Αρχική Αξιολογηση Δημοσίων ΥπαλλήλωνΆρθρο 12: Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένωνΣχόλιο του χρήστη ΓΕΩΡΓΙΟΣ | 15 Ιουλίου 2015, 00:27
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτείνονται οι παρακάτω αλλαγές: Πρώτη πρόταση. Στο Άρθρο 84 με τίτλο Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων, στην παρ. 2. εκτιμούμε ότι θα πρέπει να διαχωριστεί η Διεύθυνση ως οργανική μονάδα από τις άλλες ενδιάμεσες οργανικές μονάδες, ΔΙΟΤΙ η Διεύθυνση έχει αυξημένες προδιαγραφές και απαιτήσεις σύστασης (εμπεριέχει περισσότερες υποκείμενες οργανικές μονάδες) και λειτουργίας(φέρει υψηλότερο επίπεδο ευθύνης, σχεδιασμού και αξιολόγησης των υφιστάμενων οργανικών μονάδων και του προσωπικού τους) σε σχέση με τις ενδιάμεσες οργανικές μονάδες. Κατ΄επέκταση, θα πρέπει οι προϋποθέσεις διεκδίκησης της Διεύθυνσης να είναι περισσότερο απαιτητικές, ειδικότερα ως προς τον χρόνο προηγούμενης εμπειρίας σε θέση προϊσταμένου κατώτερης οργανικής μονάδας (πχ, Τμήματος ή Αυτοτελούς Γραφείου). Γι΄ αυτό προτείνω η δεύτερη (2) παράγραφος να διαμορφωθεί ως παρακάτω: 2. Ως προϊστάμενοι Διεύθυνσης ή αντίστοιχου ή ενδιάμεσου (μεταξύ Διευθύνσεως και Τμήματος) επιπέδου οργανικών μονάδων επιλέγονται υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ εφόσον: α) έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Διεύθυνσης επί ένα (1) έτος τουλάχιστον ή Αλλαγή στο παρακάτω εδάφιο (β) εδάφιο ως εξής: β) έχουν τουλάχιστον δέκα (10) έτη συνολικής πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας και έχουν ασκήσει συνολικά τουλάχιστον για τρία (3) έτη καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας ή αυτοτελούς γραφείου. Να καταργηθεί το παρακάτω (γ) εδάφιο: γ) έχουν τουλάχιστον δώδεκα (12) έτη συνολική πραγματική δημόσια υπηρεσία σε θέση του ιδίου κλάδου με την προς πλήρωση θέση και έχουν ασκήσει τουλάχιστον ένα (1) έτος συνολικά καθήκοντα Προϊσταμένου Τμήματος ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας ή αυτοτελούς γραφείου. ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ Στα βαθμολογούμενα κριτήρια επιλογής προϊσταμένων Τμημάτων & Διευθύνσεων εκτιμούμε ότι θα πρέπει να συμπεριληφθούν: ΠΡΩΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ. Ο τρόπος εισαγωγής στο Δημόσιο, ο οποίος πιστοποιεί την αντικειμενική αξιολόγηση του υπαλλήλου περί των ικανοτήτων και των προδιαγραφών της επαγγελματικής του εξέλιξης και αναβάθμισης. Ειδικότερα, προτείνεται η ποσοστιαία βαθμολόγηση ανάλογα με τον τρόπο πρόσληψης, ως εξής: α)Γραπτός Διαγωνισμός Α.Σ.Ε.Π. με συντελεστή 35% επί της συνολικής βαθμολογίας. β)Με σειρά προτεραιότητας Α.Σ.Ε.Π. με συντελεστή 25% επί της συνολικής βαθμολογίας. γ)Εκτός Α.Σ.Ε.Π. συντελεστή 15% επί της συνολικής βαθμολογίας. δ)ΠΔ 164/2004 (Μετατροπή συμβάσεων σε Αορίστου Χρόνου, ΙΔΑΧ) με συντελεστή 15% επί της συνολικής βαθμολογίας. ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ Ο Γραπτός Διαγωνισμός (ΑΣΕΠ) που θα διενεργείται κάθε τριετία από το Α.Σ.Ε.Π. ώστε διαμέσου αυτού να αποδεικνύεται αντικειμενικά:η επάρκεια του γνωστικού αντικειμένου και οι γνώσεις περί Δημόσιας Διοίκησης (Διοικητικό Δίκαιο, Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας, κ.λπ), η επικαιροποίηση των γνώσεων των υπαλλήλων, η ανάπτυξη τεχνικών διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, η επίτευξη της στοχοθεσίας με τη μεγαλύτερη δυνατή μείωση κόστους και η διοίκηση ολικής ποιότητας, χωρίς σε κάθε περίπτωση να διακυβεύεται η ποιότητα και η αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες. Ο Γραπτός Διαγωνισμός του Α.Σ.Ε.Π. αποτελεί τον πλέον αδιάβλητο και επαρκή τρόπο αξιολόγησης της ικανότητας ενός υπαλλήλου(που έχει διαγωνιστεί μεταξύ ίσων συνυποψηφίων) ως προς το γνωστικό αντικείμενο της Δημόσιας Διοίκησης (του Συνταγματικού Δικαίου, του Διοικητικού Δικαίου, του Ευρωπαϊκού Δικαίου, του Αστικού Δικαίου, κ.λπ), ως προς τη συνθετική και κριτική ικανότηταά του να διαχειριστεί επιτυχώς τα υπηρεσιακά του καθήκοντα, όπως τον έγκαιρο προγραμματισμό του υπηρεσιακών δράσεων (στοχοθεσία), την επίβλεψη εκτέλεσης της υπηρεσίας, την αξιολόγηση της υπηρεσιακής συμπεριφοράς των υπαλλήλων(στους συναδέλφους και κυρίως στους πολίτες) και κυρίως ως προς την ανατροφοδότηση και διάχυση των συμπερασμάτων της αξιολόγησης σε όλη την υπηρεσιακή πυραμίδα για τον επανασχεδιασμό και επανακαθορισμό των επιδιωκόμενων στόχων.