Αρχική ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣΆρθρο 18 – Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης προϊσταμένων οργανικών μονάδωνΣχόλιο του χρήστη TANIA | 7 Δεκεμβρίου 2015, 13:53
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Υπάρχουν μετρήσιμα στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να ληφθούν υπόψη για μια δικαιότερη αντιμετώπιση των ανθρώπων που εργάσθηκαν σκληρά όλα τα χρόνια του υπαλληλικού τους βίου. Αυτά τα στοιχεία πρέπει να είναι ρητά μετρήσιμα στο νομοθέτημα στην πλειοψηφία των αξιολογικών κριτηρίων ώστε να περιορισθεί η χωρίς γνώση ευμενής μεταχείριση των ημετέρων. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποια κριτήρια τα οποία σχετίζονται με το χώρο εργασίας και το ενδιαφέρον που πιθανόν να επέδειξε ένας δημόσιος υπάλληλος/προιστάμενος για την γνώση του αντικειμένου του, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί αποτελεσματικά, τα οποία δεν αναφέρονται ρητά στο νομοθέτημα, αφήνοντας περιθώριο διακριτικής ευχέρειας στους αξιολογητές και επιτρέποντάς τους, να διαπράττουν φαινόμενα κατάχρησης εξουσίας ή και αν αναφέρονται έτσι όπως αποτυπώνονται να μην προωθούν το περί δικαίου αίσθημα. Για παράδειγμα συνάδελφος είχε συντάξει 17 δύσκολες μελέτες με τις οποίες ο φορέας μας εξοικονόμησε πολλά χρήματα και πήρε ως προς την αποτελεσματικότητα τον ίδιο βαθμό με κάποιον που συνέταξε μόνο μία ή που βρίσκεται στο πρωτόκολλο. Επιπλέον, διαπιστώνουμε ότι ο νομοθέτης για την επιλογή προισταμένων έχει την τάση να περιορίζει την αξία της γνώσης που μπορεί να απέκτησε ο υπάλληλος κατά τον εργασιακό του βίο ή τον όγκο και ποιότητα των εργασιών που προσέφερε. Στο συγκεκριμένο νομοθέτημα, γίνεται προσπάθεια να περιορισθεί η αξία: 1. Της βελτίωσης των γνώσεων μέσα από την συνολική κατάρτιση ενός εργαζομένου και τα σεμινάρια που παρακολούθησε. Δε μπορεί ένας φορέας να έχει επενδύσει στην κατάρτιση ενός υπαλλήλου, να έχει ξοδέψει χρήματα και αυτό να μην λαμβάνεται υπόψη και να του αναγνωρίζονται μόνο έξι (6) σεμινάρια. Για τη συνολική βαθμολογία που θα πάρει ένας υπάλληλος θα πρέπει να υπολογίζονται όλα τα σεμινάρια και μάλιστα αυτά που διαθέτουν πιστοποιημένη γνώση ως κίνητρο για επιπλέον γνώση και όχι μόνο της τελευταίας δεκαετίας. Αν κάποιος έχει καταρτισθεί στο management πριν από 15 χρόνια δεν διαφέρει γνωστικά με έναν που δεν έχει καθόλου διδαχτεί ή έχει διδαχτεί word στο ΠΙΝΕΠ. Διότι η γνώση είναι δύναμη και βοηθάει στην αποτελεσματικότητα. Στον φορέα που εργάζομαι υπάρχουν υπάλληλοι και κυρίως προϊστάμενοι που δεν γνωρίζουν βασικά δεδομένα της γενικότερης λειτουργίας μας (π.χ. διοικητικό δίκαιο, λογιστική, διοίκηση κλπ) και οι οποίοι δεν επιθυμούν να εκπαιδευτούν διότι τα κίνητρα είναι ελάχιστα ή παρακολούθησαν πιστοποιημένα σεμινάρια με ελάχιστη προσφορά στην αποδοτικότητα του φορέα π.χ ισότητα των φύλων. Εκθειάζουν τον ιδιωτικό τομέα που εφαρμόζει τέτοια συστήματα και την αποτελεσματικότητά του και όταν αυτά σχετίζονται με το δημόσιο μένουν στη στείρα τυποποιημένη πρακτική του δημόσιου τομέα. 2. Της συμμετοχής του υπαλλήλου ως εκπροσώπου του φορέα του σε συσκέψεις- συνέδρια και ημερίδες, ομάδες έργου. Η συμμετοχή του ως εκπροσώπου του φορέα του σε συσκέψεις, συνέδρια και ημερίδες ενημέρωσης δείχνει δύο πράγματα: 1. ότι ο συγκεκριμένος φορέας εμπιστεύεται τον υπάλληλό του και του αναθέτει το συγκεκριμένο ρόλο (της εκπροσώπησης) κυρίως στις συσκέψεις και 2. ότι του εμπιστεύεται το αποτέλεσμα της μετέπειτα εργασίας που αυτή προκαλεί. Για παράδειγμα αν ο σκοπός της συμμετοχής του σε ημερίδες και συνέδρια ήταν για να ενημερωθεί για τα προγράμματα που τρέχουν, αυτό θα προκαλέσει όφελος για την υπηρεσία αν ο υπάλληλος αξιοποιήσει κατάλληλα αυτή την γνώση, ή αν συμμετάσχει σε σύσκεψη εργασιών για την προώθηση μιας συνεργασίας ή ενός έργου. 3. Δεν ελήφθη υπόψη όχι μόνο η κατάρτιση, αλλά ούτε και η διδακτική εμπειρία και η δυνατότητα κάποιου υπαλλήλου, να μεταλαμπαδεύσει τις γνώσεις του στο περιβάλλον εργασίας. Δεν λαμβάνεται υπόψη για παράδειγμα το γεγονός ότι κατέχει σε βάθος την διοικητική γνώση και ότι είναι σε θέση να τη διδάσκει στους υφισταμένους του. 4. Δεν λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των μελετών που συνέταξε (μετρήσιμα στοιχεία). Υπάρχουν χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι που ξεπέρασαν τον εαυτό τους συντάσσοντας μελέτες κάτω από αντίξοες συνθήκες (αδυναμία του περιβάλλοντος να συμβάλει σε αυτή την προσπάθεια) με τις οποίες ο φορέας τους εξοικονόμησε αρκετές χιλιάδες ευρώ και αυτό δεν έχει ποτέ εκτιμηθεί. 5. Δεν λαμβάνονται υπόψη για παράδειγμα οι εισηγήσεις που έχει κάνει για τη βελτίωση της λειτουργίας της υπηρεσίας του, που δείχνουν το ενδιαφέρον του για αυτήν. Όλα αυτά είναι μετρήσιμα, υπάρχουν αριθμοί πρωτοκόλλου που το επιτρέπουν το ίδιο και αριθμοί μελετών κλπ που επί της ουσίας ο νόμος δεν λαμβάνει υπόψη.