Αρχική Αξιολογηση Δημοσίων ΥπαλλήλωνΆρθρο 12: Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένωνΣχόλιο του χρήστη CHRISTOS | 9 Ιουλίου 2015, 11:41
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Γενικά η αξιολόγηση κινείται σε δίκαια πλαίσια τόσο για τους υφισταμένους όσο και για τους Προισταμένους (πολύ σημαντική και αξιοκρατική αυτή η προσθήκη, η αξιολόγηση δηλαδή από τους υπολοίπους συναδέλφους με τη μορφή ερωτηματολογίων που θα έχει αντίκτυπο στη βαθμολογία)). Ίσως θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν υπάρξουν κυρώσεις πέρα από τη χαμηλή βαθμολογία στους υπαλλήλους και κυρίως τους Προιστάμενους/Διευθυντές που αξιολογούνται με 1,2,3... και θεωρούνται και από αυτόν το Νόμο ως ακατάλληλοι. Δεν εννοώ απολύσεις αλλά σίγουρα δεν θα είναι και σωστό και αποδοτικό για την Υπηρεσία να συνεχίζουν να εκτελούν τα καθήκοντά τους. Για τους "ακατάλληλους" υπαλλήλους μπορούν να προγραμματιστούν Προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης. 3. Για την επιλογή Προισταμένων οι ενστάσεις είναι πολλές και σοβαρές: α. Οι συντελεστές πολλαπλασιασμού δείχνουν πως το μεγαλύτερο βάρος δίνεται στην αξιολόγηση-σωστό εάν γίνεται αυτή με αντικειμενικό και αξιοκρατικό τρόπο. Ίσως θα έπρεπε να δοθεί μεγαλύτερο βάρος στα τυπικά προσόντα, δηλαδή 40% και από 10% προϋπηρεσία και συνέντευξη ή 20% συνέντευξη και 10% προϋπηρεσία. Στη συνέντευξη ( ανοιχτή, αξιοκρατική, με αποδεικτικά στοιχεία: κάμερες, κασετόφωνο) μπορείς να αντλήσει κανείς πολύ σημαντικά στοιχεία του χαρακτήρα του υπαλλήλου που δεν καταγράφονται πάντα με τα τυπικά προσόντα. Πολύ θετική η καθιέρωση ψυχομετρικών τεστ, αρκεί να δίνονται σημασία και να επηρεάζουν πραγματικά την τελική απόφαση επιλογής. β. Ακατανόητη η μη μοριοδότηση του βασικού Τίτλου Σπουδών. Ξεκάθαρη ισοπέδωση των πτυχίων και του ρόλου του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ. Αυτό το επιτείνει το γεγονός της μοριοδότησης του 2ου Τίτλου. Δηλαδή Νοσηλευτής ΤΕ παίρνει 0 μόρια για το πτυχίο του και άλλος επίσης ΤΕ που σπούδασε στο ΕΑΠ Θεατρολογία θα πάρει 40 μόρια για να γίνει Προιστάμενος σε Νοσηλευτικό Τμήμα... Είναι παράδοξο να αποκτά κάποιος προβάδισμα σημαντικό για συγκεκριμένη θέση ευθύνης χάρη σε Πτυχίο που δεν έχει καμία συνάφεια με αυτήν τη θέση. Θα πρέπει να το κοιτάξετε σοβαρά... Η θέση η δική μου αλλά και πολλών άλλων είναι ότι αφού ακόμη υπάρχουν ΠΕ και ΤΕ σε ΟΛΑ τα επαγγέλματα τότε οφείλει η Πολιτεία να τα διακρίνει έστω και κατ' ελάχιστο. Π.χ 50 μόρια οι ΠΕ, 40 οι ΤΕ και να μοριοδοτηθεί το 2ο Πτυχίο που να έχει όμως συνάφεια με το γνωστικό αντικείμενο πχ με 30 και 20 με άσχετο αντικείμενο.. Δηλαδή να επιβραβευθεί κάποιος για τα 2α Πτυχία αλλά όχι και να αποκτήσει προβάδισμα. Πόσο μάλλον όταν δεν λογίζεται καθόλου υπόψη το 1ο Πτυχίο!!!!!! γ. Επίσης ακατανόητη η μεγάλη μείωση (σε σχάση με προηγούμενους Νόμους) της Μοριοδότησης των Μεταπτυχιακών. Εξαιρετικά άδικο που μοριοδοτούνται το ίδιο τα μονοετή (ακόμα και αυτά που αναγνωρίζονται έτσι από την Ιταλία) με τα διετή. Πρόταση: 80 μόρια τα μονοετή, 160 τα διετή. Όπως μοριοδοτούνται διεθνώς. Επίσης κακώς μειώθηκε η μοριοδότηση του 2ου ΜΠΣ στο 1/4 από το 1/3, μειώνονται τα κίνητρα επιπλέον διάθεσης για επιμόρφωση. δ. Για πιο λόγο αφαιρέθηκε από τη μοριοδότηση το Lower; ε. Συμφωνώ με τον περιορισμό των μορίων (ως 20) από επιμορφωτικά Προγράμματα αλά ίσως θα πρέπει να υπάρξει και μια άλλη κατηγορία για συμμετοχή σε Συνέδρια,δράσεις -όχι για Διαγωνισμούς υλικών αλλά για αυτές όπου προάγουν τη Δημόσια Υγεία και το Επάγγελμα και εκεί με περιορισμό μορίων πχ 30.. Κακώς που αφαιρέθηκε ο έπαινος. στ. Μεγάλη μοριοδότηση στην προϋπηρεσία και άδικη για τους υπαλλήλους που κατέχουν τα όποια τυπικά προσόντα από τη στιγμή μάλιστα που μειώνεται δραστικά η μοριοδότηση των Πτυχίων. Παραδόξως δίνεται η δυνατότητα-και καλώς!!!- σε σχετικά νέους υπαλλήλους (των 6 ετών) να διεκδικήσουν θέσεις ευθύνης. Μεγάλη αντίφαση. Επιπλέον, για ποιο λόγο μετρούνται τα μόρια ανά έτος προϋπηρεσίας (15) και μάλιστα στους 6 μήνες και 1 μέρα δίνεται όλο το ποσό, ενώ μέχρι πρότινος ήταν 1,2 νομίζω κάθε μήνα; Γιατί δεν ισχύει και το ίδιο σε αυτούς με προϋπηρεσία ως προϊστάμενοι; Παράδειγμα: ΤΕ Υπάλληλος με Μεταπτυχιακό και 10 χρόνια προϋπηρεσίας παίρνει 80χ30%=24 μόρια από τα τυπικά προσόντα και 10χ15=150χ20%=30 μόρια από την προυπηρεσία. Σύνολο=54 μόρια. Υπάλληλος ΤΕ με 25 χρόνια προυπηρεσίας: 25χ15=375χ20%=75 μόρια!!!! Δεν υπάρχει περίπτωση να καλυφθούν αυτά τα μόρια από την αξιολόγηση (ξέρουμε πως γίνεται μέχρι σήμερα και δύσκολα θα αλλάξει) και το 10% της συνέντευξης. Δυστυχώς η κατεύθυνση είναι προς την επιλογή Προισταμένων βάσει των χρόνων προυπηρεσίας και όχι βάσει των Πτυχίων και της συνεχούς επιμόρφωσης. Σίγουρα ούτε το τελευταίο αλλά και σίγουρα όχι το πρώτο αποτελούν αποκλειστικά κριτήρια επιλογής άξιων και ικανών στελεχών. Η πλάστιγγα γέρνει προς μεγάλα και ίσως κουρασμένα και κορεσμένα στελέχη να καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης -ότι ισχύει δηλαδή τόσα χρόνια-και αυτό θα πρέπει να ξαναεξεταστεί.