαλτικές.Γι’ αυτό ζητούμε να μην ανοίξετε αυτή τη θύρα.8. Μπορείτε να μας διαβεβαιώσετε ότι στη μνήμη/μνήμες ή οπουδήποτε αλλού, εσωτερικά και εξωτερικά της κάρτας του πολίτη, δεν πρόκειται να περιέχεται ο αριθμός 666 σε οποιαδήποτε γραφή και συμβολισμό και ότι επίσης έχετε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε αυτός ο αριθμός να μην συμπεριληφθεί στο μέλλον, σε οποιαδήποτε μελλοντική αναβάθμιση της κάρτας; Σας καλώ λοιπόν να μην προχωρήσετε στη θέση προς ψήφιση του συγκεκριμένου άρθρου. 19 Μαρτίου 2015, 11:14 | Nικόλαος Παντελικίζης Μόνιμος ΣύνδεσμοςΧαίρεται κύριε Πρωθυπουργέ και κύριε Υπουργέ των Εσωτερικών. Με μεγάλο προβληματισμό και θλίψη,διαβάζω και βλέπω πως ότι άφησε ανοιχτό η κυβέρνηση του πρώην Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου στην ηλεκτρονική παρακολούθηση-φακέλωμα της ζωής των Ελλήνων πολιτών,με πρόσχημα την…διευκόλυνση μας,θέλετε να την συνεχίσετε εσείς! Και ενώ στα θέματα αντιμετώπισης των»εταίρων»(για εμένα εχθρών της Ελλάδος)και των μνημονίων που υπέγραψαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις φέρνοντας την Ελλάδα και τους Έλληνες,στο χείλος της καταστροφής,κάνετε έναν έντιμο αγώνα να μην συνεχιστούν τα ΝΑΙ σε όλα που ζητούν οι δανειστές-δυνάστες του τόπου,έρχεστε να μας απογοητεύσετε πλασάροντας μας την κάρτα του πολίτη,που μέσα από αυτή θα μπορούν αυτοί που έχουν πρόσβαση στο σύστημα Κάποτε,επειδή δήθεν παραβίαζε προσωπικά δεδομένα διαγράψατε την αναγραφή του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητες!Τώρα που που με την κάρτα του πολίτη,θα καταρρεύσει κάθε προσωπικό δεδομένο δεν μιλάει κανένας από εσάς;Το πρόβλημα σας ήταν το θρήσκευμα λοιπόν στις ταυτότητες,που ούτε καν προαιρετική την αναγραφή του δεν αφήσατε η τότε βουλή; Παρακαλώ κύριε Πρωθυπουργέ και κύριε Υπουργέ των Εσωτερικών,να μην υποχρεώσετε τον κόσμο να πάρει κάτι στο οποίο μεγάλη μερίδα Ελλήνων πολιτών είναι αντίθετη!Σας παρακαλώ πολύ,η κάρτα του πολίτη να είναι προαιρετική!Όσοι θέλουν να την πάρουν και όσοι δεν θέλουν και διαφωνούν,να συνεχίσουν να έχουν τα συμβατικά μέσα ταυτοποίησης που εξυπηρετούν επαρκέστατα κάθε Έλληνα! Εάν την κάρτα του πολίτη,την δώσετε υποχρεωτικά στους Έλληνες,και για όποιον δεν την πάρει του στερήσετε το δικαίωμα στην εργασία,στην σίτιση,στην περίθαλψη,στην ζωή εν πάση περιπτώση,θα έχετε και την αποκλειστική ευθύνη για την εξαθλίωση κάθε ανθρώπου που δεν θα δεχτεί αυτό το άθλιο φακέλωμα! Με εκτίμηση,Νικόλαος Παντελικίζης Ιδιωτικός Υπάλληλος. 19 Μαρτίου 2015, 11:21 | Παναγιώτης Τυροπάνης Μόνιμος ΣύνδεσμοςΘα ήθελα κατ’ αρχήν να γίνει σεβαστό το γνωστό κώλυμα των ορθοδόξων χριστιανών στην χρήση της κάρτας του πολίτη ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση πίεση προς την χρήση της από αυτούς.Πέραν του θρησκευτικού κωλύματος που αναφέρω και απαιτείται να γίνει σεβαστό, δεν αναμένω η κάρτα του πολίτη να φέρει κάποιο πλεονέκτημα.Δεν παρέχει η ίδια η ηλεκτρονική κάρτα απαλλαγή από γραφειοκρατία. Αυτήν την απαλλαγή, την παρέχουν οι οργανωμένες βάσεις δεδομένων οι οποίες μπορούν να προσφέρουν τις διευκολύνσεις ήδη, με την χρήση του υπάρχοντος αριθμού ταυτότητας, και με την επίδειξή της να μπορεί να κάνει εύκολα ο πολίτης τις συναλλαγές του με το δημόσιο χωρίς ταλαιπωρία. Δεν είναι η κάρτα που απαλλάσει από την ταλαιπωρία.Πέραν αυτού, υπάρχουν πάρα πολλοί κίνδυνοι. Ενδεικτικά:1. Παρατηρείται ότι εχει καθιερωθεί μια «τυφλή» εμπιστοσύνη στην τεχνολογία και ότι αυτή δεν παραβιάζεται, κυρίως από τον κόσμο που έχει επιφανειακή γνώση αυτής. Π.χ. με τις πιστωτικές κάρτες, εκεί που παλαιότερα ζητούσαν την υπάρχουσα ταυτότητά μας στο ταμείο σε μια αγορά με πιστωτική κάρτα, τώρα, με την χρήση pin, θεωρείται ότι την χρησιμοποιεί ο κάτοχός της. Είναι ευνόητο ότι αυτό δεν παρέχει αξιοπιστία. Με τις πιστωτικές κάρτες φυσικά, το χειρότερο που μπορεί να γίνει σε περίπτωση λάθος ταυτοποίησης, είναι μια αγορά. Ενώ αν πρόκειται για ταυτότητα, μπορούν να γίνουν μεγαλύτερου εύρους ενέργειες που απειλούν απόλυτα την προστασία του πολίτη.2. Παρατηρείται «τυφλή» εμπιστοσύνη στο ότι η κάρτα δεν αντιγράφεται. Ή τουλάχιστον ότι αυτό είναι ένα σπάνιο ενδεχόμενο. Ωστόσο έχει αποδειχθεί και εμπράκτως ότι είναι εφικτό να γίνει (π.χ. στην Γερμανία), και ο κόσμος αγνοεί ότι άπαξ και γίνει κατορθωτό για μια κάρτα, μετά είναι πολύ εύκολο να γίνει αντιγραφή από ευρύ αριθμό παρανόμων, με σχετικά φθηνά ηλεκτρονικά μέσα. Πράγμα που σημαίνει ότι ξαφνικά θα καταρρεύσεει σε μια τέτοια περίπτωση η υποδομή ολόκληρης της χώρας. Αυτό, για να έχουμε μια εικόνα, αναμένεται να γίνεται περίπου τόσο συχνά, όσο συχνά παραβιάζεται η προστασία ενός λογισμικού.Για 1 και 2: Φυσικά και η φυσική ταυτότητα είναι πιθανόν να παραβιαστεί. Αλλά αυτό είναι αντιληπτό ακόμα και από το ψηφιακά αναλφάβητο κοινό και θα είναι τουλάχιστον πιο προσεκτικό. Αντιθέτως, η «τυφλή» εμπιστοσύνη στην ηλεκτρονική ταυτοποίηση, αναμένετε να διευκολύνει παραχαράκτες και να αυξήσει σημαντικά τις περιπτώσεις παραβίασης. Και πέραν αυτού, ποτέ δεν έχει γίνει απόλυτη πλαστογράφηση ταυτότητας. Ακόμα και στην υποθετική περίπτωση που αυτό γίνει εφικτό, θα χρειαζόταν ακριβός εξοπλισμός με μηχανικά μέρη και δεν θα σήμαινε κατάρρευση για την χώρα (ότι ο καθένας σχεδόν μπορεί να το κάνει άπαξ και γίνει από έναν όπως στην περίπτωση της ηλεκτρονικής κάρτας). Και μια έκδοση του υπάρχοντος τύπου ταυτότητας με περισσότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως αυτών που χρησιμοποιούνται στα χαρτονομίσματα, θα εκμηδένιζε την ικανότητα και τους λόγους (λόγω κόστους) να κάνει κάποιος παράνομο αντίγραφο ταυτότητας.3. Υπάρχει ο κίνδυνος να υποβιβαστεί η χρήση του χαρτονομίσματος και να καταργηθεί στο μέλλον, κάτι που θα θέσει σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, αφού κάθε αγοραπολησία θα καταγράφεται. Για όσους ισχυρίζονται ότι ήδη το κάνουμε αυτό με τις πιστωτικές ή τα κινητά τηλέφωνα: -Αυτό γίνεται κατ’ επιλογήν του πολίτη και όχι υποχρεωτικά -Μπορεί να καταστρέψει ο χρήστης την κάρτα ή το τηλέφωνο οποτεδήποτε θελήσει, χωρίς αυτό να είναι παράνομη πράξη. Ενώ καταστροφή κάρτας πολίτη θα διώκεται από την πολιτεία ως παράνομη πράξη.4. Τέλος, αν η κάρτα πολίτη περιέχει RFID chip, υπάρχει δυνητικά κίνδυνος να παρακολουθείται στο μέλλον γεωγραγικά, με χρήση δικτύου σαρωτών σε μεγάλη έκταση. Και πέραν από βάση δεδομένων για αγοραπωλησίες, να καταγράφεται και η κάθε κίνησή του, καταργώντας πλέον εντελώς την αξιοπρέπειά του και το δικαίωμά του να έχει ιδιωτική ζωή. 19 Μαρτίου 2015, 11:15 | ifigeneia Μόνιμος Σύνδεσμοςδεν χρειαζεται να προσθεσω τιποτε αλλο.εχουν ειπωθει τα περισσοτερα..απλα να δηλωσω κι εγω την αρνηση μου για την καρτα του πολιτη.ΔΕΝ ΤΗΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ 19 Μαρτίου 2015, 11:42 | ANTIGONE Μόνιμος ΣύνδεσμοςΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΤΣΙΠ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ, ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΕΣΟΝ «ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ» ΚΑΙ «ΠΑΡΑΒΙΑΣΗΣ» ΤΗΣ ΟΛΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ. ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ, ΚΑΠΟΙΟΣ, ΑΠΟΔΕΧΟΜΕΝΟΣ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΡΤΑ, ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΝΑ «ΧΑΣΕΙ» ΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΛΗΣΗ, ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΟΥ ΩΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΕΧΕΙ!ΟΧΙ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΑ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΜΙΚΡΟΤΣΙΠ ΚΑΙ ΚΑΡΤΕΣ.ΑΣ ΒΡΕΘΕΙ ΑΛΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ – ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ- ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙ Η ΚΑΘΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ «ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ» ΤΟΝ ΛΑΟ (ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΕΝΝΟΩ), ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ. 19 Μαρτίου 2015, 11:14 | ΕΛΕΝΗ ΚΟΡΟΚΥΘΑ Μόνιμος Σύνδεσμος1.Οι άνθρωποι που σκέφτηκαν να εισάγουν στην Ελλάδα την ηλεκτρονική κάρτα του πολίτη, το έκαναν ορμώμενοι από το γεγονός ότι στη χώρα μας υπάρχει τόσο μεγάλο ποσοστό συνανθρώπων μας που είναι δικαιούχοι επιδότησης σίτισης για την αντιμετώπιση της «ανθρώπινης κρίσης» (γενικά εννοεί?), εξαντλήθηκαν όλοι οι πιθανοί τρόποι βοήθειας μέχρι και σήμερα και κατέληξαν στο ότι μόνο με την ηλεκτρονική καταγραφή τους θα τους βοηθήσουν? 2.Αναφέρεται ότι :»Η κάρτα του πολίτη μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας στις καθημερινές συναλλαγές του πολίτη με την διοίκηση». Δεχόμενοι ότι η κάρτα θα αντλεί δεδομένα από όλους τους φορείς του δημοσίου, ακόμη και για την πιο απλή συναλλαγή, ο καθένας συνάνθρωπος – υπάλληλος – διεκπεραιωτής της υπόθεσης θα έχει άμεση πρόσβαση, με μια ματιά, ίσως χωρίς να το θέλει, στα προσωπικά δεδομένα του συμπολίτη του; Θα ισχύει κατ’ ουσίαν ο Νόμος περί προσωπικών δεδομένων ή θα ρυθμίζεται ανάλογα κατα περίπτωση ώστε να μην καταπατείται;(βλ. άρθρο 16 παρ.2.β) 3.Μήπως ενώ διαβάζοντας τα σχετικά άρθρα και την αιτιολογική έκθεση «φαίνεται» ότι οι προθέσεις είναι αγνές και έχουν στόχο «καταρχήν» την αντιμετώπιση της ανθρώπινης κρίσης, τελικά είναι ο προθάλαμος για κάτι πιο μεθοδευμένο με στόχο την απόλυτη ηλεκτρονική καταγραφή προσωπικοτήτων και όχι μόνο; 19 Μαρτίου 2015, 11:54 | Σωτηρία Μόνιμος ΣύνδεσμοςΜε βάση τα στοιχεία που μας δίνεται είμαι αρνητική στην ιδέα της κάρτας του πολίτη.Όχι μόνο γιατί το πρόβλημα δεν είναι η ταχύτητα εξυπηρέτησης αλλά η οργάνωση που έχει το Δημόσιο αλλά επειδή δεν χρειαζόμαστε ένα ακόμα μέσο έλεγχου αλλά και .Ας λύσουμε πρώτα τα υπάρχοντα προβλήματα και μετά ας ψάξουμε να δημιουργήσουμε και άλλα!!! 19 Μαρτίου 2015, 11:25 | Δημήτρης Μόνιμος ΣύνδεσμοςΚύριοι,ως μηχανικός πληροφορικής με πολυετή πείρα προτείνω, ότι η κάρτα του πολίτη με έναν νεό αριθμό καταχώρησης ενός φυσικού η νομικού προσώπου σε βάσεις δεδομένων είναι παντελλώς περιττή. Το ΑΦΜ είναι αρκετό για να παρακολοθούνται οι οικονομικές κινήσεις κάποιου φυσικού η νομικού προσωπου σε βάσεις δεδομένων διαφόρων υπηρεσιών. Για την ακρίβεια οι ανακοινώσεις των κυβερνήσεων των τελευταίων 5 ετών καταδικνύουν ότι υπάρχει ήδη η δυνατότητα να παρακολουθήται οικονομικά κάποιος με τα υπάρχοντα μέσα. Στο τμήμα Α σκοποί, δεν τεκμηριώνεται καν, το πως ο νέος αριθμός ταυτοποίησης θα προσφέρει κάτι που δεν μπορεί να υλοποιθεί με τους υπάρχοντες αριθμούς ταυτοποίησης.Με βάση τα υπάρχοντα συστήματα μηχανογάνωσης θα ήταν αδιανόητο η κάρτα να περίεχει στοιχεία του κατόχου πέραν της ταυτοποίησης όπως π.χ. περιουσιολόγια, ιατρικό φάκελο κλπ. Όπως γίνεται ήδη εδώ και μια δεκαετία σε διάφορες αναπτυξεις egov υπηρεσιών στον κόσμο, ο χρήστης π.χ. ενός ιατρικού φακέλου αναζητά τον φάκελο απο μια μηχανοργάνωση, δεν περιμένει να τον έχει ο πελάτης του πάνω του είτε σε μορφη smartcard είτε σε αλλη μορφή. Τέτοιου είδους πληροφορίες σε κάρτα που μπορεί να κλαπεί είναι επικύνδινες. Αυτό σίγουρα έχει επισημανθεί απο συναδέλφους μου τόσο στις αρμόδεις υπηρεσίες όσο και στους εμπνευστές αυτής της κάρτας. Το οποίο σημαίνει ότι οι εμπνευστές αυτοί μπορεί να φέρουν ευθύνη έστω και εξ αμελείας για οποιαδήποτε ποινικό αδίκημα διαπραχθεί με την χρήση κλεμμένης κάρτας πολίτη. Δοκιμές στο εξωτερικό τέτοιων συστημάτων έδειξαν ότι είναι δυνατό να υποκλαπούν πληροφορίες. Π.χ. e-passports με RFID. Να υποκλαπούν. Δεν χρειάστηκε κάν να κλέψουν την κάρτα διαβατήριο. Τις διάβαζαν απο απόσταση 5 μέτρων εν αγνοία των κατόχων τους. Και εδώ το την διαβάζω σημαίνει, μπορώ να την αντιγράψω. Οπόοτε ο συντάκτης του Β, να μας πεί τι διαφορά θα έχουν οι κάρτες αυτές. Με βάση αναπτύξεις ηλεκτρονικών διαβατηρίων σε διάφορα μέρη του κόσμου την τελυεταία δεκαετία, έχει διαπιστωθεί ότι αυτά τα συστήματα διευκολύνουν και προάγουν δραστηριότητες πλαστογραφίας. Ως εκ τούτου έχει επίσης διαπιστωθεί ότι οι προδιαγραφές ασφαλείας των καρτών αυτών είναι ανεπαρκείς. Ποιός αναλαμβάνει την ευθύνη να διεκολύνει τις δραστηριότητες πλαστογραφίας στην Ελλάδα ? ‘Οταν προκύψουν αυτά τα κρούσματα με την κάρτα του πολίτη θα χρειαστεί να γνωρίζουν οι πολίτες που να αναζητήσουν ευθύνες. Στο τμήμα Β δεν αναφέρονται οι προδιαγραφές της κάρτας. Τόσο οι ευρωπαικές προδιαγραφές όσο και οι προδιαγραφές ασφαλείας. Δεν μας ενδιαφέρει τόσο η γνώμη των συντακτών για τον αν θεωρούν τις κάρτες ασφαλείς. Θα έπρεπε να αναφέρονται οι προδιαγραφές τις οποίες υλοποιούν οι κάρτες.Είναι αξιοσημείωτο ότι πολλές χώρες ας πούμε τα τελυταία 50 χρόνια είχαν επιχειρηματική δραστηριότητα και φορολογογικά έσοδα χωρίς να κάνουν τέτοιου είδους προμήθεις του δημοσίου. Π.χ. η ιρλανδία, ρωσσία, τουρκία, με χαμηλό φόρο επιχειρήσεων είχε κάθε γνωστή εταιρία στον χώρο μου, καθώς και φορολογικά έσοδα. Χωρίς να έχουν καρτες. Πως είναι δυνατόν να λέτε ότι χρειάζεσται κάρτες κλπ, για να έχεται φορολογικά έσοδα όταν ΔΕΝ ΕΧΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΝΟΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΒΟΗΘΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΙΑ ΧΩΡΑ, αντί για έναν χαμηλό φόρο επιχειρήσεων και αυτοαπασχολούμενων. Εννοείται επίσης ότι οι κάρτες αυτές δεν μπορεί να εκρφράζουν τις δεισιδαιμονίες μερίδας ανθρώπων. Είναι αδιανόητο να έχουν σύμβολα που προσβάλλουν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των ελλήνων πολιτών, όπως π.χ. το λογότυπο του σύζευξης. Συνεπώς αυτή η νέα προμήθεια του δημοσίου δεν δικαιολογείται α) απο λειτουργικής πλευράς. Οι υπηρεσίες που θα προσφερθούν με βάση την κάρτα μπορούν να προσφερθούν με βάση τους υπάρχοντες αριθμούς ταυτοποίησης. β) τα επιχειρήματα που προβάλλονται για την χρήση της είναι ψευδή. Δεν προσφέρει ασφάλεια, δεν παρέχει κάτι που δεν έχουμε ήδη. Ως εκ τούτου η νέα αυτή προμήθεια του δημοσίου χρίζει περεταίρω διερεύνησης. 19 Μαρτίου 2015, 11:05 | Παύλος Καμέτσος Μόνιμος ΣύνδεσμοςΜε τρόπο απαράδεκτο για τα ελληνικά δεδομένα και με πρόσχημα την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, θα εξαναγκαστούν αρχικά οι πολίτες που βρίσκονται σε ένδεια να παραλάβουν την ‘κάρτα του πολίτη’ που όμως θα αποτελεί και κυρίως ταυτότητα αλλά και πιστωτική κάρτα. Εάν η κάρτα αυτή περιλαμβάνει RFID θα καταπατηθούν οι ατομικές ελευθερίες των πολιτών. Για ένα τόσο σοβαρό θέμα θα έπρεπε να είχε προηγηθεί δημοψήφισμα. 19 Μαρτίου 2015, 11:14 | Νικος Αγγελιδης Μόνιμος ΣύνδεσμοςΕιμαι κατα τις καρτας του πολιτη. Ειμαστε Ανθρωποι πανω απο ολα δεν ειμαστε αριθμοι. Δεν ξεπουλαμε την ελευθερια μας και την ψυχη μας. Σχόλια « 1 2 Σχολιάστε