Αρχική ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣΆρθρο 25-Σχόλιο του χρήστη ΚΑΤΕΡΙΝΑ Μ | 8 Δεκεμβρίου 2015, 09:28
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για όσους εξισώνουν τα Πανεπιστημιακά Πτυχία με τα Πτυχία των ΑΤΕΙ -πλέον- θεωρώντας ως μόνο κριτήριο τα έτη προϋπηρεσίας (γιατί αυτό μόνο έχουν να προτάξουν ως επιχείρημα) επιτέλους για μια φορά θα πρέπει να δουν κατάματα το ζήτημα όχι με ποσοτικά αλλά με ποιοτικά χαρακτηριστικά αρχής γενομένης με το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνουν οι μαθητές προκειμένου να εισαχθούν στα ΑΕΙ σε σύγκριση με εκείνους που εισάγονται σε αντίστοιχες σχολές των ΤΕΙ. Επιπλέον, το πρόγραμμα σπουδών των Πανεπιστημιακών Σχολών, το είδος και η ποιότητα των συγγραμμάτων που διδάσκονται στα Πανεπιστήμια (δίτομα και τρίτομα βιβλία χιλιάδων πολλές φορές σελίδων για ένα μόλις μάθημα) σε σύγκριση με τα εγχειρίδια τα οποία παραδίδονται στους σπουδαστές των ΤΕΙ, τα οποία κανείς δεν έχει αξιολογήσει -συνήθως πρόκειται για κακές μεταφράσεις ξενόγλωσσων βιβλίων που δε βρίσκουν καμία εφαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα. Για να μη μιλήσω για την ποιότητα των διδασκόντων στα ΤΕΙ όπου πολλές φορές δεν είναι ούτε καν κάτοχοι μεταπτυχιακών διπλωμάτων. Ελάχιστοι είναι κάτοχοι διδακτορικών. Τα περισσότερα τμήματα σε σχολές ΤΕΙ της Περιφέρειας έβαλαν λουκέτο ή κάποια άλλα παρά λίγο να κλείσουν γιατί δεν είχαν τα απαιτούμενα προσόντα οι διδάσκοντες. Στην καλύτερη των περιπτώσεων πλέον του 80% του διδακτικού προσωπικού επρόκειτο για Καθηγητές Εφαρμογών. Κι αν είναι κάποιοι οι οποίοι δεν επιθυμούν την αξιολόγηση αυτοί είναι οι διδάσκοντες σε τμήματα ΤΕΙ -ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ-. Πολλοί απ΄ αυτούς θησαύρισαν με τα προγράμματα ΕΣΠΑ συμπληρώνοντας φόρμες με ψευδή στοιχεία. Συνυπολογίζοντας, λοιπόν, τα ανωτέρω όταν κανείς καλείται να αξιολογήσει ένα πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ θα πρέπει να πριμοδοτήσει περαιτέρω τη διαφορετικότητά τους -ως προς την ποιότητα- ανοίγοντας κι άλλο την ψαλίδα μεταξύ των πτυχίων καθώς και να δώσει διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας στα πτυχία των ΑΕΙ. ΆΛΛΩΣΤΕ ΠΟΣΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΑΕΙ -κ. ΥΠΟΥΡΓΕ- γνωρίζετε να έχουν ΒΑΘΜΟ ΠΤΥΧΙΟΥ ΠΑΝΩ από 8,5; Και στην αντίπερα όχθη πόσους αποφοίτους ΤΕΙ ξέρετε που έχουν πτυχίο 9,5 -10; Σας πληροφορώ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΙΡΟΙ. Και σας προκαλώ να το ελέγξετε. ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΑΡΚΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ -ΜΕ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΑΝΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ- ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να πάψουμε οι γονείς να ξοδεύουμε χρήματα με το τσουβάλι σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα για να σπουδάσουν τα παιδιά μας σε Πανεπιστήμια. Θα ήταν καλύτερα -μη ξοδεύοντας ούτε ένα ευρώ- να τα γράφουμε σε Δευτεροβάθμιες και Μεταδευτεροβάθμιες σχολές. Και εξηγούμε. Αρκετοί από εσάς θα γνωρίζετε ότι τα πτυχία των αποφοίτων Σχολών Νοσηλευτικής Νοσοκομείων (ΕΠΑΣ -τώρα ΔΙΕΚ) όπως του Ελληνικού Ερυθρού σταυρού, Ευαγγελισμού κ.α στην πορεία ισοτιμήθηκαν με τα ΚΑΤΕ -χωρίς καμία περαιτέρω εκπαίδευση. Τα ΚΑΤΕ ήταν οι πρόδρομοι των ΤΕΙ τα οποία πλέον έχουν ισοτιμηθεί με τα ΑΕΙ. Επομένως υπάρχουν πολλοί απόφοιτοι τέτοιων μεταδευτεροβάθμιων σχολών οι οποίοι είναι Προϊστάμενοι έως και Προϊστάμενοι Διεύθυνσης και Γενικής Διεύθυνσης ακόμη και τα πτυχία τους είναι ισάξια με εκείνα συναδέλφων τους οι οποίοι μετά την ολοκλήρωση της αντίστοιχης Σχολής ΕΠΑΣ επέλεξαν να φοιτήσουν σε Πανεπιστημιακά Τμήματα και πλέον διεκδικούν την ίδια θέση -χωρίς κανένα προβάδισμα πέραν του ενός έτους-. Πόσο δίκαιο κρίνετε ότι είναι αυτό το Σύστημα Αξιολόγησης κύριε Υπουργέ;