Αρχική Εκδημοκρατισμός της διοίκησηςΆρθρο 25: Επανασύσταση Δημοτικής ΑστυνομίαςΣχόλιο του χρήστη Κ.Τ | 19 Μαρτίου 2015, 13:29
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΟ ΣΩΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ 1) ΕΠΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΩΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ (ΣΔΕ) Α) Κατάργηση της διαθεσιμότητας και του προγράμματος κινητικότητας των Δημοτικών Αστυνομικών. Όσοι παραιτήθηκαν δύνανται να επανατοποθετηθούν. Εξαιρούνται όσοι προσλήφθηκαν με πλαστά πιστοποιητικά , οι οποίοι απολύονται. Β) Δημιουργία Ξεχωριστής Διεύθυνσης ΣΩΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ στο Υπουργείο Εσωτερικών. Την Διεύθυνση αναλαμβάνουν στελέχη της ΕΚΔΔΑ που είχαν εμπλακεί στην εκπαίδευση των Δημοτικών Αστυνομικών, ένας ανώτατος αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας. Στη Διεύθυνση δύνανται να τοποθετούνται και υπάλληλοι Δημοτικοί Αστυνομικοί μετά από γραπτές εξετάσεις ΑΣΕΠ. Γ) Οι υπάλληλοι που τοποθετήθηκαν σε διάφορες υπηρεσίες μέσω του προγράμματος κινητικότητας,πχ Υπ. Δικαιοσύνης, Οικονομικών, Εσωτερικών, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις , Ανάπτυξης, όσοι έμειναν αδιάθετοι καθώς και όσοι παρέμειναν στους ΟΤΑ, αλλά και όσοι παρέμειναν στους Δήμους ως εξαιρεθέντες της διαθεσιμότητας τοποθετούνται όλοι στην νέα διεύθυνση ΣΩΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ που υπάγεται στο Υπ. Εσωτερικών. Δ) Η νέα υπηρεσία αποκτά όλες τις αρμοδιότητες που με το Ν. 4172 μεταφέρθηκαν στην Ελληνική Αστυνομία. Οι υπάλληλοι είναι ένστολοι και ειδικοί ανακριτικοί υπάλληλοι. Ε) Οι Δημοτικοί Ελεγκτές τοποθετούνται στον τόπο επιλογής τους λαμβάνοντας υπόψη τον τόπο συμφερόντων τους, το αν είναι έγγαμοι με δημόσιο υπάλληλο /δημοτικό αστυνομικό κλπ καθώς επίσης και τις ανάγκες κάθε Δήμου. Η διανομή των υπαλλήλων γίνεται με τρία κριτήρια: α) Την εθελοντική επιλογή τους στον τόπο που επιθυμούν (που κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ίδιος με το Δήμο που υπηρετούσαν) β) Το Δήμο που υπηρετούσαν πριν την κατάργηση γ) Τα οικογενειακά κριτήρια που συντρέχουν (δηλαδή να δύνανται να τοποθετηθούν σε άλλο Νομό, εφόσον εκεί είναι ο τόπος συμφερόντων τους ή συντρέχουν οικογενειακοί λόγοι ή λόγοι συνυπηρέτησης) Κάθε άλλο κοινωνικό κριτήριο ικανό να ληφθεί υπόψη εξετάζεται από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο του Υπ Εσωτερικών το οποίο έχει και την ευθύνη για τις μεταθέσεις/τοποθετήσεις βάσει του υπαλληλικού κώδικα. ΣΤ) Διευθύνσεις ΣΩΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ λειτουργούν μόνο στους μεγάλους Δήμους. Καταργούμε για λόγους Οικονομίας και λόγους υπηρεσιακής απόδοσης της νέας υπηρεσίας τα τμήματα Δημοτικής ΣΩΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ σε μικρούς δήμους. Σε αυτούς τους υπαλλήλους που προέρχονται από τους μικρούς Δήμους που δεν θα ανασυσταθεί, δίνουμε τη δυνατότητα της παραμονής στις νέες τους θέσεις ή και την τοποθέτησή τους σε Δ/νση ΣΩΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ σε πλησιέστερο μεγάλο Δήμο. Ο έλεγχος σε αυτούς τους Δήμους θα γίνεται από το δυναμικό των όμορων μεγάλων Δήμων. Το Υπ. Εσωτερικών , μέσω της Διεύθυνσης δύναται να απασχολεί υπαλλήλους από τους μεγάλους δήμους στους μικρούς δήμους που δεν λειτουργεί ΣΩΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ με τη διαδικασία της απόσπασης ,για ορισμένο χρονικό διάστημα , για ελέγχους σε όμορους και κοντινούς δήμους όπου υπάρχει ανάγκη. Ζ) Η τοποθέτησή τους σε βαθμίδα ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ θα γίνει με βάση την επαναπρόσληψή τους. Συνεπώς οι κάτοχοι πτυχίων ΑΕΙ-ΤΕΙ δύνανται να τα αναγνωρίσουν στις νεοσυσταθείσες θέσεις, εκτιμώντας τα πραγματικά τους προσόντα. Επίσης επισημαίνονται τα εξής: • Αναπροσαρμογή και ορθή κατανομή του προσωπικού ανάλογα με τις πληθυσμιακές ανάγκες των ΟΤΑ. Διάθεση προσωπικού σε δήμους της επαρχίας που έχουν ανάγκη καταρχήν μέσω της εθελοντικής μετακίνησης των υπαλλήλων. Δημιουργία τμημάτων ακόμα και σε δήμους (πχ Κιλκίς) που προηγουμένως δεν υπήρχαν Δημοτικοί Ελεγκτές. Είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν αρκετοί υπάλληλοι που θα επιθυμούν να τοποθετηθούν εθελοντικά σε αυτές τις περιοχές. • Ενίσχυση των φορολογικών ελέγχων στο Υπαίθριο Εμπόριο και στον έλεγχο έκδοσης αποδείξεων στα ΚΥΕ αλλά και στα εμπορικά καταστήματα εντός των ορίων του ΟΤΑ που θα εποπτεύουν οι Δημοτικοί Ελεγκτές. Ρίχνουμε ακόμα ένα μηχανισμό στην πάταξη της φοροδιαφυγής. Οι Δημοτικοί Ελεγκτές κατά την περιπολία τους θα κάνουν ελέγχους και θα ειδοποιούν το αρμόδιο τμήμα του ΣΔΟΕ για τις παραβάσεις , το οποίο θα επιβάλλει και τις κυρώσεις. • Θέσπιση ανάληψης ελέγχων σε όμορους και κοντινούς Δήμους που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στους ελέγχους – κυρίως κατά την τουριστική περίοδο- είτε με αποσπάσεις είτε με διάθεση προσωπικού για χρονικό διάστημα που θα αποφασίζεται από το Υπουργείο Εσωτερικών. • Η Ελληνική Αστυνομία θα παρέχει προσωπικό και συνδρομή υποχρεωτικά στους Δημοτικούς Ελεγκτές. Θεσπίζεται η απόσπαση αστυνομικών της ΕΛ.ΑΣ για χρονικό διάστημα που θα αποφασίζεται από κοινού από Υπ. Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης , για κάλυψη έκτακτων ή ιδιαίτερης κατηγορίας ανάγκες. Θεσπίζονται οι κοινές περιπολίες και τα μεικτά κλιμάκια κατόπιν υπογραφής μνημονίου κοινής δράσης των Υπουργείων Εσωτερικών και Δημοσίας Τάξεως. Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός θα συναποφασίζεται σε ετήσια και μηνιαία βάση. • Να προστεθεί η αρμοδιότητα αποτροπής της οργανωμένης επαιτείας • Οι Δημοτικοί Ελεγκτές να έχουν την ευθύνη για την περισυλλογή και βοήθεια των αστέγων στα ειδικά κέντρα υποδοχής κατά τις περιόδους ακραίων καιρικών συνθηκών. • Το ΣΩΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ αποκτά την ευθύνη για καταγραφή και δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς που διαθέτουν τσιπάκι • Οι αιρετοί θα μπορούν να καταθέτουν τα αιτήματά τους για την ορθή άσκηση των αρμοδιοτήτων στο Δήμο τους, στο επιτελείο ΣΩΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ που θα εδρεύει στο Υπουργείο Εσωτερικών. ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ 1) Οι Δημοτικοί Αστυνομικοί που είχαν τοποθετηθεί προσωρινά στα Καταστήματα Κράτησης είτε ως Εξωτερικοί Φρουροί είτε ως Σωφρονιστικοί υπάλληλοι καθώς επίσης και στις υπόλοιπες υπηρεσίες που τοποθετήθηκαν δύνανται να παραμείνουν σε αυτές μετά από αίτηση παραμονής τους. Η αίτηση παραμονής τους θα διαβιβαστεί στο Υπ. Εσωτερικών και θα τους αφαιρέσει από την δύναμη των Δημοτικών Ελεγκτών που θα ανήκουν στη Δ/νση του Υπ. Εσωτερικών. Α)ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ; Πρώτα από όλα για να γίνει πραγματική μεταρρύθμιση και να μην φανεί σαν πισωγύρισμα. Δεύτερον γιατί το Υπ. Εσωτερικών – στην Δνση που θα δημιουργήσει- θα έχει τον απόλυτο έλεγχο τόσο για την εντατικοποίηση των ελέγχων όσο και για την επεξήγηση της νομοθεσίας αλλά και την στρατηγική και ενιαία πολιτική δράσης της υπηρεσίας σε πανελλαδικό επίπεδο. Β)Γιατί είναι θέμα ισονομίας η επιστροφή των Δημοτικών Αστυνομικών; Γιατί το πρόγραμμα κινητικότητας που εφαρμόστηκε στην περίπτωση των υπαλλήλων ήταν άνισο, βίαιο, άδικο και σε πολλές περιπτώσεις είχε τη λογική φωτογραφικών διατάξεων. Γιατί θα είναι άδικο να επιστρέψουν σχολικοί φύλακες και καθαρίστριες στις εργασίες τους και στον τόπο τους την ίδια στιγμή που Δημοτικοί Αστυνομικοί εξαναγκάστηκαν σε εσωτερική μετανάστευση και βίαιη επιλογή θέσης. Γιατί στην κινητικότητα Μανιτάκη, οι υπάλληλοι των ΟΤΑ (ά κυμα) τοποθετήθηκαν σε διοικητικές θέσεις (πχ Δικαστήρια – Γραμματείς) την ίδια στιγμή που πτυχιούχοι δημοτικοί αστυνομικοί θα παραμείνουν για πάντα ΔΕ στα Καταστήματα Κράτησης Γιατί δεν ήταν θέμα επιλογής αλλά θέμα εκβιαστικής τοποθέτησης. Γ)Και πως θα πληρωθούν οι θέσεις που κάλυψαν οι Δημοτικοί Αστυνομικοί; Καταρχήν όσον αφορά τις διοικητικές θέσεις (Υπ. Εσωτερικών, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Υπ. Ανάπτυξης και Οικονομικών ) αυτές μπορούν να πληρωθούν από τους αδιόριστους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ. Κατά δεύτερον οι υπάλληλοι της ΕΛΑΣ δεν κάλυψαν κενές οργανικές θέσεις αλλά δημιουργήθηκαν θέσεις ιδιαίτερης κατηγορίας προσωπικού, οπότε αυτές θα μεταφερθούν στο ΥΠΕΣ. Όσον αφορά τα καταστήματα κράτησης αφενός πάρα πολλές θέσεις έμειναν κενές αφετέρου δε μπορεί να δοθεί η δυνατότητα εθελοντικής παραμονής για όποιον το επιθυμεί. Εκεί δύνανται να γίνουν νέες προσλήψεις, ΔΕ υπαλλήλων , με χαμηλότερο κόστος καθότι οι υπάλληλοι θα είναι νεοδιόριστοί και με μισθό νεοεισερχόμενου. Τέλος να μην ξεχνάμε πως η εκπαίδευση των Δημοτικών Αστυνομικών υπήρξε και σοβαρή και αποτελούσε την πρώτη Εκδημοκρατικοποιημένη μορφή εκπαίδευσης ως προς το περιεχόμενό της. Και να μην ξεχνάμε ότι το κράτος δεν πρέπει να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων τα χρήματα που σπατάλησε για αυτή την εκπαίδευση αλλά να επενδύσει και να κάνει απόσβεση με βάση αυτή. Δ)Γιατί είναι σημαντικό να επανέλθουν εθελοντικά και όσοι παρέμειναν στους Δήμους; Γιατί κάποιοι από τους υπαλλήλους που παρέμειναν στους Δήμους ως εξαιρέσεις της διαθεσιμότητας, είτε ως κάτοχοι μεταπτυχιακών, είτε με κοινωνικά κριτήρια, όχι μόνο δεν αξιοποιήθηκαν από τους δήμους παραμονής τους, αλλά σε πολλές περιπτώσεις τα πραγματικά τους προσόντα δεν αναγνωρίστηκαν. Επιπροσθέτως πρέπει να δοθεί και σε αυτούς το δικαίωμα επιλογής, καθότι η επιλογή παραμονής, τους εφόσον κατείχαν τα απαραίτητα κριτήρια έγινε υπό το φόβο της απόλυσης και της αγωνίας ενός προγράμματος κινητικότητας που οδηγούσε σε έξοδο από το δημόσιο.