Αρχική Αξιολογηση Δημοσίων ΥπαλλήλωνΆρθρο 12: Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένωνΣχόλιο του χρήστη Βρέντζου Ειρήνη - Βαρδάκης Φιλοκτήτης | 15 Ιουλίου 2015, 10:39
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γενικό σχόλιο: με το νομοσχέδιο αυτό επιχειρείται να έρθει η αξιοκρατία και να φύγει ο κομματισμός από τη δημόσια διοίκηση. Σε όλες του τις εξαγγελίες ο πρωθυπουργός πριν αλλά και μετά τις εκλογές διαπίστωνε και κατήγγειλε τον κομματισμό στη δημόσια διοίκηση. Πως αποτυπώνεται η εκτίμηση αυτή στο παρόν νομοσχέδιο; Απλά δεν αποτυπώνεται. Όταν για να έχει κανείς το δικαίωμα να κριθεί π.χ. για Διευθυντής θα πρέπει υποχρεωτικά για ένα χρόνο να έχει υπηρετήσει ως προϊστάμενος, τότε είναι σαν να θεωρεί η κυβέρνηση ότι η ως τώρα ιεράρχηση και τοποθέτηση είναι αξιοκρατική. Μην κουράζεστε λοιπόν να φέρεται νέο νομοσχέδιο, καλύτερα να αφήσετε την αυθαίρετη τοποθέτηση προϊσταμένων που, τουλάχιστον την στιγματίζουμε, παρά να ''νομιμοποιήσετε'' ως αριστερή κυβέρνηση τις έως τώρα αυθαίρετες τοποθετήσεις!!! Για να αποκτήσει το παρόν νομοσχέδιο την πολιτική του διάσταση θα πρέπει να έχει ως εκτίμηση ότι η μέχρι τώρα επιλογή δεν ήταν αντικειμενική και να δώσει τη δυνατότητα να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής άνθρωποι που, μέχρι τώρα δεν έχουν τοποθετηθεί σε θέσεις ευθύνης γιατί δεν είχαν τη σωστή κομματική ταυτότητα. Και ας κριθεί αν τα καταφέρουν. Ούτως η άλλως ξεκινούν από δυσμενή θέση λόγω έλλειψης μορίων, όμως δεν αποκλείονται τουλάχιστον πολιτικά. Για να υλοποιηθεί το παραπάνω θα πρέπει να αφαιρεθούν από το προτεινόμενο άρθρο 84 οι παράγραφοι 1γ, 2γ, ως προς το προαπαιτούμενο άσκησης καθηκόντων. Ένα άλλο πολύ σημαντικό θέμα είναι η επιλογή για τη θέση προϊσταμένων μεταξύ των κατηγοριών ΠΕ ΤΕ και ΔΕ. Με δεδομένο ότι, όπως προτείνεται, δεν μοριοδοτείται ο βασικός τίτλος σπουδών (άρθρο 85 α), θα πρέπει να μπει το "ελλείψει" ανάμεσα στις κατηγορίες, προκειμένου να εφαρμοστούν: 1. Η Συνταγματικά κατοχυρωμένη (άρθρο 4 παρ.1 Συντάγματος) αρχή της ισότητας, 2. Οι με αριθμ. 235/2005 και 678/05 Αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, 3. Το άρθρο 97 του Ν. 3528/2007 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ, 4. Το άρθρο 99 του Ν. 3584/2007 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, 5. Αποφάσεις επιτροπών εκδίκασης ενστάσεων και αποφάσεις δικαστηρίων, αλλά και μια Χρηστή Διοίκηση υψηλών προσόντων όπως είμαστε σίγουροι ότι επιθυμείτε. Επιπλέον: 1. Αναφέρεται ότι "αντικαθίστανται τα άρθρα 84 έως 87 του Ν. 3528/2007 Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων και όχι (έχει ξεχαστεί;) του Κώδικα Υπαλλήλων ΟΤΑ Ν 3586/2007. 2. Είναι σχεδόν ρατσιστικό να μοριοδοτείται η καλή γνώση ξένης γλώσσας μόνο για υπαλλήλους άνω 15ετίας. Υποτίθεται ότι μοριοδοτείται ένα προσόν γιατί το έχει ανάγκη η δημόσια διοίκηση άρα δεν έχει σημασία ποιος είναι αυτός που το έχει.