Αρχική Αξιολογηση Δημοσίων ΥπαλλήλωνΆρθρο 04: Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης υπαλλήλωνΣχόλιο του χρήστη Στυλιανός Τζιβελέκης | 9 Ιουλίου 2015, 08:28
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιολόγηση χωρίς γραπτές εξετάσεις δεν είναι αξιολόγηση. Αν πραγματικά επιθυμεί η Κυβέρνηση να έχει άξια και ικανά στελέχη στη Δημόσια Διοίκηση και να αξιοποιούνται οι ικανότεροι και να εξελίσσονται, τότε πρέπει να κοπεί με κάθε τρόπο η «πελατειακή» σχέση υφισταμένου – προϊσταμένου. Δεν νοείται στην εποχή που ζούμε να υπάρχουν «ψηφιακά αναλφάβητοι» υπάλληλοι πόσο μάλλον σε επίπεδο Προϊσταμένων. Επομένως, η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της αξιολόγησης. Συνεπώς πρέπει επιτέλους να μάθουμε να λειτουργούμε στην εποχή μας, με σύγχρονα μέσα, όπου μεταξύ αυτών είναι η χρήση Η/Υ (Μέσα ΤΠΕ), ψηφιακής υπογραφής και διακίνησης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Οπότε, η αξιολόγηση θα πρέπει να γίνεται εγγράφως, υπο μορφή Πανελλαδικών Εξετάσεων με χρήση Η/Υ και άγνωστους αξιολογητές, τουλάχιστον κάθε 2 χρόνια. Η εξέταση πρέπει να είναι δομημένη σε 3 στάδια: 1. Γενικές Γνώσεις Κανόνων Δημόσιας Διοίκησης, από τα πιο απλά όπως το τι είναι πρωτόκολλο, μέχρι τα πιο σύνθετα όπως για παράδειγμα Δημόσιο Δίκαιο, ανάλογα τα επίπεδα γνώσεων των κάθε κατηγοριών των υπαλλήλων (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ). Απο εμπειρία, διαπιστώνονται ελλείψεις ως πρός τη γνώση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν.2690/99) καθώς και του Κώδικα Επικοινωνίας Δημοσίων Υπηρεσιών (ΚΕΔΥ). Οσο αυτονόητα και αν «ακούγονται», δεν είναι όσο πιστεύουμε ότι είναι. Μέσα στις Γενικές Ερωτήσεις θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται και ερωτήσεις σχετικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των υπαλλήλων (Κώδικας Υπαλλήλων). 2. Ερωτήσεις ειδικότητας. Ανάλογα με το αντικείμενο θα υπάρχουν και εξειδικευμένες ερωτήσεις που θα αποδεικνύουν το επίπεδο γνώσεων στο εξειδικευμένο αντικείμενο. 3. Προσομοίωση. Με αυτό τον τρόπο θα δίνεται στον υπάλληλο ένα πρόβλημα (υπαρκτό ή υποθετικό), το οποίο θα μπορεί να έχει δυο σημεία. Το ένα μέρος θα επιλύεται μέσα από τις Γενικές Γνώσεις και το άλλο μέρος του προβλήματος θα είναι εξειδικευμένο ανάλογα την ειδικότητα και τα αντικείμενα του υπαλλήλου. 4. Βραβεία Καινοτομίας. Στο προαναφερόμενο πρόβλημα θα αναζητούνται λύσεις οι οποίες θα είναι καινοτόμες, στα πλαίσια πάντα τις Νομιμότητας, όπου σε περίπτωση που προταθεί καινοτόμα λύση που θα συμβάλει στην αναδιάρθρωση, ανασυγκρότηση, μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης, ακόμη και αν χρησιμοποιηθεί και σε τροποποιήσεις Νόμων, αλλαγές στη γραφειοκρατία, τότε ο υπάλληλος θα βραβεύεται και θα αναδεικνύεται. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να θεσπιστούν διαδικασίες τύπου ISO στο τομέα εξυπηρέτηση και συμπεριφοράς του υπαλλήλου ώστε να υπάρχει ανατροφοδότηση του Συστήματος σχετικά με τη συμπεριφορά του υπαλλήλου και την εξυπηρέτηση, η οποία θα προσμετράτε στην αξιολόγηση που θα κάνει ο άμεσα Προϊστάμενος του υπαλλήλου. Όλα τα παραπάνω θα πρέπει φυσικά να εφαρμόζονται αντίστοιχα και σε επίπεδο Προϊσταμένων, για να μπορεί αν λειτουργήσει ολόκληρη η δομή της αξιολόγησης σωστά.