Αρχική Αξιολογηση Δημοσίων ΥπαλλήλωνΆρθρο 11: Λογοδοσία και κοινωνικός έλεγχος –Παρατηρητήριο δημόσιας διοίκησηςΣχόλιο του χρήστη Ένωση Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΕΜΔΥΔΑΣ) Κεντρικής Μακεδονίας | 15 Ιουλίου 2015, 06:48
Το προτεινόμενο Παρατηρητήριο να ενσωματωθεί στο φορέα Διοικητικής Υποστήριξης και Μετασχηματισμού της Δημόσιας Διοίκησης που προτείνουμε παρακάτω. Η διαδικασία της μετάβασης σε ένα πιο αποτελεσματικό δημόσιο τομέα με τη χρήση των εργαλείων που προβλέπονται στο νομοσχέδιο είναι κρίσιμη και απαιτητική ταυτόχρονα. Πολλοί απλοί υπάλληλοι αλλά και υπάλληλοι σε θέση ευθύνης θα χρειαστούν βοήθεια και καθοδήγηση. Το Παρατηρητήριο Δημόσιας Διοίκησης και τα σεμινάρια που διενεργούνται από το ΕΚΔΔ είναι εργαλεία προς αυτή την κατεύθυνση αλλά απαιτείται επιπλέον βοήθεια. Το Παρατηρητήριο δεν έχει αποφασιστικές αρμοδιότητες ενώ η αξιοποίηση των γνώσεων των σεμιναρίων στις υπηρεσίες υπολείπεται σε σχέση με τις ανάγκες, μόλις οι υπάλληλοι επιστρέψουν στο εργασιακό περιβάλλον. Απαιτείται πιο δραστική παρέμβαση για τη διευκόλυνση (facilitation) των υπαλλήλων να λειτουργήσουν αποδοτικά. Προτείνεται η δημιουργία ανεξάρτητου δημόσιου φορέα Διοικητικής Υποστήριξης και Μετασχηματισμού (μορφή Task Force) που να έχει τις εξής αρμοδιότητες: 1. την καταγραφή και παρακολούθηση του τρόπου λειτουργία των υπηρεσιών με κάθε μέσο συμπεριλαμβανομένου και της επιτόπιας επίσκεψης 2. την ανάλυση του τρόπου λειτουργίας 3. τον εντοπισμό των δυσλειτουργιών και προβλημάτων 4. τη σύνταξη έκθεσης για την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας 5. την ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού 6. την παρακολούθηση εκ των υστέρων της προσαρμογής της υπηρεσίας (follow up) Η υιοθέτηση των προτάσεων του φορέα θα είναι υποχρεωτική από τις υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες θα μπορούν να προτείνουν εναλλακτικούς τρόπους για να επιτευχθούν οι στόχοι σε συνεννόηση με τον φορέα. Οι προτάσεις του φορέα θα πρέπει να λαμβάνουν υποχρεωτικά υπόψη τους τις αδυναμίες και ελλείψεις των υπηρεσιών και να τις προσαρμόζουν ανάλογα.