Αρχική Εκδημοκρατισμός της διοίκησηςΆρθρο 28: Θέματα ΕΚΔΔΑΣχόλιο του χρήστη Δρ Νικόλαος Κ. Πετρόπουλος | 19 Μαρτίου 2015, 13:37
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως Εκπαιδευτής Ξένων Γλωσσών του ΕΚΔΔΑ επί πολλά χρόνια, πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων του ΕΟΠΠΕΠ (πρώην ΕΚΕΠΙΣ), και έχοντας παρακολουθήσει από κοντά τον αγώνα και την αγωνία εκατοντάδων υποψηφίων της ΕΣΔΔΑ από το έτος 2002, θεωρώ ότι, 1) εφόσον υπάρχει εξέταση Ξένης Γλώσσας εντός του αντικειμένου "Γνώσεις και Δεξιότητες" (ή μήπως τελικά όχι ; - δεν διευκρινίζεται), έστω και σε κάποια υποβαθμισμένη μορφή, όπως προέβλεπε ο ν.4305/2014 (βλ. εδώ επόμενο σημείο αρ. 2), περιττεύει η επιπλέον απαίτηση για πιστοποίηση άριστης γνώσης της Ξένης Γλώσσας, η οποία άλλωστε και ικανότατους κατά τα άλλα υποψήφιους αποκλείει από τη συμμετοχή στο Διαγωνισμό και έκθετη παραμένει σε πιθανές μομφές περί "έμμεσης χρηματοδότησης" ξένων εξεταστικών κέντρων ξένων γλωσσών, 2) οιαδήποτε υποβάθμιση της εξέτασης της Ξένης Γλώσσας είτε απλά σε μερικές "τυπικές" και άνευ φαντασίας ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής είτε σε πιστοποίηση με κάποιο από τα ποικιλώνυμα πλέον διπλώματα "γενικής χρήσης" τύπου Proficiency που κυκλοφορούν και που πάντως είναι άσχετα από τους σκοπούς και την επιδιωκόμενη εξειδίκευση της ΕΣΔΔΑ, αποβαίνει εις βάρος τόσο της ουσιαστικής γλωσσομάθειας των υποψηφίων (και αυριανών managers του Δημοσίου Τομέα μιας χώρας-μέλους της ΕΕ), όσο και του κύρους του συγκεκριμένου Εισαγωγικού Διαγωνισμού, 3) σαφώς οιαδήποτε μεταβολή του συστήματος του Εισαγωγικού Διαγωνισμού, ξανά, ΓΙΑ 2η ΦΟΡΑ επί των ΙΔΙΩΝ υποψηφίων (!!), αντιβαίνει σε κάθε αντίληψη περί χρηστής διοίκησης και κινδυνεύει να θεωρηθεί περιφρονητική της αγωνίας εκατοντάδων υποψηφίων ενηλίκων επιστημόνων και των οικογενειών τους. Ως εκ τούτου θα πρέπει να ισχύσει ΤΟ ΝΩΡΙΤΕΡΟ από την ΕΠΟΜΕΝΗ σειρά εισαγομένων, 4) γενικότερα, καλό θα είναι, ειδικά τώρα, υπό την εποπτεία του νέου γαλλοτραφούς Υπουργού, με το αποδεδειγμένα στενό του ενδιαφέρον για την ΕΣΣΔΑ και τη μακροχρόνια σύνδεσή του προς αυτήν, να αντλήσουμε επιτέλους χρήσιμα υποδείγματα από το θεσμό-πρότυπο, υποτίθεται, της ΕΣΔΔΑ, ήτοι τη γαλλική Ε.Ν.Α. Νοσταλγικά, πράγματι, πληροφορείται κανείς, ακόμη και από μια σύντομη μελέτη της ιστοσελίδας της γαλλικής Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, ότι τα κριτήρια αξιολόγησης του Εισαγωγικού Διαγωνισμού της δημοσιοποιούνται εκεί στο Διαδίκτυο, με πλήρη διαφάνεια, τα συνήθη λάθη που επισημαίνονται σε γραπτά υποψηφίων ανακοινώνονται επίσης (ανωνύμως, φυσικά) μαζί με τις αντίστοιχες οδηγίες προς αποφυγή τέτοιων λαθών κτλ. Είμαι πεπεισμένος ότι η σύγκριση, όχι μόνο μακρόθεν, αλλά και με ουσιαστικές ανταλλαγές από κοντά, θα συμβάλει στη βελτιστοποίηση των σχετικών πρακτικών τόσο για τον Εισαγωγικό Διαγωνισμό, όσο και, ειδικότερα, για το επίπεδο των σπουδών Ξένων Γλωσσών εντός της δικής μας Σχολής. Με τιμή, Δρ Νικόλαος Κ. Πετρόπουλος, M.St., D.Phil. [Oxon.], φιλόλογος - μεταφραστής