Αρχική Αξιολογηση Δημοσίων ΥπαλλήλωνΆρθρο 12: Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένωνΣχόλιο του χρήστη Μαργαρίτα | 14 Ιουλίου 2015, 13:18
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η δυνατότητα που παρέχεται σε υπάλληλους της κατηγορίας ΤΕ να εξελίσσονται σε Γενικούς Διευθυντές ή Διευθυντές είναι σε λάθος κατεύθυνση. Σήμερα στο δημόσιο ο αριθμός πτυχιούχων ΠΕ είναι τεράστιος. Πώς επιβραβεύουμε και αναγνωρίζουμε τελικά τα επί πλέον χρόνια μόρφωσης των ΠΕ; Το ίδιο ισχύει για τους μηχανικούς και τους γεωπόνους που έχουν 5 χρόνια σπουδών αντί για 4. Είναι δυνατόν όλα αυτά να ισοπεδώνονται; Θα πρέπει : 1. Οι βαθμοί των πτυχίων στις τετραετείς σχολές να είναι *4/3 έναντι των τριετών και των πενταετών *5/3 έναντι των τριετών. 2. Θα πρέπει να τεθεί ότι μπορεί να γίνει Γενικός Διευθυντής ή Διευθυντής κατηγορίας ΤΕ όταν δεν υπάρχει ΠΕ αντιστοίχων προσόντων ή αν τα μόρια που συγκεντρώνει ο υποψήφιος ΤΕ υπερτερούν π.χ. κατά 30% του υποψήφιου ΠΕ (για να μην αδικήσουμε πιθανόν πολύ καλούς υπαλλήλους ΤΕ). Το ίδιο για ΔΕ σε σχέση με τους ΤΕ. Απαιτούμενες προϋπηρεσίες για θέσεις ευθύνης Οι προϋπηρεσίες που έχει θέσει ως προαπαιτούμενες το Νομοσχέδιο για εξέλιξη σε βαθμό Γενικού Διευθυντή προωθούν ασύστολα τα παιδιά του δικομματισμού που έχουν οριστεί με πλήρη αδιαφάνεια και ρουσφέτι σε θέσεις Διευθυντών σήμερα ! Ενδεικτικά στο Υπουργείο που δουλεύω από τους 8 Γενικούς Διευθυντές σήμερα έχουν κριθεί ως Γενικοί οι τρεις (με ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία), άλλοι τέσσερις ορίστηκαν απευθείας από τον Υπουργό ευτυχώς από Διευθυντές που είχαν επιλεγεί με κρίση σε διαγωνιστική διαδικασία προηγούμενου σταδίου (διότι άδειασαν οι θέσεις των επιλεγμένων) ενώ δυο ορίστηκαν Διευθυντές και Γενικοί Διευθυντές απευθείας από τον Υπουργό του δικομματισμού. Από τους 25 Διευθυντές έχουν κριθεί ως Διευθυντές με ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία οι 7. Όλοι οι υπόλοιποι 18 τοποθετήθηκαν με εντελώς αδιαφανή διαδικασία απευθείας από τον Υπουργό του δικομματισμού. Οι Τμηματάρχες σήμερα είναι περίπου 90 . Έχουν κριθεί από Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ότι αξίζει και αυτό) περίπου 15 με 20 το πολύ . Οι υπόλοιποι είναι τοποθετημένοι με εντελώς αδιαφανή διαδικασία απευθείας από τον Υπουργό του δικομματισμού. Τελικά όμως το Νομοσχέδιο επιτρέπει την ιεραρχική εξέλιξη σε επόμενη βαθμίδα μόνο μεταξύ αυτών των υπαλλήλων, που ως επί το πλείστον είναι παιδιά του αυθαίρετου δικομματισμού! Δεν είναι δυνατόν ! Επιβραβεύονται οι πλέον αδιαφανείς διαδικασίες. Προτείνεται: 1. Ως νέοι Γενικοί Διευθυντές να έχουν δικαίωμα να δηλώσουν ενδιαφέρον εκτός από αυτούς που έχουν χρηματίσει ήδη Διευθυντές και αυτοί που είναι Τμηματάρχες πχ πάνω από 5 χρόνια. Θα πρέπει να σκεφτούμε μήπως ανοίξει εντελώς το πακέτο και δοθεί η δυνατότητα και σε δημοσίους υπαλλήλους που έχουν αποδεδειγμένα λειτουργήσει ως συντονιστές ομάδων (πάνω από 3 άτομα). Ενδεικτικά Προϊστάμενοι Λογιστηρίου, υπεύθυνοι έργου (για τους μηχανικούς) κλπ. 2. Η πρώτη θητεία των νέων Γενικών Διευθυντών να είναι χρονικό διάστημα 2 χρόνων και όχι 5 μέχρι να ¨ανοίξει¨ κάπως η δεξαμενή των εν δυνάμει υποψηφίων Γενικών Διευθυντών με τους νέους Διευθυντές που θα έχουν εν τω μεταξύ επιλεγεί πιο αξιοκρατικά. 3. Ως προϋπηρεσία να λαμβάνεται υπόψη και ο ιδιωτικός τομέας (που θα αποδεικνύεται από τα έτη ασφάλισης) και όχι μόνο του δημοσίου. 4. Όταν αναφέρεται έτη προϋπηρεσίας να εννοούνται πραγματικά έτη εργασίας και όχι αποσπάσεις πχ σε γραφείο Υπουργών, Βουλευτών, Κομμάτων. Μοριοδότηση Η Εργασιακή – Διοικητική Εμπειρία= η μοριοδότηση σε περίπτωση άσκησης καθηκόντων ευθύνης χωρίς επιλογή από το αρμόδιο συμβούλιο να προσμετράται μόνο κατά το 20% των ανωτέρω μορίων.