Αρχική Ανάπτυξη ενός κοινού Ευρωπαϊκού συστήματος ασύλουΆρθρο 03: ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣΣχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ | 7 Νοεμβρίου 2015, 19:32
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΡΟΤΑΣΗ: Ανοικτές Δομές Φιλοξενίας στην Ελλάδα Στην Ελλάδα αποφεύγοντας την δημιουργία «κλειστών κοινωνικών ομάδων» (γκέτο) που υπάρχουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες μπορεί να επιτευχθεί διασπορά των προσφύγων λαμβάνοντας υπόψη τα ακόλουθα: Οι Έλληνες ως ιδιώτες διαθέτουν «δεύτερες» κατοικίες σε αστικά, ημιαστικά (κωμοπόλεις) και περιφερειακά κέντρα (νησιά, πεδινά και παραθαλάσσια χωριά). Ομοίως, επιπλέον κτίρια ανεκμετάλλευτα διαθέτουν πολλά υπουργεία, οι ΟΤΑ, διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα, Ιδιωτικοί Φορείς, Κρατικοί Οργανισμοί και Κρατικές Επιχειρήσεις, Μη Κερδοσκοπικοί Οργανισμοί και Μη Κυβερνητικοί Οργανισμοί. Άλλες από αυτές είναι ανοίκιαστες αλλά κατοικήσιμες οικίες, άλλες ξενοδοχεία μικρής, μεσαίας ή και μεγάλου αριθμού κλινών, τουριστικοί ξενώνες κλπ. Κάποιες από αυτές λειτουργούν ως «Ανοιχτές Δομές Φιλοξενίας» σε ευρωπαϊκά προγράμματα Ψυχικής Υγείας για την φιλοξενία και την στήριξη των ψυχικά ασθενών ατόμων τα οποία έχουν ενταχθεί στην κατηγορία των υπό κοινωνική επανένταξη. Τα άτομα αυτά κατοικούν σε διαμερίσματα των 3-4 ατόμων. Εκεί υπάρχουν όλες οι βασικές λειτουργίες ενός σύγχρονου σπιτιού πλήρως εξοπλισμένες (κουζίνα, τουαλέτα, μπάνιο, κρεβατοκάμαρες, σαλόνι, βεράντα). Τέτοια παραδείγματα συναντά κανείς στην Αθήνα, στη Λέρο, και αλλού σε όλη την Ελλάδα. Με τον ίδιο τύπο φιλοξενίας θα μπορούσε το Τ.Α.Μ.Ε. να επιτύχει διπλό όφελος (για τους πρόσφυγες και τους ντόπιους κατοίκους) και σε συνδυασμό με την σοβούσα οικονομική κρίση που επικρατεί στην χώρα θα μπορούσαν να στηριχθούν οι πρόσφυγες στα ακόλουθα με χρηματοδότηση, ει δυνατόν, πλήρως από τα κονδύλια του ΤΑΜΕ τηρώντας και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την Συνθήκη της Γενεύης (1951). • Διαμονή • Σίτιση • Ένδυση, υπόδυση • Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη • Ψυχοκοινωνική υποστήριξη, • Εκπαίδευση (συμπεριλαμβανομένης της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας), • Νομική υποστήριξη, • Διερμηνεία, • Εργασιακή συμβουλευτική καθώς και • Υλοποίηση δραστηριοτήτων δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά και ενήλικες • Παροχή ειδικής στήριξης για τη συνοδεία και τη μετάβαση ασυνόδευτων ανηλίκων και ευπαθών περιπτώσεων σε και από δομές φιλοξενίας. Εάν υλοποιηθεί η παραπάνω πρόταση, εκτός από τους πρόσφυγες, θα ωφεληθεί και ο τοπικός πληθυσμός εργασιακά και οικονομικά, και πιο συγκεκριμένα, οι παρακάτω: Ιδιοκτήτες κατοικιών, καθαρίστριες/καθαριστές, πάσης φύσεως καταστήματα εστίασης, καταστήματα τροφίμων, βιοτεχνίες ενδυμάτων και υποδημάτων, κλιμάκια ιατρών και νοσηλευτών, εταιρείες φαρμάκων και φαρμακεία, ψυχολόγοι, παιδοψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εκπαιδευτικοί, νομικοί, λογιστές, διερμηνείς, σύμβουλοι εργασίας, παιδαγωγοί, εικαστικοί, καλλιτέχνες, οδηγοί, τεχνίτες για την συντήρηση δομών και την αποκατάσταση ζημιών (υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, αλουμινοτεχνίτες, ξυλουργοί, επιπλοποιοί), εισιτήρια μέσων μαζικής μεταφοράς, περιπτεριούχοι από τις πωλήσεις καρτών sim και άλλοι. Σε κάθε περίπτωση, εφόσον υλοποιηθεί μία τέτοια πρόταση με τους όρους που προβλέπει η συγκεκριμένη πρόσκληση, θα πρέπει να υπάρξει σχέδιο δράσης, σαφής περιγραφή των υποχρεώσεων και των δικαιωμάτων καθενός από τους παραπάνω ώστε να υπάρξουν συγκεκριμένα οφέλη για τους πρόσφυγες και τους επαγγελματίες των ανωτέρω ειδικοτήτων, φορολογικά οφέλη για την Ελλάδα, έλεγχος ποιότητας παροχής υπηρεσιών και μη εκμετάλλευσης των προσφύγων από επιτήδειους από συμπραττόμενους δημοσίους και ιδιωτικούς φορείς και διαμορφωτική αξιολόγηση για ανασχεδιασμό.