Αρχική Διαδικασίες για τη χορήγηση και ανάκληση του καθεστώτος διεθνούς προστασίαςΆρθρο 09: (Άρθρο 13 Οδηγίας) Υποχρεώσεις των αιτούντωνΣχόλιο του χρήστη Σπύρος Απέργης | 3 Δεκεμβρίου 2015, 19:58
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως προς την αλλαγή στοιχείων του αιτούντος διεθνή προστασία, θα πρέπει να τονιστεί ότι οι αιτούντς διεθνή προστασία δεν έχουν , στη συντριπτική πλειοψηφία τους, έγγραφα για τα προσωπικα΄τους στοιχεία,πόσο μάλλον σε πρωτότυπο. Είναι ορθή η δυναότητα που εισάγεται για λλαγή των στοιχείων του προσφεύγοντος για βάσιμο και σοβαρό λόγο στην παράγραφο 4 που θεραπεύει σε σημαντικό βαθμό την ακαμψία και τα αδιέξοδα της πρόβλεψης για προσκόμιση πρωτοτύπων εγγράφων ως προς την ταυτότητα του αιτούντος Επίσης, η παράγραφος 5 οδηγεί σε έμμεση καταστρατήγηση της ανεξαρτησίας της κρίσης των Επιτροπών Προσφυγών καθώς η κρίση της Επιτροπής για την ιθαγένεια και τον τόπο γέννησης του προσφεύγοντος αποτελεί στοιχείο της συνολικής κρίσης της Επιτροπής για κάθε υπόθεση, ιδίως εάν έχει υπάρξει συνέντευξη σε δεύτερο βαθμό. Ο,δε, προσδιορισμός της ιθαγένειας του προσφεύγοντος πρέπει, απαρέγκλιτα, επαφίεται, στην κρίση των Επιτροπών και όχι ενός υπαλλήλου της Διοίκησης,ο οποίος δεν έχει τα εχέγγυα για ανεξάρτητη και ενδελεχή κρίση του ζητήματος της ιθαγένειας και του τόπου γέννησης του αιτούντος. Μάλιστα ο προσδιορισμός της ιθαγένειας του αιτούντος πορεί να είναι,σε ορισμένες περιπτώσεις, κρίσμος καθώς μπορεί να οδηγεί σε διεθνή προστασία, εάν π.χ. ο προσφεύγων προέρχεται από χώρες που παράγουν προσφυγικές ροές (Συρία, Αφγανιστάν,Ιράκ,Σομαλία, Ερυθραία κλπ).Διαφαίνεται με τη διάταξη αυτή ο νομοθέτης να έχει περισσότερη εμπιστοσύνη σ' έναν ιεραρχικά ελεγχόμενο υπάλληλο της Διοίκησης που αγνοεί τον φάκελο του αιτούντος διεθνή προστασία και όχι στις Επιτροπές Προσφυγών που στελεχώνονται από εξειδικευμένους επιστήμονες με ανεξαρτησία στην κρίση τους και τον πλήρη φάκελο υπόψη τους με πιθανή συμπλήρωσή του από μία δεύτερη συνέντευξη στον δεύτερο βαθμό. Έχοντας τα ανωτέρω υπόψη, εκτιμώ ότι η παράγραφος 5 μπορεί να οδηγεί έμμεσα σε καταστρατήγηση της δικαιώματος του προσφεύγοντος σε αποτελεσματική προσφυγή και γι' αυτό πρέπει να καταργηθεί ώστε και τα ζητήματα της ιθαγένειας και του τόπου γέννησης να εναπόκεινται στην κρίση των Επιτροπών (βλ.Άρθρο 13 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου -καθώς και η σχετική νομολογία, άρθρο 47 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαικής Ένωσης και το Άρθρο 39 της σχετικής Οδηγίας για τις Διαδικασίες Ασύλου).