Αρχική ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΩΔΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 01 – Αντικατάσταση του άρθρου 1Α του Κώδικα Ελληνικής ΙθαγένειαςΣχόλιο του χρήστη Μαρία Κ | 18 Μαΐου 2015, 13:17
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι προτεινόμενες αλλαγές στο άρθρο 1Α του ΚΕΙ κινούνται στο σωστό πλαίσιο, καθώς προκρίνουν την φοίτηση σε ελληνικό σχολείο ως βασική προϋπόθεση για την απόκτηση ελληνικής εθνικής συνείδησης και κατ' επέκταση ιθαγένειας. Η παρατήρηση μου αφορά στις διατάξεις του άρθρου 23 του ν. 3838/10 για την απόκτηση ελληνικής ιθαγένειας από ομογενής κατόχους ΕΔΤΟ, διότι στις προτεινόμενες αλλαγές δεν υπάρχει τροποποίηση του ανωτέρω άρθρου. Με τη διάταξη αυτή χορηγείται με σχετικά πολύ απλή διαδικασία ελληνική ιθαγένεια σε άτομα τα οποία κατέχουν ΕΔΤΟ (διαδικασία η οποία με την εγκύκλιο 52 της Δ/νσης ιθαγένειας απλοποιήθηκε ακόμη περισσότερο), χωρίς να εξετάζεται και να κρίνεται η ομογενειακή τους ιδιότητα όπως αντίστοιχα συμβαίνει στους ομογενείς προερχόμενους από την τέως Σοβιετική Ένωση. Η διάταξη της παρ. 2 του εν λόγω άρθρου για παραπομπή υποθέσεων στις επιτροπές πολιτογράφησης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων έχει καταστεί ανενεργή κατόπιν σχετικών οδηγιών και εγκυκλίων του ΥΠΕΣ με αποτέλεσμα να καλούνται οι αρμόδιες υπηρεσίες να χορηγούν ελληνική ιθαγένεια με "πολιτογράφηση" σε άτομα τα οποία σε πολλές περιπτώσεις αγνοούν την ελληνική γραφή και ανάγνωση και σε ελάχιστες δεν μιλούν καν την ελληνική γλώσσα. Επιπλέον όπως γνωρίζεται με την ΚΥΑ 4000/3/10-πβ η ισχύς των ΕΔΤΟ έγινε αόριστη και ο έλεγχος της πλαστότητας των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών από τις οικείες αστυνομικές αρχές γίνεται εκ των υστέρων με σχετικό ερώτημα στην INTERPOL η οποία απαντά μετά την πάροδό 5 ετών. Δυστυχώς σε αρκετές περιπτώσεις διαπιστώνεται ότι τα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά είναι πλαστά ως προς την εθνική καταγωγή. Οι δημόσιες υπηρεσίες καλούνται εκ των υστέρων να ανακαλέσουν τις αποφάσεις απόκτησης της ελληνικής ιθαγένειας, ενώ έχει ήδη δημιουργηθεί ένα πλέγμα κοινωνικών και οικονομικών σχέσεων με την ιδιότητα του Έλληνα πολίτη. Προτείνω να εξειδικευτεί η διάταξη που δίδει τη δυνατότητα ελέγχου της ομογενειακής ιδιότητας σε περίπτωση αμφιβολιών, ώστε υπάρχει ένας ουσιαστικότερος έλεγχος πριν τη χορήγηση της ελληνικής ιθαγένειας σε αυτούς τους ομογενείς.