Αρχική Εκδημοκρατισμός της διοίκησηςΆρθρο 25: Επανασύσταση Δημοτικής ΑστυνομίαςΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Μάστορας - Ανδριάνα Κορδάμπαλου | 23 Μαρτίου 2015, 23:26
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ονομάζομαι Μάστορας Γεώργιος και είμαι ΠΕ-ΔΑ/ΕΛΑΣ με 10 χρόνια υπηρεσίας (Κόνιτσα 2005) πρώην δήμου Μεσολογγίου, νύν ΑΤ Πρέβεζας (τόπος καταγωγής-συμφερόντων). Η σύζυγός μου Ανδριάνα Κορδάμπαλου, ΠΕ-Διοικητικού (ΕΞΑΙΡΕΣΗ) Δ.Μυκόνου, με 10 χρόνια υπηρεσίας (Κόνιτσα 2005), μητέρα 2 ανηλίκων, με καταγωγή από Ελασσόνα Λάρισας και τόπο συμφερόντων Πρέβεζα. Και οι δύο συμφωνούμε με αρκετές αναρτήσεις που έχουν γίνει εδώ συναδέλφων και δικές μας: ΟΛΕΣ ΣΥΜΠΥΚΝΩΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΤΡΙΑ ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: - EΠΙΛΟΓΗ ΤΟΠΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΟΠΡΟΣΑΛΛΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΜΑΣ (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ, ΑΔΙΑΦΑΝΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ ΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΛΠ ΠΟΥ ΑΛΛΟΙΩΣΑΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΟΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗΣΑΝ ΑΡΚΕΤΟ ΚΟΣΜΟ). - ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΑΝΕΝΩΣΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ, ΜΕ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΚΑΤΑ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΣΗ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΠΡΟΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΔΙΚΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΣ, ΕΙΤΕ ΜΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΤΑΞΗΣ ΣΥΖΥΓΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ, ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΓΙΑ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΣΟ ΔΙΑΡΚΕΙ Η ΕΓΓΑΜΗ ΣΧΕΣΗ. - ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΠΡΩΗΝ Δ.Α. ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΟΥΣ ΜΕ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΟΜΙΚΩΝ ΦΑΚΕΛΩΝ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΙΣ Δ/ΝΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ 2010 (ΚΑΙ ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ΠΡΟΤΑΣΗ 1 ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΠΑΡΟΝ Ν/Σ θα θέλαμε να τονίσουμε: 1.Την ανάγκη σαφέστερης διατύπωσης των νέων αρμοδιοτήτων της Δ.Α., ωστε να αποφευχθούν παθογένειες του παρελθόντος ή τη μετεξέλιξή της σε Σώμα Δημοτικών Ελεγκτών (με ελέγχους και για άλλα θέματα,όπως οικονομικά,πλαστότητες,απάτες κλπ κλπ) που δεν θα υπάγεται κατ' ανάγκη στο ΥΠ.ΕΣ. είτε απευθείας, είτε μέσω ΟΤΑ, αλλά και σε άλλο υπουργείο όπως Οικονομικών και τη ΓΓ Δημοσίων Εσόδων ή το Ανάπτυξης. 2.Των αρμοδιοτήτων, του καθεστώτος και λοιπών ζητημάτων των παραμενόντων στην ΕΛ.ΑΣ με κατοχύρωση οργανικής θέσης τοποθέτησης. 3.Τους τόπους και τις θέσεις που θα περιλαμβάνονται στην τρίτη επιλογή του ΥΠΕΣ. Η ιδανική περίπτωση για τη ΔΗΜΟΤΙΚΗ.ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ θα ήταν: α)Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ επιστροφή ΟΛΩΝ των συναδέλφων - μηδενός εξαιρούμενου - με ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ επιλογή τόπου συμφερόντων, τουλάχιστον για οικογένειες. β)Η μετεξέλιξη της υπηρεσίας σε Σώμα Δημοτικών Ελεγκτών (Βλέπε ΣΔΟΕ,ΣΕΕΔΔ που έλεγξαν τα χαρτιά μας κλπ)με επιστροφή όσων αρμοδιοτήτων δόθηκαν στην ΕΛ.ΑΣ. εκτός των επικίνδυνων συναρμοδιοτήτων (παρεμπόριο)που θα παρέμεναν στο οικείο Α.Τ., καθώς και της τροχονόμησης και λοιπών θεμάτων Κ.Ο.Κ. εντός δημοτικών ορίων, για την οποία θα μπορούσε να συσταθεί ξεχωριστός κλάδος στην Τροχαία (α.Τροχαία εθνικών οδικών δικτύων, β.Τροχαία δημοτικών οδικών δικτύων) στο οποίο θα μπορούσαν να ενταχθούν όσοι ΔΑ δεν επιθυμούν την επιστροφή σε ένα τέτοιο σώμα με επιλογή τόπου συμφερόντων και αντιστοίχιση προσόντων και ετών υπηρεσίας μισθολογικά - και γιατί όχι και βαθμολογικά - με διατήρηση ανακριτικότητας, ενώ θα ήταν ανοιχτό και στην τοποθέτηση στο νέο υποκλάδο και αστυνομικών της ΕΛ.ΑΣ. Εναλλακτικά, κατατίθεται και μία σχεδόν ουτοπική για την Ελλάδα πρόταση που θα έλυνε πολλές παθογένειες του συνόλου του δημοσίου τομέα: Nα δοθεί η ευκαιρία στους Δ.Α. (και στον οποιονδήποτε Δ.Υ. ΟΛΟΥ του δημοσίου, Στενού και Ευρύτερου τομέα) σε συμμετοχή σε Εθελοντική Κινητικότητα (άνευ εξαρτήσεως γνώμης προϊσταμένων-αιρετών κλπ, καθώς έπαιξαν μεγάλο ρόλο στην αποτυχία της έως τώρα διαδικασίας, είτε δημιουργώντας πλαστές ανάγκες "πελατειακού τύπου", είτε μη δίνοντας σύμφωνες γνώμες) και τοποθέτηση σε θέση ανάλογη των προσόντων του καθενός (με μόνη προϋπόθεση την αξιοκρατική προσμέτρηση προσόντων και την τοποθέτηση σε οποιαδήποτε κατάλληλη-συμβατή υπηρεσία έως και 80 χλμ -το ανώτερο- απόσταση από τον τόπο συμφερόντων, λαμβανομένων υπόψη κριτηρίων σοβαρών προβλημάτων υγείας, οικογενειακής κατάστασης και εισοδήματος).Υποχρεωτική ανακατανομή ρόλων σε κάθε υπηρεσία με αυστηρή ιεραρχία βάσει προσόντων και ικανότητας του "μίγματος" προσωπικού που θα προκύψει. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ΠΡΟΤΑΣΗ 2: Πρόταση ΕΠΊ ΤΟΥ Ν/Σ για την Επανασύσταση Δημοτικής Αστυνομίας και άλλα θέματα. «Με την ψήφιση του παρόντος νόμου οφείλουν να εκδοθούν παράλληλα τα προεδρικά διατάγματα και οι υπουργικές ή και οι κοινές υπουργικές αποφάσεις, βάσει των οποίων θα καθορίζονται οι αρμοδιότητες που θα ανατεθούν στους μεταταχθέντες υπαλλήλους σε κάθε φορέα επιλογής, με σκοπό την καλύτερη δυνατή ενημέρωση του προσωπικού της πρώην δημοτικής αστυνομίας κατά την εθελοντική επιλογή για μετάταξη ή διατήρηση της οργανικής τους θέσης. 1.α.Οι πρώην δημοτικοί αστυνομικοί που διορίστηκαν σε θέσεις που είχαν συσταθεί στην Ελληνική Αστυνομία με την υπ’ αριθμ. 6000/2/5250/8-π΄ από 12.12.2014 απόφαση του Προϊσταμένου Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης και Ανθρώπινου Δυναμικού/Α.Ε.Α. (ΦΕΚ Β΄ 3595) μετατάσσονται αυτοδίκαια σε θέσεις και κλάδους ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ Διοικητικού με ειδίκευση Δημοτικής Αστυνόμευσης, που είχαν καταργηθεί με την παρ. 1 του άρθρου 81 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167), εφόσον δηλώσουν ότι επιθυμούν να αλλάξουν φορέα και τόπο προτίμησης. 1.β. Όσοι υπάλληλοι επιλέξουν την παραμονή τους στην ΕΛ.ΑΣ, διατηρούν τις οργανικές θέσεις τους, έχουν δικαίωμα επιλογής τοποθέτησης στον τόπο συμφερόντων, εντάσσονται, εφόσον το επιθυμούν, πλήρως στο αστυνομικό προσωπικό μετά από ανάλογη εκπαίδευση ή δύνανται να επιλέξουν την ένταξή τους στην ΕΛ.ΑΣ ως πολιτικό προσωπικό, με τον βαθμό, κλάδο και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα, αναγνωρίζοντας αυτοδίκαια τις μισθολογικές ωριμάνσεις (μισθολογικό κλιμάκιο) κατά το χρονικό διάστημα από την ημέρα της διαθεσιμότητας έως και την έκδοση του νέου νόμου, καθώς και όσοι κατά την κινητικότητα, κατέλαβαν θέση ανώτερου κλάδου εφόσον κατείχαν τα τυπικά προσόντα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 91 του νόμου 4172/2013 περί κινητικότητας, διατηρούν την θέση τους στον ανώτερο κλάδο. 2.α Οι υπάλληλοι που κατείχαν τις οργανικές θέσεις της παραγράφου 1α και επιλέγουν αλλαγή φορέα καταλαμβάνουν αυτοδίκαια τις επανασυσταθείσες θέσεις Δημοτικής Αστυνομίας, με τον βαθμό, κλάδο και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα, αναγνωρίζοντας αυτοδίκαια τις μισθολογικές ωριμάνσεις (μισθολογικό κλιμάκιο) κατά το χρονικό διάστημα από την ημέρα της διαθεσιμότητας έως και την έκδοση του νέου νόμου, καθώς και όσοι κατά την κινητικότητα κατέλαβαν θέση ανώτερου κλάδου εφόσον κατείχαν τα τυπικά προσόντα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 91 του νόμου 4172/2013 περί κινητικότητας, διατηρούν την θέση τους στον ανώτερο κλάδο. Οι υπάλληλοι θα καταθέσουν αίτηση που υποβάλλεται εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος στην Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού του Δήμου, στον οποίο ανήκαν οργανικά. Διορίζονται με Σχετική διαπιστωτική πράξη που εκδίδεται από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του οικείου Δήμου και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Δίνεται η επιλογή τόπου συμφερόντων με μεταφορά της θέσης αυτοδίκαια με την επιλογή τους. 2.β Υπάλληλοι που κατείχαν τις οργανικές θέσεις της παραγράφου 1, αλλά δεν επιθυμούν να καταλάβουν την επανασυσταθείσα κατά την παρ. 1α αρχική θέση τους, εφόσον καταθέσουν σχετική δήλωση εντός της ίδιας προθεσμίας των δέκα (10) ημερών στην Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού του Δήμου στον οποίο ανήκαν οργανικά, τοποθετούνται στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ Διοικητικού ανάλογα με το βαθμό, κλάδο και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν κατά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα, αναγνωρίζοντας αυτοδίκαια τις μισθολογικές ωριμάνσεις (μισθολογικό κλιμάκιο) κατά το χρονικό διάστημα από την ημέρα της διαθεσιμότητας έως και την έκδοση του νέου νόμου, ή με τον ανώτερο κλάδο που κατέλαβαν σύμφωνα με το άρθρο 91 του νόμου 4172/2013 περί κινητικότητας. Σχετική διαπιστωτική πράξη εκδίδεται από τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Δίνεται η επιλογή τόπου προτίμησης με μεταφορά της θέσης αυτοδίκαια με την επιλογή τους. 2.γ Με την ίδια διαδικασία των εδαφίων (2α) και (2β) υπάλληλοι, πρώην δημοτικοί αστυνομικοί οποιουδήποτε κλάδου, οι οποίοι δεν περιλαμβάνονται στο προσωπικό της παρ. 1, αλλά εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 20 και οι οποίοι είτε δεν υπέβαλαν αίτηση για μετάταξη/μεταφορά, είτε δεν έχουν συμπεριληφθεί σε οριστικούς πίνακες κατάταξης και διάθεσης της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του παρόντος, είτε παραιτήθηκαν από τη θέση που υποχρεώθηκαν να καταλάβουν με τους πίνακες τοποθέτησης, μπορούν να επιλέξουν είτε να καταλάβουν την αρχική, επανασυσταθείσα οργανική τους θέση ως ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ Διοικητικού με ειδίκευση Δημοτικής Αστυνόμευσης, είτε να καταλάβουν συνιστώμενη προσωποπαγή θέση ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ Διοικητικού ανάλογα με τα τυπικά προσόντα τους, στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Σχετική διαπιστωτική πράξη εκδίδεται, ανά περίπτωση, από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του οικείου Δήμου ή από τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Δίνεται η επιλογή τόπου προτίμησης με μεταφορά της θέσης αυτοδίκαια με την επιλογή τους. 2.δ Με την διαδικασία των εδαφίων 1 & 2 του άρθρου 25 του ίδιου νόμου, δίδεται η δυνατότητα της επιλογής - μεταφοράς ανεξαρτήτως φορέα τοποθέτησης σε όλους τους δημοτικούς αστυνομικούς που τοποθετήθηκαν σε άλλες υπηρεσίες και Υπουργεία, μετά την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας, όπως Υπουργείο Δικαιοσύνης (καταστήματα κράτησης), Υπουργείο Οικονομικών, Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Υπουργείο Ανάπτυξης και στους ΟΤΑ Α΄ βαθμού, ώστε να μπορούν να επιλέξουν είτε να καταλάβουν την αρχική, επανασυσταθείσα οργανική τους θέση ως ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ Διοικητικού με ειδίκευση Δημοτικής Αστυνόμευσης, είτε να καταλάβουν συνιστώμενη προσωποπαγή θέση ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ Διοικητικού ανάλογα με τα τυπικά προσόντα τους, στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Σχετική διαπιστωτική πράξη εκδίδεται, ανά περίπτωση, από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του οικείου Δήμου ή από τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Δίνεται η επιλογή τόπου προτίμησης με μεταφορά της θέσης αυτοδίκαια με την επιλογή τους. 2.ε Οι δημοτικοί αστυνομικοί ανεξαρτήτως φορέα προέλευσης, εντάσσονται σε όμοια διάταξη με αυτή του άρθρου 30, παρ. 2, 4ο εδάφιο του Ν.4223/2013. Συγκεκριμένα, το σύνολο των δημοτικών αστυνομικών δεν δύναται να χαρακτηρισθεί ως πλεονάζον και να τεθεί εκ νέου, άνευ αιτήσεώς του, σε καθεστώς κινητικότητας ή διαθεσιμότητας. 3. Οι αρμοδιότητες που μεταβιβάστηκαν στην Ελληνική Αστυνομία με την παρ. 4 του άρθρου 81 του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ Α 167), θα ασκούνται παράλληλα και από τις Υπηρεσίες Δημοτικής Αστυνόμευσης των Δήμων, όπως αυτές είχαν συσταθεί με τους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας αυτών, δυνάμει του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου που ίσχυε μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ Α΄ 167) και εφόσον οριστεί νέο Π.Δ στο οποίο θα περιγράφονται αναλυτικά η σύσταση, η λειτουργία και οι αρμοδιότητες της υπηρεσίας. 4. Μετά τη συμπλήρωση οκτώ (8) ετών συνολικής υπηρεσίας στην Υπηρεσία Δημοτικής Αστυνομίας ενός ή περισσοτέρων Δήμων επιτρέπεται η μετάταξη των υπαλλήλων σε άλλες ειδικότητες σύμφωνα με τα γενικώς οριζόμενα στο ν.3584/2007 (ΦΕΚ Α 143) όπως ισχύει κάθε φορά. Για τους υπαλλήλους της παρ. 1 του παρόντος, ο υπολογισμός της οκταετίας ξεκινά από την αρχική πρόσληψή τους ή μετάταξή τους σε Υπηρεσία Δημοτικής Αστυνομίας, και να υπολογίζεται το χρονικό διάστημα που διανύθηκε από 23 Σεπτεμβρίου 2013 μέχρι την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου. 5. Δικαίωμα συνυπηρέτησης συζύγων δημοτικών αστυνομικών οι οποίοι είναι δημόσιοι ή δημοτικοί υπάλληλοι κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, όμοια με το δικαίωμα του ένστολου προσωπικού των σωμάτων ασφαλείας χωρίς καμία άλλη προϋπόθεση πέραν της αιτήσεως προτίμησης τόπου συμφερόντων άμεσα χωρίς να απαιτείται σύμφωνη γνώμη δημάρχου και υπουργού και χωρίς υπηρεσιακό συμβούλιο. 6. Εφόσον δεν καλύπτεται ο απαιτούμενος αριθμός δημοτικών αστυνομικών, επιτρέπεται η μετάταξη στους κλάδους ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ ειδίκευσης Δημοτικής Αστυνόμευσης σε υπαλλήλους του ν. 3584/2007 (ΦΕΚ 143 Α΄) μετά από την προβλεπόμενη εκπαίδευση, και εφόσον κατέχουν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα σύμφωνα με την τελευταία προκήρυξη πρόσληψης στη Δημοτική Αστυνομία, στην οποία επιτρέπεται να συμμετέχουν, μετά από αίτηση τους, υπάλληλοι που δεν έχουν συμπληρώσει το 35ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία έναρξης της προβλεπόμενης εκπαίδευσης. Με Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ορίζονται οι προϋποθέσεις αποδοχής υπαλλήλων στην εκπαίδευση που προβλέπεται στην παράγραφο αυτή, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία επιλογής για την εισαγωγή, ο τόπος, η διάρκεια, το αντικείμενο της εκπαίδευσης όπως ορίζεται από τις διατάξεις των Π.Δ 23/2002 και Π.Δ 135/2006, οι προϋποθέσεις για την επιτυχή περάτωση και κάθε άλλη απαραίτητη λεπτομέρεια για την εκπαίδευση αυτή. 7. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των ρυθμίσεων του άρθρου αυτού. 8. Τέλος, επιστρέφεται το ποσό της προσωπικής διαφοράς και όποιες διαφορές προκλήθηκαν από το πάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων και βαθμών, αλλά και αυτοδίκαια υπολογίζεται στην προϋπηρεσία και το χρονικό διάστημα της παραμονής των υπαλλήλων στην διαθεσιμότητα με αποτέλεσμα την ορθή ωρίμανση σε μισθολογικό κλιμάκιο και βαθμό. Για το έτος 2015 οι δαπάνες που σχετίζονται με τη μισθοδοσία και την ασφαλιστική κάλυψη των υπαλλήλων του άρθρου αυτού και αυτών της περίπτωσης γ της παραγράφου 1 του άρθρου 26 θα γίνουν δια μεταφοράς των σχετικών πιστώσεων από τους ΚΑΕ του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης στους αντίστοιχους ΚΑΕ των ΟΤΑ.» **ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ** 1. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΠΡΩΗΝ Δ.Α. 2. ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΠΕΡΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΣΥΖΥΓΩΝ ΠΡΩΗΝ Δ.Α. ΚΑΤΑ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΠΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΓΙΑ ΟΣΟ ΔΙΑΡΚΕΙ Η ΕΓΓΑΜΗ ΣΧΕΣΗ.(η νέα τοποθέτηση μπορεί να συμπίπτει με την πρώην ή νυν θέση κάποιου από τους δύο). Η διάταξη αυτή οφείλει να βρίσκεται στο κείμενό σας λαμβανομένων υπ' όψη: A) της υποχρεωτικότητας εξαιρέσεων των συζύγων πρώην δ.α.(υπό το φόβο της απόλυσης του άλλου συζύγου με τα τότε δεδομένα), δίχως δικαίωμα συμμετοχής στην μετέπειτα κινητικότητα, B) την ακύρωση λόγω κατάργησης Δ.Α. προηγούμενων εγκριθέντων μετατάξεων σε κοινό τόπο συμφερόντων, Γ) Τα προσκόμματα που προκαλούν ορισμένοι αιρετοί που δρουν τιμωρητικά απέναντι σε πρώην Δ.Α. - συζύγους συναδέλφων πρώην Δ.Α. σε αιτήσεις μετατάξεων με την εθελοντική κινητικότητα, ακόμη και σε αιτήσεις συνυπηρέτησης με ένστολο, εγκλωβίζοντας τις συγκεκριμένες (λίγες πλέον συζύγους, καθώς αρκετές κατάφεραν να βρεθούν με την εθελοντική κινητικότητα σε τόπο συμφερόντων ενώνοντας και την οικογένειά τους) και ουσιαστικά δημιουργώντας όμηρους υπαλλήλους που θα πληρώνουν εσαεί τα σπασμένα της κατάργησης... ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ΠΡΟΤΑΣΗ 3 Σχετικά με το άρθρο 25 «Επανασύσταση Δημοτικής Αστυνομίας», σημειώνω τις εξής ενστάσεις – επισημάνσεις – απορίες: Παράγραφος 1: α) Για ποιο λόγο καταργούνται μόνο οι θέσεις στην ΕΛ.ΑΣ. και γιατί όχι του συνόλου των πρώην Δ.Α.; Πρόκειται για καταφανή αδικία εις βάρος όσων επέλεξαν την ΕΛ.ΑΣ. με βάση τα προσωπικά συμφέροντα και επιδιώξεις, καθώς ίσως κάποιοι να επιλέγαμε να εισαχθούμε σε άλλη υπηρεσία υποδοχής. (Π.χ. από εμένα η ΕΛ.ΑΣ. επιλέχθηκε, καθώς με την υψηλή μοριοδότηση που είχα – στους πρώτους 500 από 3500 περίπου Δ.Α., παρόλη την άδικη πριμοδότηση μέρους συναδέλφων από το Κράτος – εισαγόμουν σίγουρα στην πρώτη μου επιλογή τόπου. Αυτός δεν ήταν άλλος από τον τόπο συμφερόντων, από τον οποίο έλειψα 10 χρόνια σε Δημοτική Αστυνομία άλλου δήμου. Παράλληλα, η ΕΛ.ΑΣ. μου εξασφάλιζε τη χρήση του ευνοϊκού νόμου, μόνο για αυτή την κατηγορία υπαλλήλων, περί μόνιμης και υποχρεωτικής συνυπηρέτησης ενστόλου Σώματος Ασφαλείας με τη σύζυγό μου στον τόπο συμφερόντων μας, η οποία ως εξαιρεμένη συνάδελφος-σύζυγος παρέμεινε υποχρεωτικά στο δήμο προέλευσής της, ενώ είχε σχεδόν ολοκληρωθεί διαδικασία μετάταξης της σε τόπο συμφερόντων που με τη σειρά της καταργήθηκε με την κατάργηση της Δ.Α., ενώ έπειτα έγινε δέκτης αρνήσεων τόσο για μετάταξη με την ενδοδημοτική κινητικότητα, όσο και για απόσπαση συνυπηρέτησης με ένστολο παραπέποντας το θέμα στην τελεσίδικη απόφαση του υπουργού Εσωτερικών, απόφαση που αναμέναμε οσονούπω…). β) Προτείνεται η εθελοντική επιστροφή υπαλλήλων της ΕΛ.ΑΣ. στους δήμους. Προτείνεται επίσης η πλήρης ένταξη στο αστυνομικό προσωπικό όσων δεν επιλέξουν την επιστροφή στους δήμους, σύντομη εκπαίδευση έως τρίμηνο κυρίως στον οπλισμό και τοποθέτηση στον τόπο συμφερόντων του καθενός ή στο Α.Τ. τοποθέτησης με την κινητικότητα (καθώς οι θέσεις αυτές προβλέφθηκαν με βάση υπηρεσιακές ανάγκες της ΕΛ.ΑΣ.) Παράγραφος 2: Εδάφιο α: Δεν διευκρινίζεται τι γίνεται στην περίπτωση μη κατάθεσης αίτησης. O υπάλληλος του Α.Τ. απολύεται; Μπαίνει σε διαθεσιμότητα; Παραμένει στην ΕΛ.ΑΣ. και αν ναι, υπό ποιό καθεστώς; Eδάφιο β: Στην τέταρτη γραμμή έπειτα από τη φράση προσωποπαγείς θέσεις, προτείνεται η προσθήκη της φράσης «με υποχρεωτική τοποθέτηση στον – κατά δήλωση των υπαλλήλων – τόπο συμφερόντων τους.» Παράγραφος 3: α) Για ποιο λόγο να μην λογίζεται και η περίοδος διαθεσιμότητας στη 10-ετία, ή γιατί να μην είναι 8-ετία ή πενταετία η περίοδος μετάταξης σε άλλο κλάδο δήμου; Γιατί να μη λογίζεται και η περίοδος υπηρεσίας μας στην ΕΛ.ΑΣ. σε αυτό το διάστημα; β) Προτείνεται η εξής διατύπωση για τη διαδικασία μετάταξης σε άλλο κλάδο: «Ενδεχόμενη αίτηση μετάταξης σε άλλο κλάδο να γίνεται υποχρεωτικά δεκτή από το δήμο εφ’ όσον ο υπάλληλος κατέχει τα απαραίτητα τυπικά προσόντα, προς αποφυγή ύποπτων συναλλαγών και διαπλοκής μεταξύ υπαλλήλου και αιρετών και προς ενίσχυση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας στο κράτος και τους Ο.Τ.Α.». Παράγραφος 6: α) Πρέπει να γίνουν σαφέστερα τα κριτήρια επιλογής κλπ στα πλαίσια της ισότητας ευκαιριών μεταξύ ήδη υπαρχόντων Δ.Α. (όπως και αυτών στις άλλες υπηρεσίες τοποθέτησης) και εν δυνάμει νέων υπαλλήλων, εξαλείφοντας τα όρια ηλικίας και θέτοντας αξιοκρατικά κριτήρια επιλογής και εύλογο χρονικό διάστημα εκπαίδευσης (Οι Δ.Α. έως τώρα έχουν εκπαιδευτεί 4-6 μήνες θεωρητικά σε σχολές Δ.Α. και 2 μήνες πρακτικά σε Α.Τ. δίνοντας εργασίες, τεστ και τελικές εξετάσεις με επιτυχή αποφοίτηση, χορήγηση διπλώματος και βαθμού αποφοίτησης). β) Η επιλογή αυτή να γίνεται με διαδικασίες ΑΣΕΠ με μοριοδότηση κατά σειρά προτεραιότητας (όπως και η πρόσληψη των Δ.Α. έως τώρα, άσχετα αν η προηγούμενη κυβέρνηση στη διαδικασία κινητικότητάς μας αναγνώρισε τη συγκεκριμένη διαδικασία μόνο σε ορισμένες «σειρές» εισαγωγής με «νεφελώδη» κριτήρια, αλλά με πολλή μεγάλη πριμοδότηση μορίων, αλλοιώνοντας ουσιαστικά την αξιοκρατία στη διαδικασία…). Προτείνεται η εισαγωγή ειδικής ρύθμισης για τις εξαιρεμένες συζύγους – συναδέλφους Δημ.Αστυνομικούς (συνέπεια της υποχρεωτικότητας εξαίρεσης, άνευ δικαιώματος στη μετέπειτα κινητικότητα των Δημ. Αστυνομικών), ώστε να συνυπηρετήσουν (με απόσπαση ή μετάταξη) υποχρεωτικά και κατά παρέκκλιση κάθε άλλων διατάξεων στον τόπο υπηρεσίας των μετακινηθέντων συζύγων τους. Η διαδικασία θα γίνεται σεβαστή τόσο από το φορέα προέλευσης ,όσο και το φορέα υποδοχής, χωρίς την εκφορά γνώμης από μέρους τους, καθότι η προστασία της οικογένειας αποτελεί ύψιστο δικαίωμα και κατοχυρώνεται Συνταγματικά.