Αρχική ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣΆρθρο 15 – ΑξιολογητέςΣχόλιο του χρήστη Αιμίλιος Ριζογιάννης | 7 Δεκεμβρίου 2015, 11:04
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μία από τα ίδια. Όπως μέχρι σήμερα, όλοι οι υπάλληλοι θα βαθμολογούνται με 89, γιατί ο προϊστάμενος δεν θέλει να κακοκαρδίσει κανέναν. Ακόμα κι αν θέλει κάποιος να είναι αντικειμενικός δεν το κάνει, γιατί θα αδικήσει τους υφισταμένους του σε σχέση με άλλους που υπηρετούν σε άλλα τμήματα ή διευθύνσεις. Και βέβαια, αν με κάποιον έχει τσακωθεί, μπορεί να τον χαντακώνει, κι ας τρέχει να κάνει ενστάσεις. Η αξιολόγηση πρέπει να είναι πολλαπλή. Θα μπορούσε να είναι όπως παρακάτω: α)Οι δύο ιεραρχικά προϊστάμενοι θα βαθμολογούν. Η βαθμολογία τους θα μετράει κατά ένα ποσοστό (θα έλεγα 30%). Δεν θα γνωρίζει ο ένας τον βαθμό που έβαλε ο άλλος. Αν έχουν απόκλιση πάνω από 10 ή 15 μονάδες (στην 100βαθμη κλίμακα και σε κάθε κριτήριο) θα καλούνται από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης, κατ' αντιπαράσταση, να δώσουν εξηγήσεις. β)Οι υπάλληλοι θα αξιολογούν τους προϊσταμένους τους, και τους συναδέλφους τους (δεν χρειάζονται επί μέρους κριτήρια, νομίζω ότι αρκεί ένας γενικός βαθμός που θα περιλαμβάνει όλη την εικόνα). Η βαθμολογία θα γίνεται ανώνυμα και θα μετράει 20%. γ)Το υπόλοιπο 50% θα βγαίνει από ποσοτικοποιημένα κριτήρια. Σε κάθε τμήμα όλοι οι υπάλληλοι αντιμετωπίζουν τις ίδιες κατά μέσο όρο υποθέσεις (και αυτό είναι ευθύνη του προϊσταμένου να κατανέμει σε όλους δίκαια τόσο τον αριθμό, όσο και τις δύσκολες ή εύκολες περιπτώσεις. Για να διασφαλιστεί αυτό, πρέπει να είναι υποχρεωμένος να χρεώνει με τη χρονική σειρά εισόδου στην υπηρεσία και εκ περιτροπής σε όλους τους υπαλλήλους κάθε υπόθεση - πιθανόν με μια μικρή παρέκκλιση της τάξεως του 10% για την περίπτωση που θεωρεί ότι μια δύσκολη υπόθεση πρέπει να την αντιμετωπίσει ένας συγκεκριμένος υπάλληλος. Κι αν δεν το κάνει να είναι λόγος να παύεται από τη θέση του). Με βάση τα παραπάνω, θα εξάγεται απ' ευθείας από το (ηλεκρονικό) πρωτόκολλο ο μέσος χρόνος διεκπεραίωσης των υποθέσεων για κάθε υπάλληλο. Σε κάθε τμήμα, ο έχων το μικρότερο (t min) μέσο χρόνο θα βαμολογείται με 100, και οι υπόλοιποι με μικρότερη βαθμολογία, αναλογική του δικού τους μέσου χρόνου, και του t min. Η βαθμολογία αυτή θα τηρείται απόρρητη από τη Δ/νση Διοίκησης και δεν θα είναι γνωστή στους προϊσταμένους που βαθμολογούν, για να υπάρχει και ένα μέτρο κατά πόσο βαθμολογούν σωστά. Μια απλή ηλεκτρονική εφαρμογή απαιτείται. Έτσι θα βαθμολογούνται με ψηλό βαθμό οι ικανοί και κυρίως εργατικοί υπάλληλοι, και θα αποκαλύπτονται αυτοί που χώνουν τις υποθέσεις σ' ένα συρτάρι και τους βάζουν αλάτι. Η αξιολόγηση από το κοινό δε με βρίσκει σύμφωνο. Όσο κι αν ακούγεται δημοκρατικό, τελικά μόνο όσοι είναι δυσαρεστημένοι θα αξιολογούν αρνητικά, για να εκδικηθούν τον υπάλληλο, ο οποίος μπορεί να μην τους ικανοποίησε γιατί δεν ήταν νόμιμο το αίτημά τους.