Αρχική ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΩΔΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 01 – Αντικατάσταση του άρθρου 1Α του Κώδικα Ελληνικής ΙθαγένειαςΣχόλιο του χρήστη Μαργαρίτα | 25 Μαΐου 2015, 12:35
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να επισημάνω ορισμένα σημεία ως προς το προτεινόμενο άρθρο: α) Το ζήτημα της δικαιοπρακτικής ικανότητας του ανηλίκου κατά τις διατάξεις του αστικού δικαίου στην περίπτωση της παρ. 2 του άρθρου 1Α, δεδομένου ότι από την υποβολή της σχετικής αίτησης για την κτήση Ιθαγένειας, δεν απορρέουν μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις. Ενδεχομένως ο νομοθέτης να πρέπει να κάνει ειδική μνεία και να ορίσει τη δικαιοπρακτική ικανότητα των προσώπων αυτών για την υποβολή της αίτησης, δεδομένου ότι κατά τα λοιπά, οι ανήλικοι αλλοδαποί στις συναλλαγές τους με τη διοίκηση (π.χ. αίτημα χορήγησης/ανανέωσης άδειας διαμονής), εξακολουθούν να εκπροσωπούνται από τους γονείς τους. β)Δεδομένου ότι σύμφωνα με το προτεινόμενο άρθρο, η ελληνική ιθαγένεια, αποκτάται από τη δημοσίευση της σχετικής περιλήψης σε ΦΕΚ, θα εξακολουθήσει η ισχύς του άρθρου 9 παρ. 4 ΚΕΙ για τους ενηλίκους, στο οποίο προβλέπεται να δίδεται ο σχετικός όρκος; Ενδεχομένως να πρέπει να προβλέπεται εξαίρεση από τη δόση του όρκου ή κατάργηση της διάταξης αρ.9 παρ. 4 ΚΕΙ. γ)επίσης η διάταξη του προτεινόμενου 1Α παρ. 4β, κάνει πλέον λόγο για "επιμέλεια" του τέκνου και κατά την άποψη μου θα πρέπει το δικαίωμα για την κτήση της Ιθαγένειας να ασκείται από το γονέα που έχει τη "γονική μέριμνα" και όχι μόνο την επιμέλεια. Αναφορικά με το γενικότερο πλαίσιο του νομοσχεδίου, θα ήθελα να καταθέσω τα εξής: Η διαδρομή του δικαίου της ελληνικής ιθαγένειας, έχει καταδείξει ότι συχνά οι πρωτοβουλίες μεταρρυθμίσεων και αλλαγών έρχονται πολύ μεταγενέστερα και σχεδόν πάντα προκειμένου να επιλύσουν ήδη συσσωρευμένα προβλήματα. Ως εκ τούτου, οι ρυθμίσεις πολλές φορές είναι βεβιασμένες και πρόχειρες. Νομίζω ότι δεν θα πρέπει να είναι σκοπός να ρυθμίστεί κάτι, που θα ανατραπεί ένα χρόνο αργότερα από τα Διοικητικά Δικαστήρια. Έτσι και στο παρόν νομοσχέδιο παρότι εισάγονται σημαντικές και βελτιωμένες ρυθμίσεις σε σε σχέση με τις προϋπάρχουσες, ωστόσο δεν έχουμε μια ολοκληρωμένη εφαρμογή του ius solis αλλά ένα είδος ius nexis, όπου επίκεντρο αποτελεί η φοίτηση του αλλοδαπού σε ελληνικά σχολεία. Θεωρώ ότι αφού η γέννηση δεν αποτελεί το μοναδικό κριτήριο, ώστε η απόκτηση να συνδέεται με το χρόνο γέννησης, τα παιδιά και της λεγόμενης "μιαμιση" και της 2ης γενιάς είτε γεννήθηκαν είτε φοίτησαν να έχουν κοινά κριτήρια [την 9ετή ή 6ετή φοίτηση αντίστοιχα]. Άποψη μου είναι ότι ορθότερο ενδεχομένως στην παρούσα χρονική στιγμή θα ήταν να ρυθμιστεί το δικαίωμα στην Ιθαγένεια για τους ενήλικες, οι οποίοι και αντιμετωπίζουν τα περισσότερα ενδεχομένως ζητήματα. Ενόψει της σύστασης ειδικής Επιτροπής για τον Κώδικα Ιθαγένειας, να προβλεφθεί μια πιο ολοκληρωμένη ρύθμιση για τους ανηλίκους, ώστε να μην επαναληφθεί το προηγούμενο του Ν. 3838/10.