Αρχική ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΩΔΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 02 – Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ (ΑΜΔΣΑ 11156) | 25 Μαΐου 2015, 09:32
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο Γ’ κεφάλαιο του Ν. 4251/2014, μεταβατικές διατάξεις, με την προσθήκη τριών παραγράφων πρέπει να δοθεί λύση και στα κάτωθι τρία προβλήματα. Α. Η εγκύκλιος αριθ. 12 με αριθμ. πρωτ. οικ. 20698 από 17/4/2014 έχει θέμα την παροχή εξηγήσεων για την ορθή εφαρμογή των παραγράφων 11 και 12 του άρθρου 138 του Ν.4251/2014. Στην ενότητα Β της παραγράφου Β.1 «Εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 12 του άρθρου 138» και με αιτιολογική βάση την αντιμετώπιση επειγόντων ζητημάτων που έχουν ανακύψει λόγω της οικονομικοκοινωνικής κρίσης δόθηκε η δυνατότητα στους δικαιούχους της παραγράφου αυτής να ευεργετηθούν με το γνωστό τρόπο που ορίζεται στο ανωτέρω άρθρο δηλ. με την προσκόμιση βιβλιαρίου υγείας. Επειδή όμως η οικονομικοκοινωνική κρίση στην Ελλάδα άρχισε νωρίτερα από το 2010, όπως άλλωστε δέχεσθε κι εσείς σίγουρα από το 2008 και το 2009 επηρεάσθηκαν και αλλοδαποί οι οποίοι ήταν κάτοχοι αδειών διαμονής των ετών 2007-2009 και οι οποίοι υπολόγιζαν υπό φυσιολογικές συνθήκες να πραγματοποιήσουν κατά την δεύτερη περίοδο της διάρκειας της άδειας διαμονής τους τον απαιτούμενο αριθμό ημερών ασφάλισης. Είναι όμως αυτονόητο ότι και οι άδειες με ισχύ από 2007 έως 2009 πρέπει να περιληφθούν στις μεταβατικές διατάξεις του Ν.4251/2014, επειδή οι κάτοχοί τους επηρεασμένοι από την αναμφισβήτητη οικονομικοκοινωνική κρίση των ετών 2008 και 2009 δεν κατάφεραν να πραγματοποιήσουν τον απαιτούμενο αριθμό ημερών ασφάλισης ενώ δεν είχαν υποχρέωση, να προβλέψουν την επερχόμενη οικονομικοκοινωνική καταστροφή την οποία ούτε προέβλεψαν αλλά και ούτε αντιμετώπισαν μέχρι σήμερα η ελληνική κυβέρνηση, η τρόικα και οι λοιποί θεσμοί. Είναι επίσης άδικο μια άδεια η οποία ανανεώνεται την 01/01/2010 να αντιμετωπίζεται με διαφορετικό τρόπο από μια άδεια η οποία ανανεώνεται μια εβδομάδα πριν δηλ. το τέλος του 2009 όταν πρόκειται για ζήτημα επιβίωσης. Επειδή, οι αλλοδαποί οι οποίοι εξαιρέθηκαν από τις ευεργετικές μεταβατικές διατάξεις είναι καταδικασμένοι στα Διοικητικά Πρωτοδικεία όπου στην τελική ακυρωτική δίκη το δικαστήριο απλά θα διαπιστώσει τη μη πραγματοποίηση των απαιτούμενων εκ του νόμου απαιτούμενου αριθμού ημερών ασφάλισης και θα απορρίψει τις αιτήσεις. με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου και με μια κυβέρνηση περισσότερο ευαίσθητη στα δικαιώματα ευάλωτων ομάδων ανθρώπων η αδικία αυτή πρέπει να αποκατασταθεί. Β. Με το άρθρο 91 παράγραφος 11 του Ν.3386/05 νομιμοποιήθηκαν όσοι απέδειξαν την παραμονή τους στη χώρα με τα δικαιολογητικά που προέβλεπε αρχικά το άρθρο 91 §11. Με την γνωστή απόφαση 209/2012 του ΣτΕ κρίθηκε ότι τα δικαιολογητικά του 91 §11 ήσαν ενδεικτικά. Αλλά με «αμφισβητούμενο», «παράτυπο» (;), «οριακά νόμιμο» (;) τροπο σε διάφορους δήμους της χώρας κυρίως επαρχιών δικαιολογητικά εκτός αυτών που προέβλεπε η παράγραφος 11 του άρθρου 91, να λάβουν τις πολυπόθητες μπλε βεβαιώσεις, να προσβάλλουν μετέπειτα τις απορριπτικές αποφάσεις των περιφερειών και να δικαιώνονται ανέλπιστα σήμερα. Δυστυχώς, όμως όσοι προσήλθαν στους περισσότερους δήμους τότε με τα ίδια δικαιολογητικά απόδειξης της παραμονής στην Ελλάδα έως 31/12/2014 τα οποία κατά την απόφαση του ΣτΕ έπρεπε να γίνουν δεκτά (π.χ. αποφάσεις απέλασης, αιτήσεις για πολιτικό άσυλο κλπ, κλπ) δεν κατέθεσαν τα δικαιολογητικά αυτά, αφού οι Δήμοι δεν δέχθηκαν να παραλάβουν τις αιτήσεις τους, την χορήγηση άλλου πρωτοκόλλου παραλαβής της αίτησης, στην συνέχεια απόρριψη των αιτήσεων ώστε να προσβάλουν τις αποφάσεις στην συνέχεια στα Διοικητικά Πρωτοδικεία και να δικαιωθούν όπως και η προηγούμενη κατηγορία αλλοδαπών οι οποίοι έλαβαν τις μπλε βεβαιώσεις με αμφισβητούμενο τρόπο στην επαρχία. Παρακαλώ για την επίλυση και του προβλήματος αυτού με την δεδομένη ευαισθησία μιας αριστερής κυβέρνησης με την παράταση της προθεσμίας του άρθρου 91 §11 του Ν.3386/05 για εύλογο χρονικό διάστημα μετά την ισχύ του νέου νόμου. Γ. Επαναλαμβάνω την πρότασή μου την οποία πρότεινα στην διαβούλευση του Ν.4251/2014 για έντιμη, δικαιη και κρυστάλλινη λύση στο πρόβλημα της απονομιμοποίησης των αλλοδαπών λόγω μη πραγματοποίησης του απαιτούμενου αριθμού ενσήμων: «όλες οι άδειες παραμονής από τα Π/Δ 358, 359 του 1997 μέχρι σήμερα παρατείνονται αυτοδίκαια. Οι κάτοχοι δύνανται να ανανεώσουν τις άδειες αυτές εξαγοράζοντας 50 ημέρες ασφάλισης ανά έτος με εφ’ άπαξ καταβολή των εισφορών του έτους 2015 και ρύθμιση των προηγούμενων ετών. Ευχαριστώ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ (ΑΜΔΣΑ 11156)