• Σχόλιο του χρήστη 'Θανάσης Π.' | 9 Ιουλίου 2015, 09:50

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η διαδικασία αξιολόγησης πρέπει να είναι ηλεκτρονική. Ο κάθε υπαλληλος να συμπληρώνει την εισήγηση για την αξιολόγησή του και να την υποβάλλει στο ηλεκτρονικό μητρώο που θα πρέπει να δημιουργηθεί. Επίσης από το Διοικητικό να έχει οριστεί για κάθε υπαλληλο ποιος είναι σύμφωνα με το νόμο ο αξιολογητής του, ο οποίος και θα έχει πρόσβαση στο μητρώο αξιολόγησης και θα έχουν ειδοποιηθεί όλοι για τις προθεσμίες. Δεν πρέπει να αφήνεται στην κρίση του κάθε προϊσταμένου να ερμηνεύσει το νόμο αν θα είναι ή όχι αξιολογητής αλλά να εκδίδεται απόφαση η οποία συντάσσεται σε δέκα λεπτά με δύο στήλες: α στήλη: ονοματεπώνυμο υπαλλήλου, β στήλη: ονοματεπώνυμο αξιολογητή. Είναι δυνατόν να υποβληθούν ενστάσεις. Στο email κάθε υπαλλήλου να πηγαίνει αυτόματη ειδοποίηση "έχεις ακόμη πέντε μέρες να συμπληρώσεις - επικαιροποιήσεις τα προσωπικά στοιχεία για την αξιολόγηση". Στο email κάθε αξιολογητή να πηγαίνει αυτόματη ειδοποίηση "έχεις ακόμη πέντε μέρες να ολοκληρώσεις αξιολόγηση". Ένα τμήμα της έκθεσης συμπληρώνεται από τον υπάλληλο και ελέγχεται από τον αξιολογητή. Είναι λογικό διότι δεν είναι δυνατόν να θυμάται ο αξιολογητής για κάθε ένα υφιστάμενο όλα τα θέματα που έβγαλε σε πέρας ή τα πτυχία που διαθέτει ή τα σεμινάρια που παρακολούθησε. Ο αξιολογητής μπαίνοντας στο σύστημα να βλέπει έτοιμη τη λίστα με τους υπαλλήλους που πρέπει να αξιολογήσει. Για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, ο υπάλληλος να είναι υπεύθυνος να εισέλθει στο σύστημα και να ενημερωθεί ψηφιακά για το περιεχόμενο της αξιολόγησής του. Πριν συνταξιοδοτηθεί ο υπάλληλος να παίρνει βεβαίωση ότι έχει αξιολογήσει όλους τους υφισταμένους του κατά το προηγούμενο έτος. Όλα τα παραπάνω δεν είναι δύσκολο να γίνουν και γλιτώνουμε χαρτί και εργατοώρες για τη διακίνηση αλληλογραφίας ενώ διασφαλίζεται και η διαδικασία. Απαιτείται όμως λεπτομερής σχεδιασμός της διαδικασίας. Για τη διαδικασία της συνέντευξης ίσως να πρέπει να υπάρχει κάποιος ειδικός σχεδιασμός. Πχ μετά την ολοκλήρωση της συνέντευξης μπορεί να συντάσεται ψηφιακά ως έγγραφο της Υπηρεσίας, ένα πρακτικό, ανεξάρτητο από την έκθεση αξιολόγησης, το οποίο να "αναρτάται" ως pdf στο μητρώο. Την εποχή αυτή όπου υπάρχει έντονη έλλειψη προσωπικού είναι ανάγκη να υπάρξη απλοποίηση των διαδικασιών ώστε το προσωπικό να ανταπεξέλθει στο δύσκολο έργο του. Λόγω φόρτου εργασίας και τεράστιων έλλειψεων προσωπικού, πρέπει οι προθεσμίες για την αξιολόγηση να είναι ελαστικές αλλά να υπάρχουν άλλες δικλείδες ελέγχου πχ για να ολοκληρωθεί η αξιολήγηση ενός προϊστάμενου να πρέπει να έχει ολοκληρώσει την αξιολόγηση των υφισταμένων του και να εκδίδεται Απόφαση κάθε αξιολογητή σχετικά με την εμπρόθεσμη ολολήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης για το προηγούμενο έτος μέχρι την 30η Ιουνίου ή Σεπτεμβρίου, ώστε αυτός ο οποίος είναι υπεύθυνος να την εκδόσει να πρέπει να ελέγξει για την ολοκλήρωσή της. Εξάλλου μπορεί να είναι ένα νέο και μάλιστα αντικειμενικό κριτήριο (ή ένα υποκριτήριο του κριτηρίου 9), η ταχύτατη ολοκλήρωση της διαδικασίας με άριστα το Μάιο και πάρα πολύ καλά το Σεπτέμβριο. Στο ίδιο μητρώο να γίνεται η ετήσια επιλογή του ωραρίου, η διαδικασία επιλογής προϊσταμένων κλπ