Αρχική ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣΆρθρο 29 – Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένωνΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ | 3 Δεκεμβρίου 2015, 19:39
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πάντως ο νόμος Ραγκούσης ήταν σαφώς σε ποιό σωστό δρόμο στο μέτρο που επιβράβευε μια σειρά από προσόντα όπως μεταπτυχιακά, γλώσσες, δημοσιέυσεις, σεμινάρια και έδινε ευκαιρίες και σε νέους ανθρώπους να διεκδικήσουν θέσεις προισταμένων. Ουσιαστικα΄ αν και δεν απέκλειε την συμμετοχή ΔΕ στην κρίση προισταμένων θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο για ένα απόφοιτο ΔΕ να φτάσει τα μόρια για παράδειγμα κάποιου με πτυχίο+ μεταπτυχιακό+ξένη γλώσσα. Ωστόσο και με τον νόμο αυτό έγιναν απόφοιτοι ΔΕ προιστάμενοι (λόγω κυρίως μορίων προυπηρεσίας και κατοχή θέσης ευθύνης). Άρα από αυτή την άποψη ήταν δικαιότερος. Τώρα με αυτό το νομοσχέδιο ουσιαστικά ανατρέπεται κάθε ένοια σύγχρονου κράτους (και κρατώ επιφυλάξεις εάν το δεχθεί η Τρόικα αφού μόνο σε αναβάθμιση του Δημοσίου τομέα δεν συντελεί). Δεν καταλαβαίνω γιατί να μη μετράνε και να μην κρίνονται τα πάντα στο Δημοσιο με εναν αντικειμενικό τρόπο. Γιατί για παράδειγμα να μην μετράνε τρία μεταπτυχιακά και να παίρνει κάποιος μόρια (οχι 30 και 20) γιατί χαλάει κάποιους ?. Επίσης θεωρεί κανένας εύκολο ή άχρηστο προσόν την γλώσσα και την βαθμολογεί μόνο με 20 μόρια ?. Συγνώμμη αλλά αυτό δεν με πείθει ότι γίνεται για αναβάθμιση του δημοσίου, Μιά γλώσσα σε άριστο επίπεδο απαιτεί χρόνο (και χρήμα) σε επίπεδο αντίστοιχο με ένα μεταπτυχιακό. Αλλά το ζητούμενο δεν είναι αυτό το θέμα, είναι τι δημόσιο αλλά και τί κοινωνία θέλουμε. Θέλουμε κάποιοι να προκόβουν και να διευρυνουν τους ορίζοντες τους ή να μηδενιζουμε τα πάντα (ενώ υποκριτικά την ίδια ώρα σκάμε άπειρα χρήματα σε φροντιστήρια, ιδιωτικά σχολεία και Πανεπιστήμια των παιδιών μας). Η αλήθεια είναι ότι τα τυπικά πρόσόντα πρέπει (όπως άλλωστε σε όλες τις προηγμένες χώρες του κόσμου) να είναι αυξημένα διότι δίνεται κίνητρο για συνεχή εξέλιξη. Και η εξέλιξη δεν είναι απλή συλλογή πτυχίων όπως λένε κάποιοι κακόβουλοι. Στο κάτω κάτω τα πτυχία δεν χαρίζονται (μπορεί κάποια να είναι ευκολότερα ή άλλα δυσκολότερα αλλά δεν δέχομαι ότι χαρίζονται όλα εχουν τον κόπο τους). Επίσης συμφωνώ και με άλλους για τα σεμινάρια πως η μοριοδότηση ανά σεμινάριο και μόνο του ΙΝΕΠ είναι εντελώς άστοχη. Πρέπει να μετράνε όλα τα πιστοποιημε΄να προγράμματα σοβαρών φορέων όπως Πανεπιστήμια, Διεθνών οργανισμών και κέντρων. Αλλά όχι υπέρμετρα. Δεν μπορεί να είναι πιό σοβαρό προσόν ένα σεμινάριο του ΙΝΕΠ από μια ξένη γλώσσα έστω και σε επίπεδο καλής γνώσης. Κλέινοντας ο νομος Ραγκούση ήταν ότι καλύτερο είχε να επιδείξει σε σχέση με την επιλογή προισταμένων μια σύγχρονη Δημόσια Διοιίκηση. Δυστυχώς αυτό που προωθείται με το παρόν ΣΝ παέι την δημόσια διοίκηση δεκαετίες πίσω. Προτείνω την πλήρη απόσυρση και επαναπροσδιορισμό των κριτηρίων για την επιλογή προισταμένων. (κάτι που άλλωστε μπορεί να μας αναγκάσει να το κάνουμε και η Τρόικα - εάν καταλάβουν βέβαια τι πάνε να περάσουνε την ολική δηλαδή επαναφορά των προισταμένων ΔΕ κοντά σε σύνταξη με μηδενικά προσόντα) Απόσυρση εδώ και τώρα !!