Αρχική Αξιολογηση Δημοσίων ΥπαλλήλωνΆρθρο 02: ΑξιολογητέςΣχόλιο του χρήστη EUG.VOG. | 15 Ιουλίου 2015, 12:33
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΑΘΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΠΛΕΚΟΜΕΝΑ, ΙΔΙΩΣ ΟΙ Ο.Τ.Α. ΕΤΣΙ ΣΑΘΡΗ ΚΑΙ ΔΙΑΠΛΕΚΟΜΕΝΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΕΝΕΡΓΗΣΕΙ: Παραθέτω πιο κάτω εμπειρίες συναδέλφων από πολλές υπηρεσίες του δημοσίου , με τις οποίες έρχομαι σε επαφή καθημερινά και συγκεντρωτικά αναφέρω τα εξής προβλήματα προς επίλυση: • Ποιος είναι ο καλός υπάλληλος; Αυτός που λέει ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ και άκριτα υπογράφει σωρούς εγγράφων, προς ικανοποίηση των όποιων απαιτήσεων των αιρετών-πολιτικών του προϊσταμένων; • Ο κρατικός μηχανισμός οφείλει στα πλαίσια της ανασυγκρότησης της Δημόσιας Διοίκησης και των γενικότερων μεταρρυθμίσεων, να βρει τον τρόπο, ώστε οι θέσεις ευθύνης να δίνονται αξιοκρατικά και όχι πελατειακά. • Άτομα χαμηλότερου επιπέδου σπουδών, που ορίστηκαν προϊστάμενοι επειδή βολεύει τη διοίκηση, πώς θα αξιολογήσουν κάποιον υπάλληλο ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας (αφού δεν καταλαβαίνουν καν τι του λένε!). • Άτομα ορισμένα ως Αναπληρωτές προϊστάμενοι για λόγους συμφέροντος (επειδή λένε σε όλα ΝΑΙ) παραμένουν εσκεμμένα επί πολλά χρόνια στη θέση αυτή, ώστε να μοριοδοτούνται για το χρόνο υπηρεσίας τους σε θέση ευθύνης (και εκμηδενίζοντας σε μοριοδότηση όλους τους υπολοίπους) . Ετσι διασφαλίζουν τη θέση τους σε θέση ευθύνης, αξιολογούνται θετικά για το ΝΑΙ σε ΟΛΑ και όχι για την εξυπηρέτηση του Δημοσίου Συμφέροντος. • Υπάρχει πολύ πιεστική και άμεση παρέμβαση των εκλεγμένων/αιρετών απευθείας στους υπαλλήλους, παρακάμπτοντας απροκάλυπτα και απαξιώνοντας τους Προϊσταμένους. Μας ασκούν ψυχολογική πίεση με έμμεσους εκβιασμούς, ώστε οι υπάλληλοι να εξυπηρετήσουν τις επιθυμίες τους , που σκοπό έχουν τη διατήρηση της εξουσίας τους και όχι την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος. Η οποιασδήποτε μορφής άρνηση στην εξυπηρέτηση «πελατειακών σχέσεων», επιφέρουν διάφορες τιμωρίες , κυρίως δε την τιμωρία της αρνητικής αξιολόγησης, διά μέσου των αχυρανθρώπων- προϊσταμένων. • Οι αποφάσεις που λαμβάνονται από Δημάρχους και Δημοτικά Συμβούλια δεν ελέγχονται ως προς τη σκοπιμότητα και την αναγκαιότητά τους, με αποτέλεσμα την άσκοπη ή μεθοδευμένη σπατάλη δημόσιου χρήματος. • Οι εκλεγμένοι δήμαρχοι αντιδήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι να περνάνε από υποχρεωτική εκπαίδευση πάνω σε θέματα δημόσιας διοίκησης και από σεμινάρια περί management κ.λ.π και να ελέγχονται από ψυχολόγο. • Χρειάζεται να οριστούν διαφορετικοί τρόποι αξιολόγησης, διαφορετικά κριτήρια για κάθε τομέα της δημόσιας διοίκησης και ξεχωριστά για ειδικότητες τόσο διαφορετικές μεταξύ τους: άλλη η δουλειά του Αρχιτέκτονα/Μηχανικού , άλλη του Γιατρού και άλλη του Δικηγόρου. Και άλλη η δουλειά του Δικηγόρου που υπηρετεί σε Δήμο από αυτού που υπηρετεί σε Υπουργείο. • Αν μπορούσαμε ελεύθερα (ίσως ανώνυμα) να καταγγείλουμε τα όσα βλέπουν τα μάτια μας καθημερινά θα είχατε στο Υπουργείο σας , μια καλή βάση δεδομένων! ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Σε αυτό το πελατειακό κράτος, υπό τις παρούσες συνθήκες, δεν γίνεται να αξιολογήσει το δημόσιο τον εαυτό του. Πρέπει πρώτα να ξαναστηθεί ο δημόσιος τομέας, να αξιολογηθεί αυτός από τον απλό κόσμο και κατόπιν να ξαναγίνει η παρούσα διαβούλευση. Ή αν επείγει να γίνει αξιολόγηση τώρα, να γίνει υπό τύπου γενικών εξετάσεων (όπως π. χ οι πανελλήνιες) ώστε να ελέγ-χεται τουλάχιστον , ποιοι έχουν τον στοιχειώδη νου.