Αρχική ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣΆρθρο 28 – Τελικές – Καταργούμενες διατάξειςΣχόλιο του χρήστη xristina | 7 Δεκεμβρίου 2015, 11:13
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 36 του Ν.4250/2014-Αποσπάσεις ή μεταθέσεις σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή . Αναφέρει: «Υπάλληλοι οι οποίοι διορίζονται με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, μετατάσσονται ή μεταφέρονται σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή και οι οποίοι τυγχάνουν ειδικών ευεργετημάτων, υποχρεούνται να παραμείνουν στην υπηρεσία τοποθέτησής τους για μία τουλάχιστον δεκαετία, με εξαίρεση την περίπτωση που λόγω οργανωτικής αναδιάρθρωσης η ανωτέρω υπηρεσία συγχωνεύεται ή καταργείται. Στην περίπτωση αυτή, καθώς και επίσης στην περίπτωση που οι υπάλληλοι έχουν υπηρετήσει το ήμισυ του υποχρεωτικού χρόνου παραμονής τους στην παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή, επιτρέπονται μετατάξεις, αποσπάσεις, μεταθέσεις, μεταφορές υπαλλήλων εντός της ίδιας παραμεθορίου ή προβληματικής περιοχής ή άλλης παραμεθορίου ή προβληματικής περιοχής, εφόσον σε αυτήν υπηρετεί ο/η σύζυγός τους για λόγους συνυπηρέτησης.» Οι υπάλληλοι που διορίστηκαν με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας σε δήμους που με την διοικητική διαίρεση της Ελλάδας που διαμορφώθηκε από το πρόγραμμα «Καλλικράτης» (Ν. 3852/2010) εντάχθηκαν σε νέο δήμο του νομού της παραμεθορίου και δεν χρησιμοποίησαν κίνητρα-προνομία που δινόντουσαν στους διορισμένους στην παραμεθόριο. (π.χ αγορά κατοικίας κλπ)να μπορούν να υπηρετήσουν και σε άλλη υπηρεσία στον ίδιο νομό της ίδιας παραμεθορίου. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : 1. Έχοντας υπόψη γνωμοδότηση του ΝΣΚ 443/2010 και σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 22 του Ν. 2266/94 για την παραμεθόριο, το κριτήριο της εντοπιότητας για προσλήψεις προσωπικού αιτιολογείτε ως κοινωνικό κριτήριο για την ενίσχυση του πληθυσμού που διαμένει σε περιοχές που χρήζουν μέτρων ενίσχυσης, ως κίνητρο για τη συγκράτηση του πληθυσμού εκεί και την αποτροπή της εσωτερικής μετανάστευσης. 2. Οι υπάλληλοι που μετατάχθηκαν αυτοδίκαια από τους καταργημένους δήμους στους νέους δήμους του Καλλικράτη, δεν αναφέρει ο νόμος πουθενά για την δέσμευση που είχαν για 10ετια στις συγκεκριμένες υπηρεσίες των τότε δήμων. Με νομολογία των ελληνικών δικαστηρίων, το κριτήριο της εντοπιότητας με την απόλυτη μορφή της πρόταξης των δημοτών ενός δήμου έναντι των μη δημοτών συνυποψήφιων, έχει κριθεί ότι αντίκειται στα άρθρα 4 παρ. 1 και 5 του Συντάγματος (Διοικ Εφ ΑΘ 3028/2005)“ Το κριτήριο λοιπόν της εντοπιότητας έχει νόημα στην παραμεθόρια περιοχή υπό προϋποθέσεις και όχι ως πρωταρχικό κριτήριο πρόσληψης. 3. Τέλος, αν με τον διορισμό τους υποθέσουμε ότι έκαναν ένα «συμβόλαιο με το κράτος» λόγο της εντοπιότητας τους, με τα νέα δεδομένα του Καλλικράτη, οι μόνοι που τηρούν την δέσμευση αυτή είναι οι υπάλληλοι, σε ένα «συμβόλαιο» που έχουν αλλάξει οι «όροι». ΠΡΟΤΑΣΗ Οι υπάλληλοι που διορίστηκαν με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας σε δήμους που με την διοικητική διαίρεση της Ελλάδας που διαμορφώθηκε από το πρόγραμμα «Καλλικράτης» (Ν. 3852/2010) εντάχθηκαν σε νέο δήμο του νομού της παραμεθορίου και δεν χρησιμοποίησαν κίνητρα-προνομία που δινόντουσαν στους διορισμένους στην παραμεθόριο. (π.χ αγορά κατοικίας κλπ)να μπορούν να υπηρετήσουν και σε άλλη υπηρεσία στον ίδιο νομό της ίδιας παραμεθορίου.