Αρχική Αυτοτελής Υπηρεσία Ελέγχου Νομιμότητας ΟΤΑΆρθρο 49: Εργαζόμενοι στην καθαριότηταΣχόλιο του χρήστη Τάσος | 17 Ιουνίου 2015, 00:13
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ρυθμίσεις για ΦοΔΣΑ ανώνυμες εταιρείες ΟΤΑ Είναι αναγκαίες ιδιαίτερες ρυθμίσεις για τις Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ του άρθρου 265 του ν. 3463/2006 που έχουν ως αντικείμενο την διαχείριση απορριμμάτων δηλαδή τις ΦοΔΣΑ εταιρείες ΟΤΑ ΑΕ που έτσι και αλλιώς είναι ειδικού σκοπού. Οι συγκεκριμένες εταιρείας δεν υποβάλλουν προϋπολογισμό για έγκριση όμως επιμερίζουν την εκτέλεση του προϋπολογισμού στους δήμους επιβάλλοντας το κόστος που διαμορφώνουν με την μορφή της ετήσιας εισφοράς σύμφωνα με το άρθρου 9 του ν. 3854/2010 (Α΄ 94) και της κ.υ.α. 2527/2009. Ουσιαστικά αποφασίζουν και επιβάλλουν ανέλεγκτα τέλη στους δήμους. Δεν υποβάλλουν για έλεγχο καμία απόφασή τους στον ελεγκτή νομιμότητας Χωρίς κανένα έλεγχο της διαμόρφωσης του κόστους επιβάλλουν δια της ετήσιας εισφοράς υποχρεωτικά τέλη στους δήμους μετόχους. Οι προμήθειες και οι διαγωνισμοί δεν ακολουθούν τους κανόνες των ΟΤΑ, των συνδέσμων όπως και ΔΕΥΑ αλλά κανονισμούς που καταρτίζουν τα διοικητικά τους συμβούλια. Οι προσλήψεις δεν έχουν καμία σχέση με τις προσλήψεις των ΟΤΑ, ΝΠΔΔ κλπ αλλά γίνονται όπως και στις υπόλοιπες εταιρείες του άρθρου 265 του Ν.3463/2006… κατά παράκληση του ΑΣΕΠ. Δεν προβλέπεται ρητά η υπαγωγή του μόνιμου προσωπικού τους στο ενιαίο μισθολόγιο (ν.4024/11 & ν.4093/12) με συνέπεια να εκδίδονται δικαστικές αποφάσεις (όπως η 146/2014 απόφαση ασφαλιστικών μέτρων του πρωτοδικείου της Θήβας) με τις οποίες εξαιρούνται από το ενιαίο μισθολόγιο. Έχει πλήρη ελευθερία δανεισμού από το τραπεζικό σύστημα - χωρίς την οποιαδήποτε έγκριση των δήμων μετόχων - και επιμερισμού του κόστους του δανεισμού δια της ετήσιας εισφοράς στους δήμους…. Συγχρόνως έχουν και την δυνατότητα να επιβάλλουν παρακράτηση για λογαριασμό τους των τελών των δήμων στη ΔΕΗ και στους λοιπούς παρόχους και να αποδίδονται σε αυτούς σύμφωνα με τις προβλέψεις της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 3854/2010 (Α΄ 94) Με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται αντικίνητρα για την λειτουργία του ΝΠΔΔ ΦοΔΣΑ καθώς στο ΝΠΔΔ υπάρχει ασφυκτικό πλαίσιο ελέγχων ενώ αντίθετα στους ΦοΔΣΑ εταιρείες ΟΤΑ ΑΕ του άρθρου 265 του Ν. 3463/2006 υπάρχει ένα ανέλεγκτο καθεστώς Τα θεσμικό πλαίσιο οφείλει να είναι το ίδιο…. είτε από τον Ελεγκτή Νομιμότητας είτε από τον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου…. Ευχαριστώ Τάσος