Αρχική Αξιολογηση Δημοσίων ΥπαλλήλωνΆρθρο 12: Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένωνΣχόλιο του χρήστη Γεωργιος | 9 Ιουλίου 2015, 07:41
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι εντυπώσεις μου είναι θετικές αναφορικά με την εισαγωγή νέων παραμέτρων που θα αποτυπώνουν μια πληρέστερη εικόνα των ικανοτήτων στα στελέχη του Δημοσίου Τομέα. Οι παρατηρήσεις μου εστιάζονται σε ζητήματα τάξης, στα οποία διαπιστώνονται σοβαρότατες στρεβλώσεις για τις οποίες και καλώ δια της παρούσας το Υπουργείο να επανεξετάσει. Αναφέρομαι στο άρθρο 12 και την τυπική μοριοδότηση προσόντων. Ειδικότερα: Περίπτωση 1η :Δεν υπάρχει καμία διάκριση αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ. Τουναντίον. Επιτρέψατε μου ένα παράδειγμα. Ας υποθέσουμε ότι κατέρχονται δυο υποψήφιοι , ένας αριστούχος μηχανικός του Μετσόβιου και ένας υπομηχανικός απόφοιτος 2 σχολών ΤΕΙ αντίστοιχου κλάδου με σχετικά μέτριες βαθμολογίες πτυχίων. Γιατί ο δεύτερος να υπερτερεί κατά 40 μόρια του πρώτου; Όσοι βρίσκονται σε χώρους εργασίας , στην πράξη , γνωρίζουν ότι αυτή η παράμετρος όπως έχει ρυθμιστεί δημιουργεί κατάφορες αδικίες. Είναι ομοίως γνωστό ότι παρά τις όποιες απόπειρες εξομοίωσης ΑΕΙ –ΤΕΙ, το επίπεδο εκπαίδευσης και το απαιτούμενο επίπεδο ικανοτήτων προκειμένου να εισαχθεί και ακολούθως να αποφοιτήσει κάποιος από ΑΕΙ είναι σαφώς ανώτερο. Περίπτωση 2η : Η αξία του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών έχει υποβαθμιστεί σε σχέση με την τρέχουσα νομοθεσία. Αντιθέτως ο Διδακτορικός τίτλος σπουδών έχει (δια της απομείωσης της αξίας του Μεταπτυχιακού ) αναβαθμιστεί. Η σχέση Μεταπτυχιακού και Διδακτορικού πρέπει να είναι αρμονικότερη. Λόγου χάρη Μεταπτυχιακό 120 μόρια –Διδακτορικό 200 μόρια. Περίπτωση 3η : Δίδεται σημαντική βαρύτητα στον χρόνο υπηρεσία . Σε αυτό δεν υπάρχει διαφωνία καθώς η εμπειρία που έχει αποκτηθεί είναι αναμφίβολα ένας καθοριστικός παράγοντας. Ωστόσο ο βαθμός ενίσχυσης της προϋπηρεσίας έχει ως αποτέλεσμα να υπερισχύει έναντι σχεδόν όλων των άλλων τυπικών προσόντων. Απλό παράδειγμα. Πτυχιούχος ΤΕΙ με βαθμό 5,5 και 25 χρόνια υπηρεσίας υπερισχύει αριστούχου ΑΕΙ με 20 χρόνια υπηρεσίας και με μεταπτυχιακό. Αυτό δεν αποτελεί αναβάθμιση της Δημόσιας Διοίκησης. Περίπτωση 4η.: Μοριοδότηση όσων εκτέλεσαν σε κάποιο διάστημα της καριέρας τους καθήκοντα προϊστάμενου οργανικής μονάδας , με απόφαση αρμοδίου για τον διορισμό οργάνου και χωρίς κρίση του υπηρεσιακού συμβουλίου, με το ήμισυ των μορίων . Ανεξαρτήτως του λόγου που συνετελέστη μια τοποθέτηση χωρίς κρίση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου , ο εν λόγο υπάλληλος εκτέλεσε σε ολόκληρο τα καθήκοντα που ανατέθηκαν , λαμβάνοντας σε ολόκληρο την ευθύνη της υπογραφής του . Κατά την θητεία του αυτή παρήγαγε αποτελέσματα που συνιστούν νόμιμες πράξεις και ενέργειες της διοίκησης ενώ από τις δε πράξεις αυτές εκπορέει κάθε νόμιμη συνέπεια είτε στο εξωτερικό είτε στο εσωτερικό περιβάλλον ενός οργανισμού. Συνεπώς , θεωρώ ότι η απομείωση της αξίας μοριοδότησης όσων υπηρέτησαν, σε θέσεις ευθύνης μετά από απόφαση αρμοδίου οργάνου θα αποτελέσει σημείο νομικών συγκρούσεων γιατί αφού οι ενέργειες δυο προϊσταμένων (με και χωρίς υπηρεσιακό συμβούλιο ) είναι εξίσου νόμιμες , ομοίως ίση οφείλει να είναι και η μοριοδότηση για τις όμοιες υπηρεσίες που προσέφεραν. Ευχαριστώ.