• Σχόλιο του χρήστη 'Πέτρος Μ.' | 12 Νοεμβρίου 2009, 12:36

    Θεωρώ ότι οι σχετικές ρυθμίσεις είναι γενικά στη σωστή κατεύθυνση, αρκεί ταυτόχρονα να πάψουν τα πτυχία να είναι απλά χαρτιά (κάτι το οποίο άπτεται βέβαια της πολιτικής του Υπ. Παιδείας). Τα αρνητικά αποτελέσματα της απαξίωσης τύποις και ουσίας των ακαδημαϊκών επιδόσεων τα γνωρίσαμε πολύ έντονα τα τελευταία χρόνια. Για να έρθω στο θέμα, όμως, θα έλεγα ότι θα ήταν προτιμότερο να πριμοδοτείται ακόμα περισσότερο ο διδακτορικός τίτλος, με την προϋπόθεση ότι θα έχει συνάφεια με το αντικείμενο. Σε διαφορετική περίπτωση να λογίζεται ισάξιο του μεταπτυχιακού (200 μόρια). Για να γίνει αντιληπτό αυτό δίνω τα παρακάτω παραδείγματα: Α. Ας υποθέσουμε ότι προκυρήσσεται μια θέση επιστημονικού προσωπικού, στην οποία καταθέτουν αιτήσεις δύο όμοιοι υποψήφιοι, οι οποίοι διαφέρουν στο ότι ο πρώτος έχει μεταπτυχιακό και διδακτορικό ακριβώς στο αντικείμενο της θέσης (200+400 μόρια) ενώ ο 2ος έχει μεταπτυχιακό και μεγάλη προϋπηρεσία (200+408 μόρια). Κατά συνέπεια η θέση θα κατοχυρωνόταν στο 2ο υποψήφιο, εφόσον δεν υπάρχει επιτροπή που να αξιολογήσει τα κριτήρια με άλλον τρόπο από τα μόρια (κάτι με το οποίο δε διαφωνώ). Σε αυτή την περίπτωση ζημιώνεται το Δημόσιο και ειδικά τη στιγμή που χρειάζεται, πλέον, να υπερέχει στη στελέχωση του σε σχέση με τους υπό εποπτεία φορείς και επιχειρήσεις. Λύση θα μπορούσε να είναι η μοριοδότηση του διδακτορικού τίτλου με επιπλέον μόρια (π.χ. 500 ή σε κάθε περίπτωση >408). Β. Εφόσον προκυρηχθεί μια θέση ΠΕ (π.χ. κλάδου Οικονομικού, με αρμοδιότητες Λογιστικής) δεν υπάρχει λόγος να την πάρει κάποιος με σχετικό αλλά όχι συναφές διδακτορικό (π.χ. στο Μάρκετιγκ), που πρφανώς δεν θα έχει τις απαιτούμενες δεξιότητες και να στερήσει τη θέση από κάποιον με συναφές μεταπτυχιακό. Εφόσον η προκύρηξη είναι με βάση το πτυχίο, στην περίπτωση που στο ανωτέρω παράδειγμα τα πτυχία των δυο υποψηφίων είναι συγκρίσιμα και σχετικά με την προκύρηξη, με βάση τα κριτήρια που παρέθεσα, η θέση θα πληρωνόταν από τον κάτοχο διδακτορικού. Σε αυτή την περίπτωση, προκειμένου να μην υπάρχει αυτή η παραδοξότητα, το διδακτορικό μπορεί να λογιζεται, κατά μέγιστο, όσο ένας μεταπτυχιακός τίτλος. Συνοψίζοντας, λέω ότι εφόσον το διδακτορικό είναι συναφές, θα πρέπει το νομοσχέδιο να εξασφαλίζει την πρόσβαση των νέων επιστημόνων της Δημ. Διοίκηση, εφόσον εκείνοι το επιλέξουν. Κατά συνέπεια τα μόρια του διδακτορικού πρέπει να αυξηθούν, εφόσον όμως υπάρχει συνάφεια.