Αρχική ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣΆρθρο 29 – Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένωνΣχόλιο του χρήστη ΧΡΙΣΤΙΝΑ | 6 Δεκεμβρίου 2015, 10:44
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γίνεται πολύς λόγος για την μοριοδότηση των τυπικών προσόντων αλλά αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό είναι ότι τα μόρια της συνέντευξης είναι πάρα πολλά και εκεί θα κριθούν τα πράγματα. Π.Χ. Τα προσόντα ενός υπαλλήλου ΠΕ κατόχου μεταπτυχιακού, με άριστη γλώσσα και 3 σεμινάρια = 300 μόρια Χ 40%= 120 μόρια. Χρόνια υπηρεσίας, σύνολο 18 Χ 25 μόρια = 450 Χ 25% =107,5. Αν, πάρει στη συνέντευξη 600 στα 1000 ,τότε 600 Χ 35% =210, Σύνολο μορίων 437, 5.Αν κάνω την ίδια άθροιση για έναν ΔΕ με 27 χρόνια υπηρεσίας, αυτός θα πάρει 30 μόρια(ίσως) από το απολυτήριο λυκείου, 167,5 μόρια από τα χρόνια υπηρεσίας και εάν οι καλοθελητές του Υπηρεσιακού Συμβουλίου του άρθρου 159 (που είναι οι εγκάθετοι και οι συνδικαλιστές) του βάλουν ένα 750 ,τότε παίρνει ένα 459,5 και έρχεται πρώτος. Επομένως, προτείνω, η συνέντευξη να πιάνει σύνολο το πολύ 500 μόρια και με ποσόστωση όχι άνω του 25%. Αν καθοριστεί, η συνέντευξη να γίνεται μέσω ΙΝΤΕΡΝΕΤ με ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ (μπορεί να υπάρξει αίθουσα εξετάσεων με επιτηρητές και κύκλωμα παρακολούθησης για να εξασφαλίζεται ότι ο εξεταζόμενος δεν λαμβάνει βοήθεια από τρίτους ή ηλεκρονικά μέσα) τότε μπορούμε να έχουμε υψηλότερη μοριοδότηση. Σίγουρα όμως πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη μοριοδότηση των τυπικών προσόντων καθώς και ακριβέστερη μοριοδότηση.(πολλαπλασιασμός βαθμού πτυχίου με συντελεστή, υψηλότερη μοριοδότηση των ξένων γλωσσών κλπ.) Επίσης, αν δεν θέλουμε να καταλήξουμε να έχουμε πάλι ΔΕ ως Τμηματάρχες και γενικά ανθρώπους έχουν χαμηλότερα προσόντα από τους υπόλοιπους υπάλληλους του Τμήματος ή της Διεύθυνσης, θα πρέπει να καταργηθεί τελείως η άσκηση καθηκόντων να είναι διαβατήριο για κατάληψη θέσης ευθύνης. Αυτός ο ένας χρόνος είναι (τροποποίηση άρθρου 84) που απαιτείται, χωρίς άλλο προσόν τόσο στους Διευθυντές και κυρίως στους Τμηματάρχες για να συμμετέχουν στην επιλογή, είναι ακριβώς ο χρόνος της αυθαίρετης ανάθεσης καθηκόντων που έγινε με το άρθρο 5 του Νόμου 4275/2014. Επίσης η Δημόσια Διοίκηση βρίσκεται από το 2010 έως σήμερα σε κατάσταση μεταβατικότητας (όσον αφορά την κρίση Προϊσταμένων)και δεν έχει υπάρξει καμία απολύτως αξιολόγηση για το πως αυτοί οι άνθρωποι άσκησαν τα καθήκοντα τους. Το γεγονός ότι μία Υπηρεσία αυτή λειτουργούσε, δε σημαίνει ότι λειτουργούσε και εύρυθμα. Υποσημείωση: Ειδικά για τους Τμηματάρχες, θα πρέπει οι ΔΕ να μην καταλαμβάνουν πλέον θέσεις ευθύνης καθώς με τα κριτήρια της παραγράφου "3α) να κατέχουν το βαθμό Α" ή να έχουν ασκήσει για τουλάχιστον (1) έτος καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος", θα αποκλειστούν από τις θέσεις αυτές υπάλληλοι ΠΕ οι οποίοι μπορεί έχουν 12-13 χρόνια προϋπηρεσίας και να τους υπολείπονται 1-2 χρόνια να πάρουν το βαθμό Α ενώ να έχουν δικαίωμα υπάλληλοι ΔΕ που ελλείψει άλλων τοποθετήθηκαν προϊστάμενοι και έχουν ελάχιστα χρόνια υπηρεσίας ( 4-5).