Αρχική Εκδημοκρατισμός της διοίκησηςΆρθρο 16: Ηλεκτρονική ταυτοποίηση-Κάρτα πολίτηΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΠΑΡΜΠΟΠΟΥΛΟΣ | 23 Μαρτίου 2015, 11:55
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κύριοι της διαβούλευσης για την ηλεκτρονική κάρτα -κάρτα πολίτη με εκφράζουν οι κάτωθι απόψεις: 1ον του Αγίου Όρους Διὰ τοῦ παρόντος ἱεροκοινοσφραγίστου ἡμῶν γράμματος ἔχομεν τὴν τιμὴν νὰ ὑποβάλωμεν τὰς ἐνθέρμους εὐχᾶς τῆς καθ' ἠμᾶς Ἱερᾶς Κοινότητος τοῦ Ἁγίου Ὅρους ἐπὶ τῇ ἀναλήψει τῶν καθηκόντων Σας. Πληροφορηθέντες τὴν πρόθεσιν τῆς κυβερνήσως διὰ τὴν ὑλοποίησην τῆς ἠλεκτρονικῆς "Κάρτας τοῦ Πολίτη", μὲ διακηρυσσόμενον στόχον τὴν πάταξιν τῆς γραφειοκρατίας καὶ τὴν ἀντιμετώπισην τῆς ἀνθρωπιστικῆς κρίσεως, ἐπιθυμοῦμεν ὅπως ἐκφράσωμεν τὴν ἀνησυχίαν ἡμῶν διὰ τὸν ἀπειλούμενο ἔλεγχον εὐαίσθητων προσωπικῶν δεδομένων καὶ τὴν δυνότητα παραβιάσεως καὶ προσβολῆς τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων καὶ ἐλευθεριῶν. Παρακαλοῦμε θερμῶς νὰ λάβητε ὑπ' ὄψιν ὅτι ἡ ἠλεκτρονικὴ "Κάρτα τοῦ Πολίτη" ὑποβαθμίζει τὴν προσωπικότητα τῶν πολιτῶν μὲ τὴν ταύτισίν των μὲ ἕνα ἀριθμὸν τοῦ συστήματος διακυβερνήσεως καὶ οὐσιαστικῶς προσβάλλει τὴν θεόσδοτον ἐλευθερίαν τοῦ ἀνθρωπίνου προσπώπου. Ἐπὶ δὲ τούτοις, εὐχόμενοι τὸν ἄνωθεν φωτισμὸν καὶ σκέπην τῆς Κυρίας Θεοτόκου καὶ ἐλπίζοντες ὅτι ἡ ἔντιμος ἑλληνικὴ Κυβέρνησις θὰ ἀναθεωρρήση τὴν ἔκδοσιν τῆς "Κάρτας τοῦ Πολίτη", διατελοῦμεν μετὰ τιμῆς Ἀπαντες οἱ ἐν τῇ κοινῇ συνάξει Ἀντιπρόσωποι καὶ Προϊστάμενοι τῶν εἴκοσιν Ἱερῶν Μονῶν τοῦ Ἁγίου Ὅρους Ἄθω και 2ον Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, εξετάζοντας τις προτάσεις για την Κάρτα του Πολίτη, επιτρέψτε μου να έχω κάποιες επιφυλάξεις για τους σκοπούς και τους τρόπους χρήσης της. Ο λόγος είναι ότι μας παρουσιάσατε κάποια οφέλη της αλλά από την εφαρμογή της γεννιούνται πολλά περισσότερα χιλιάδες ερωτήματα, μειονεκτήματα και προβλήματα τα οποία συνοψίζω ως εξής: Πρώτον, αρκετά επιχειρήματα υπάρχουν που αντικρούουν αυτό της ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων. Σε κεντρικό δελτίο ειδήσεων στη Γερμανία ομάδα hackers «έσπασε» με σχετική ευκολία τους κωδικούς ασφαλείας αυτής της κάρτας αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα που να διασφαλίζει το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων και το αδιάβλητό τους. Δεύτερον, σε χώρες τεχνολογικά και οικονομικά πιο ανεπτυγμένες από την Ελλάδα όπως στην Αγγλία και στη Γερμανία σχεδιάζονται οι αποσύρσεις αυτών των καρτών καθώς δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από όσα λύνουν. Στη μεν Αγγλία αρκέστηκαν 10.000 υπογραφές πολιτών (από τους 60.000.000 του πληθυσμού) για να παρθεί η απόφαση να καταργηθεί η κάρτα ενώ στη Γερμανία είναι στα πρόθυρα. Σημειωτέον, στην χώρα μας έχουν ήδη συγκεντρωθεί 40.000 υπογραφές άρνησης παραλαβής της. Τρίτον, τίθεται θέμα ταύτισης της Κάρτας του Πολίτη με το Σφράγισμα του Αντίχριστου όπως αναφέρεται στην Αποκάλυψη του Ιωάννη ενώ αρκετοί μητροπολίτες, κληρικοί και μοναχοί (μεταξύ αυτών και ο Γέρων Παίσιος) έχουν τοποθετηθεί αρνητικά στην παραλαβή της. Θεωρώ ότι πρέπει να διερευνήσετε αυτό το θέμα λαμβάνοντας υπόψη ότι το 97% του ελληνικού λαού βαπτίστηκαν Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Τέταρτον, θεωρώ τουλάχιστον ατυχή την συγκυρία εφαρμογής της εν μέσω οικονομικής κρίσης, κυρίως για την ήδη επιβεβαρυμένη οικονομική κατάσταση της χώρας μας αφού θα έχει τεράστιο κόστος η εγκατάσταση και υλοποίησής της ακόμα και αν μέρος των εξόδων καλυφθεί από ξένους φορείς (δεν αναφέρατε πόσο) Πέμπτον, 3 συμπατριώτες μας που υπηρετούσαν στην Ελληνική Αστυνομία εκδιώχθηκαν από το Σώμα της διότι αρνήθηκαν να δώσουν τα στοιχεία τους για να δημιουργηθεί η κάρτα τους επικαλούμενοι το άρθρο 3 του Συντάγματος περί θρησκευτικής ελευθερίας. Νομίζω ότι ως τόπος όπου γεννήθηκε η δημοκρατία πρέπει να υπάρχουν νομικά πλαίσια για ανθρώπους που έχουν θρησκευτικές πεποιθήσεις. Κλείνοντας, θα αντιπρότεινα την προαιρετική χρήση της καθώς και την χρησιμοποίησή της μόνο ως ταυτότητας και να μην συμπεριλαμβάνονται σε αυτήν ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ιατρικό ιστορικό και οτιδήποτε άλλο αφορά θέματα μη σχετικά με την αστυνομική ταυτότητα. Τέλος, όλοι οι πολίτες αναμένουμε με αγωνία την επίσημη και οριστική θέση της Εκκλησίας σχετικά με την Κάρτα του Πολίτη και θα πράξουμε αναλόγως. Διαφωνώ με την Κάρτα Πολίτη για τους παρακάτω λόγους: (1) Παραβιάζει τη θρησκευτική συνείδηση των ορθοδόξων χριστιανών, που είναι η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού, διότι δίδει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί ως κωδικός αριθμός ο δυσώνυμος αριθμός 666 της Αποκάλυψης (κεφ. ΙΓ΄). (2) Παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα και ιδιαίτερα την ατομική ελευθερία, αφού δίδει τη δυνατότητα συγκέντρωσης τεράστιου αριθμού απόρρητων προσωπικών δεδομένων, ευαίσθητων και μη, για κάθε πολίτη. (3) Χρησιμοποιεί τεχνολογία RFID, με αποτέλεσμα να μπορεί να εντοπίζεται ο κάτοχος της κάρτας ανά πάσα στιγμή, πράγμα που αποτελεί επίσης κατάφωρη παραβίαση της ατομικής ελευθερίας. (4) Έχει σοβαρά προβλήματα ασφάλειας με πιθανό κίνδυνο υποκλοπής των προσωπικών δεδομένων των πολιτών, όπως αποδείχθηκε π.χ. με τη γερμανική ηλεκτρονική ταυτότητα. (5) Παραβιάζει τη θρησκευτική ελευθερία των πολιτών, αφού δεν δίδει τη δυνατότητα επιλογής στους πολίτες να λάβουν ή όχι την κάρτα. Πώς φτάσαμε στην RFID Κάρτα τού Πολίτη; Η ιστορία είναι παλιά. Τώρα επανέρχεται δριμύτερη στο προσκήνιο στο όνομα της διευκόλυνσης (τίνος άραγε?) Ήδη από το 1986 η κυβέρνηση (ΠΑΣΟΚ) με το νόμο 1599/1986 «Σχέσεις κράτους – πολίτη, καθιέρωση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας και άλλες διατάξεις» της 10ης Ιουνίου 1986, εισηγείται την καθιέρωση του Ε.Κ.Α.Μ. Ο νόμος καθορίζει Α) την υποχρέωση έκδοσης δελτίου από το δωδέκατο έτος (άρθρο1.1) Β) Ότι τα νέα δελτία ταυτότητας «εκδίδονται από τις Νομαρχίες και όχι από τα αστυνομικά τμήματα. (άρθρο 1.2) Γ) Καθιερώνει Ενιαίο Κωδικό Αριθμό Μητρώου (Ε.Κ.Α.Μ.) για κάθε Έλληνα Πολίτη. (άρθρο 2.1). «Ο ΕΚΑΜ θα είναι 13ψήφιος και ισόβιος αφού τα ψηφία που θα τον αποτελoύν δεν αλλάζουν. (άρθρο 2.3). Ο ΕΚΑΜ θα αποτελεί μια πολυ-ταυτότητα, αφού θα περιέχονται σ’ αυτόν και θα ενοποιηθούν : 1. το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, 2. το εκλογικό βιβλιάριο (Ε.Ε.Α – ειδικός εκλογικός αριθμός πλέον), 3. το διαβατήριο, 4. το ασφαλιστικό βιβλιάριο (Α.Μ.Κ.Α – αριθμός μητρώου κοινωνικής ασφάλισης πλέον), 5. το φορολογικό μητρώο (Α.Φ.Μ – αριθμός φορολογικού μητρώου πλέον), 6. άδεια ικανότητας οδηγού (δίπλωμα οδήγησης). (άρθρο 2.4) Η αναγραφή του θρησκεύματος είναι προαιρετική, επιτρέπεται μόνον «εφόσον ζητηθεί από τον ενδιαφερόμενο» (άρθρο 3.2). Είναι λοιπόν προφανές ότι ή νέα Κάρτα τού Πολίτη βασίζεται ακριβώς πάνω σ’ αυτόν τον νόμο 1599/1986, (που τόσα χρόνια έμενε ανενεργός χάρη στην αντίδραση χιλιάδων ανθρώπων και τροποποιήθηκε με τον νόμο 1988/1991 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 1599/1986 (ΦΕΚ 75 Α΄) που καταργούσε προσωρινά τη θέσπιση του ΕΚΑΜ). Δείτε επίσης την απόφαση 510/15.5.2000 της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων (εισηγητής Δαφέρμος) και τα σχόλια του Ευάγγελου Βενιζέλου. http://tosyntagma.ant-sakkoulas.gr/praxeis/item.php?id=20 Δεν χρειάζεται να πω πόσο αντιτίθεμαι, νομίζω ότι είναι σαφές. Ποιος και γιατί χρειάζεται αυτές τις πληροφορίες, πώς θα εξασφαλιστεί ο πολίτης για το απόρρητο αυτών των πληροφοριών? Πώς θα χρησιμοποιηθούν και γιατί? Το διαδίκτυο δεν είναι ασφαλές μέσον, είναι γνωστό τοις πάσι. Ποια θα είναι η ευθύνη των Αρχών σε περίπτωση διαρροής? Ο Μεγάλος Αδελφός έχει γλιστρήσει με τρόπο εδώ και χρόνια τη ζωή μας, τώρα όμως θέλει να μπει και να πατήσει για τα καλά και με τα δυο πόδια, φορώντας μπότες… ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΜΠΑΡΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ 100 ΛΕΧΑΙΟΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ Τ.Κ. 20011