Αρχική Αυτοτελής Υπηρεσία Ελέγχου Νομιμότητας ΟΤΑΆρθρο 33: Τροποποιήσεις άρθρων 32 ν. 4304.2014, 170 ν.4363/2006Σχόλιο του χρήστη Νίκος Ζολοταριώφ | 18 Ιουνίου 2015, 09:14
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Λόγω των οικονομικών συνθηκών, αλλά και των ειδικών και γενικών διατάξεων, η αναζήτηση φόρων, τελών, δικαιωμάτων και εισφορών σε βάθος 20ετίας σημαίνει ουσιαστικά ότι κάποιος μπορεί να "χάσει" ένα ακίνητο όταν λ.χ. χρεώνεται για αυτό το διάστημα τη μισή επιφάνεια του ακινήτου και τα πρόστιμα είναι για δημοτικά τέλη & δημοτικό φόρο 60% και για ΤΑΠ 200%! Μάλιστα, μέρος αυτής της φορολογητέας ύλης που αποκρύπτεται, οφείλεται σε λανθασμένες πρακτικές των Δήμων που παλαιότερα δεν χρέωναν όλη την επιφάνεια ενός ακινήτου ή έκαναν διάφορες (κακές) ερμηνείες τόσο του Ν. 25/1975 & του 1080/1980 όσο και του Ν. 2130/1993. Για τέτοια ζητήματα θα πρέπει να μελετηθεί μια ριζική λύση, λαμβάνοντας υπ' όψιν και άλλες παραμέτρους - εκτός της οικονομικής κρίσης, όπως οι υποδομές και τα πληροφοριακά στοιχεία των Δήμων, η ικανότητά τους να αντλούν και να διατηρούν σχετικά στοιχεία και να τα διαχειρίζονται σωστά. Ειδικά για δημοτικά τέλη, δημοτικό φόρο και ΤΑΠ, η νομοθεσία είναι αναχρονιστική και οι διαδικασίες εξόχως γραφειοκρατικές αυξάνοντας υπέρμετρα την επιβάρυνση των πολιτών. Μια ορθότερη αντιμετώπιση πρέπει να περιλαμβάνει τη συνολική μεταρρύθμιση των Εσόδων των Δήμων και η νομοθετική αποσαφήνιση της αποσβεστικής προθεσμίας και της παραγραφής. Επίσης, θα πρέπει οι Δήμοι να αποκτήσουν ελεγχόμενη και πιστοποιημένη πρόσβαση στα στοιχεία της ΓΓΠΣ, είτε αφορούν φορολογητέα ύλη ακινήτων (στοιχεία από Ε9) είτε των ακαθαρίστων εσόδων βάσει των υποβαλλόμενων δηλώσεων ΦΠΑ, ώστε αφ' ενός να υπάρχει δυνατότητα άμεσης αξιοποίησης δεδομένων και ταχύτερη επιβολή των αναλογούντων φόρων και τελών υπέρ των Δήμων. Ακόμα και η ίδια η διαδικασία της βεβαίωσης (ευρεία βεβαίωση με επίδοση αποσπάσματος χρηματικού καταλόγου και ταμειακή βεβαίωση με αποστολή ειδοποίησης), αλλά και η διαδικασία επιβολής προστίμων λόγω ανακριβούς ή μη δήλωσης βάσει του ΒΔ 24.9-20.10/1958, είναι αναχρονιστικές σε σχέση με τη σύγχρονη δυνατότητα αξιοποίησης νέων τεχνολογιών, τη χρήση μηχανογράφησης και την ήδη υπάρχουσα εμπειρία (όπως πχ της ΓΓΠΣ και του TAXIS)