Αρχική Εκδημοκρατισμός της διοίκησηςΆρθρο 28: Θέματα ΕΚΔΔΑΣχόλιο του χρήστη Μαρία Ευαγγελίου | 20 Μαρτίου 2015, 16:23
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι ενστάσεις μου επί του ζητήματος του εισαγωγικού διαγωνισμού αφορούν δυο σκέλη, το ένα αφορά τη συχνότητα διεξαγωγής του διαγωνισμού και το άλλο το καθαυτό διαδικαστικό κομμάτι του. Η στελέχωση του δημόσιου τομέα και μάλιστα από απόφοιτους της Ε.Σ.Δ.Δ. ,οι οποίοι είναι καταρτισμένοι και έχουν εκπαιδευτεί στις τελευταίες τάσεις της δημόσιας διοίκησης, καθίσταται αναγκαία προϋπόθεση για τον εκσυγχρονισμό και τη διοικητική μεταρρύθμιση που είναι ζητούμενο στην χώρα. Επομένως είναι αναγκαίο ο διαγωνισμός να θεσμοποιηθεί ώστε να διεξάγεται με σταθερή συχνότητα (και όχι σε άτακτα διαστήματα), ώστε και οι προσλήψεις μέσω αυτού να καθίστανται διαφανείς και οι υποψήφιοι να μπορούν να προγραμματίσουν τις ζωές τους και την υποψηφιότητα τους. Στην παρούσα φάση και με δεδομένο ότι ο διαγωνισμός δεν έχει διεξαχθεί, φρόνιμο (αν όχι αυτονόητο) θα ήταν να δημοσιευθεί μια ενημέρωση σχετική με το πότε προβλέπεται αυτός. Όσον αφορά στο διαδικαστικό θέμα του διαγωνισμού, τα μαθήματα προς εξέταση κτλ. Θεωρώ ότι λίγη σημασία έχει καθώς ζητούμενο για τους υποψηφίους,ούσα και εγώ υποψήφια, αποτελεί να είναι γνωστοί οι "όροι του παιχνιδιού" εκ των προτέρων ώστε ούτε οι υποψήφιοι να αιφνιδιάζονται, ούτε να προβαίνουν σε δεύτερες σκέψεις σχετικές με τη σκοπιμότητα των αλλαγών. Χώρο για δεύτερες σκέψεις αφήνει η εισαγωγή του "φακέλου επικαιρότητας" εφόσον η γενικότητα και η ασάφεια που τον περιβάλλει καθιστούν το διαγωνισμό διάτρητο σε ενστάσεις. Η αιτιολογική έκθεση αναφέρει ότι σκοπός της εξέτασης αυτής είναι ότι αντανακλά το προφιλ του υποψηφίου που απαιτείται στη δημόσια διοίκηση. Κατά τη γνώμη μου ο σκοπός αυτός εξυπηρετείται μέσω των δυο μαθημάτων στη δοκιμιακή εξέταση, εφόσον ο υποψήφιος για να στηρίξει τις θέσεις του θα προβεί σε αναφορά παραδειγμάτων της επικαιρότητας, αλλά και στο πλαίσιο της εξέτασης του τεστ γνώσεων και δεξιοτήτων υπάρχει η δυνατότητα αυτή. Συνεπώς δεν εξοπλίζει με προστιθέμενη αξία η εισαγωγή του φακέλου επικαιρότητας. Αν προκειμένου να αποκατασταθεί το κύρος του διαγωνισμού (όπως γράφεται τελευταία) πρέπει αναγκαίως να εισαχθεί κάποιο μάθημα, αυτό λογικότερο θα ήταν να είναι της δημόσιας διοίκησης για αυτονόητους λόγους.