Αρχική ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣΆρθρο 29 – Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένωνΣχόλιο του χρήστη ΚΑΤΕΡΙΝΑ | 8 Δεκεμβρίου 2015, 15:36
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο το προβάδισμα των υπαλλήλων της κατηγορίας ΠΕ έναντι των ΤΕ και ΔΕ (Πρακτικό ΣτΕ 235/05) αντικαθιστώντας τη λέξη «ή» …. με τη φράση …. «εν ελλείψει». Δεν είναι δυνατό να βρίσκονται δύο υπάλληλοι ΠΕ και ΤΕ στον ίδιο βαθμό και να μην προηγούνται οι ΠΕ. 2. Το ανώτατο αξίωμα στην υπαλληλική ιεραρχία (Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης) πρέπει να καταλαμβάνουν μόνο οι ΠΕ, όπως γίνεται σε όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι παράλογο να εξισώνονται τελικά τα πτυχία των ΚΑΤΕΕ και κατ΄επέκταση των Δευτεροβάθμιων και Μεταδευτεροβάθμιων σχολών που προηγήθηκαν αυτών με τα πτυχία των ΑΕΙ. Έλεος πια!! Φτάνει τόση ισοπέδωση!! Όταν κανείς καλείται να αξιολογήσει ένα πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ θα πρέπει να αξιολογήσει και τελικά να πριμοδοτήσει τα διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά τους . Έτσι καταρχήν θα πρέπει να μετράει ο βαθμός πτυχίου αναλογικά (καλός, μέτριος, πολύ καλός, άριστος..). Οι αρμόδιοι, όμως παράλληλα οφείλουν να αποκαταστήσουν την κατάφορη αδικία των ισχυουσών διατάξεων όπου πολλαπλασιάζονται με τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας οι βαθμοί πτυχίων των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Άλλωστε πόσους αποφοίτους ΑΕΙ γνωρίζετε που ο βαθμός του πτυχίου τους είναι πάνω από 8,5; Και στην αντίπερα όχθη πόσους αποφοίτους ΤΕΙ ξέρετε που έχουν πτυχίο 9,5 -10; Σας πληροφορώ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΙΡΟΙ. ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΑΡΚΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ -ΜΕ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΑΝΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ- ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ. 3. Η μοριοδότηση που προβλέπει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο για μια ακόμη φορά πριμοδοτεί τα έτη προϋπηρεσίας έναντι των τυπικών προσόντων αν συνδυάσει και υπολογίσει κανείς τη μείωση ή και κατάργηση της μοριοδότησης σε τυπικά προσόντα όπως: •βαθμός πτυχίου, ο οποίος θα έπρεπε: α) να πολλαπλασιάζεται με διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας ανάλογα με το επίπεδο εκπαίδευσης (ΑΕΙ ή ΤΕΙ) και β) να μοριοδοτείται αναλογικά γ) με μέγιστο αριθμό μορίων διαφορετικό για τους ΠΕ από τους ΤΕ •ξένες γλώσσες (θα πρέπει να προβλεφθεί ο τρόπος μοριοδότησης όλων των επίπεδων γλωσσομάθειας και όχι μόνο της άριστης γνώσης ξένων γλωσσών. •συγγραφικό έργο, •δημοσιεύσεις, •συμμετοχή σε σεμινάρια κ.α 4. Η μοριοδότηση της συνέντευξης είναι υπερβολική δεδομένου ότι πρόκειται σίγουρα για μια διαδικασία η οποία θα μπορούσε να είναι και διαβλητή –γιατί ας μη γελιόμαστε στην Ελλάδα ζούμε. Να μειωθεί κατά το ήμισυ, να καταργηθεί ή /και να συνδυασθεί με γραπτές εξετάσεις που θα δίνονται μέσω ΑΣΕΠ. Εφόσον καθιερωθεί θα πρέπει να γίνεται από ανεξάρτητο φορέα. 5. Να υπάρχει διάκριση στη μοριοδότηση μεταξύ μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών μονοετούς και διετούς διάρκειας και να λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του αντίστοιχου διπλώματος αλλά και η χώρα προέλευσης των Ιδρυμάτων που τα χορηγούν . Θα μοριοδοτούνται εξίσου και τα πληρωμένα Βουλγάρικα μεταπτυχιακά και διδακτορικά; 6. Θα πρέπει να μοριοδοτούνται μόνο τα έτη πραγματικής υπηρεσίας στην κατηγορία που ανήκει κάποιος κατά την υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών για επιλογή προϊσταμένου και όχι η συνολική προϋπηρεσία του. Διότι παρατηρείται το σύνηθες και οξύμωρο φαινόμενο κάποιος υπάλληλος που μπορεί να ήταν στην κατηγορία ΔΕ 30 χρόνια κάνοντας τα τελευταία 2 χρόνια μετάταξη στην κατηγορία ΠΕ να του προσμετρούν όλα τα χρόνια τελικά με μια μικρή καθυστέρηση ωσάν να έχει διανύσει όλη την επαγγελματική του σταδιοδρομία στην κατηγορία ΠΕ. Το τελικό αποτέλεσμα είναι να προΐσταται όλων των ΠΕ. 7. Προϊστάμενοι οι οποίοι δεν κρίθηκαν μέσω υπηρεσιακών συμβουλίων να μην μπορούν να αξιολογήσουν τους υφιστάμενους καθώς επίσης δεν είναι δυνατό να αξιολογείται κανείς από κάποιο άτομο με λιγότερα τυπικά προσόντα. 8. Πρέπει να μοριοδοτούνται όλα τα πιστοποιημένα προγράμματα επιμόρφωσης και άλλων Δημόσιων φορέων όπως Πανεπιστήμια αλλά και Διεθνών οργανισμών που παρέχουν γνώσεις για την δημόσια διοίκηση κ.α. και όχι μόνο τα προγράμματα του ΙΝΕΠ. Τα σεμινάρια του ΙΝΕΠ -έως και της παρούσης- μοριοδοτούνταν με 1 μόριο ανά ημέρα επιμόρφωσης κι έτσι τηρούνταν οι ισορροπίες σε ό,τι αφορά τη διάρκεια των σεμιναρίων δεδομένου ότι άλλα προγράμματα διαρκούν 3 ημέρες, τα περισσότερα 5 ημέρες αλλά υπάρχουν και αρκετά των οποίων η διάρκεια είναι 10 ημέρες. Με τη μοριοδότηση που προτείνεται μέσω αυτού του νομοσχεδίου όλα τα σεμινάρια μοριοδοτούνται εξίσου ανεξαρτήτως της διάρκειάς τους!! Τέλος, ας ευχηθούμε να μην υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις και να εφαρμοστεί άμεσα το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και να γίνουν άμεσα προκηρύξεις για κρίσεις σε όλους του φορείς του δημοσίου.