Αρχική ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣΆρθρο 29 – Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένωνΣχόλιο του χρήστη ΠΑΥΛΙΝΑ | 9 Δεκεμβρίου 2015, 09:18
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το νομοσχέδιο δεν λαμβάνει υπόψη του ότι πρίν 2 περίπου χρόνια έγιναν κρίσεις στους Δήμους Τμηματαρχών, Δ/ντών και Γενικών Δ/ντών με απολύτως αντικειμενικά κριτήρια, μετά από πολλά χρόνια, βάσει του Νόμου Ραγκούση με τις μεταβατικές διατάξεις. Και τώρα έρχεται να λήξει βίαια τη θητεία τους, για να επανακριθούν οι ήδη κριμένοι με το νέο, άδικο κατ΄εμέ, σύστημα, το οποίο κατ΄επίφαση θέλει να λέγεται μεταρρυθμιστικό καθόσον η εισαγωγή της συνέντευξης ως κριτήριο επιλογής, και μάλιστα με υψηλό ποσοστό βαθμολόγησης, ουδεμία αντικειμενικότητα και διαφάνεια παρέχει. Συνέντευξη στο ελληνικό δημόσιο είναι μια διαδικασία που μόνο θλίψη και γέλια προκαλεί, αν και φαντάζει ωραία στα αυτιά των ξένων όπου εκεί όντως η συνέντευξη υπάρχει, τους δείχνει ότι προσπαθούμε δήθεν να εκσυγχρονιστούμε, αλλά όλοι ξέρουμε ότι η συνέντευξη εισάγεται τελικώς για να βοηθήσει τους "ημέτερους" να καταλάβουν τις θέσεις ευθύνης και η τράπεζα ερωτήσεων και θεμάτων του ΕΚΔΔΑ ουδέν εχέγγυο αξιοκρατίας διασφαλίζει αφού πάντα τα μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου θα διατηρούν το προνόμιο να κρίνουν όπως αυτοί νομίζουν την ορθότητα ή μη των προφορικών απαντήσεων. Και μέλη υπηρεσιακών που θα επανατοποθετηθούν από τη νέα κυβέρνηση για να είναι της απολύτου επιλογής της. Σε κάθε περίπτωση, η συνέντευξη είναι ένα μελανό σημείο και πρέπει είτε να καταργηθεί εντελώς, είτε να μοριοδοτείται το πολύ με 10%. Επίσης πολύ αρνητικό είναι το γεγονός ότι στα κριτήρια επιλογής των Προϊσταμένων έχει απαλειφθεί η χρονική διάρκεια άσκησης καθηκόντων σε θέση ευθύνης. Γιατί άραγε τέτοια μειωτική ισοπέδωση ? Ποιούς εξυπηρετεί ? Αυτούς που περιμένουν ανυπόμονα στη σειρά και για τους οποίους φτιάχτηκε φωτογραφικά αυτό το νομοσχέδιο ?? Τονίζεται ότι στα Υπουργεία έχουν να γίνουν κρίσεις εδώ και πολλά χρόνια και οι Προϊσταμένοι των Οργανικών μονάδων εκεί τοποθετούνται με απόφαση Υπουργού και με ανάθεση καθηκόντων, ενώ στους Δήμους είναι πλέον κανονικά τοποθετημένοι ύστερα από τις τελευταίες αντικειμενικές κρίσεις των Υπηρεσιακών. Άλλο αρνητικό στοιχείο είναι ότι πλέον δεν μοριοδοτείται η πολύ καλή και η καλή γνώση των ξένων γλωσσών, σαφώς άδικο και αναχρονιστικό κριτήριο. Αλλά και η άριστη γνώση ξένης γλώσσας μοριοδοτείται πολύ λίγο σε σχέση με τα πιστοποιημένα σεμινάρια του ΕΚΔΔΑ. Δεν μπορεί να μπεί στο ίδιο ζύγι η άριστη γνώση ξένης γλώσσας που προϋποθέτει χρόνια διαβάσματος και εξετάσεων... Το θέμα της αναγνώρισης της 7ετούς προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα θα πρέπει να διευκρινισθεί καλύτερα. Η αναγνώριση θα γίνεται βάσει ποιών δικαιολογητικών από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και από ποιά, από τα καινούρια που θα προκύψουν και πάλι μετά την τοποθέτηση των μελών που εκάστοτε η κυβέρνηση επιλέγει ?? Μόνον οι αγαπητοί συνδικαλιστές τη γλιτώνουν και παραμένουν ακλόνητοι και στα νέα Υπηρεσιακά.... Και πότε θα προλάβει κάποιος να αναγνωρίσει την 7ετία για να καταταχθεί στον αντίστοιχο βαθμό αφού από 1.01.2016 θα επανακαταταχθούμε όλοι στους νέους βαθμούς ? Οπωσδήποτε η αναγνώριση της 7ετούς προϋπηρεσίας πρέπει να γίνει πρίν τις μαζικές προκηρύξεις θέσεων προϊσταμένων για να μπορέσουν να υποβάλλουν αιτήσεις και άτομα που διαθέτουν αυτή την προϋπηρεσία και θα τους προσφέρει βαθμολογική άνοδο. Άδικο επίσης είναι να μπαίνουν στην ίδια μοίρα ΠΕ και ΤΕ υπάλληλοι, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι αρκετά ΤΕΙ στη χώρα μας έχουν πολύ χαμηλές μονάδες εισαγωγής. Ομοίως υποψίες προκαλεί η τόσο μεγάλη προσπάθεια πριμοδότησης των αποφοίτων της Εθν. Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Μπορεί να είναι δύσκολες οι εξετάσεις εισαγωγής και η μετέπειτα φοίτηση απαιτητική, αλλά όλοι γνωρίζουμε πώς μπαίνουν και ποιοί τελικά εκεί... Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι μεγάλη μερίδα των υπαλλήλων του ΥΠΕΣ και του Διοικ. Μεταρρύθμισης όπου διοικητικά ανήκει η Σχολή, έχουν κάνει βιομηχανία τα διπλώματα από τη Σχολή... Μάλλον ορισμένοι από τους συντάκτες του νομοσχεδίου είναι απόφοιτοι και θέλουν να ευλογηθούν. Οι προϋποθέσεις για να μπορέσει να υποβάλει ένας υπάλληλος αίτηση πρός επιλογή Προϊσταμένου Δ/νσης είναι φωτογραφικές και μάλλον ευνοούν ορισμένες κατηγορίες υπαλλήλων που περιμένουν στην ουρά για να καταλάβουν θέσεις ευθύνης . Πώς αποφασίστηκε αυθαίρετα ο εξαετής πλεονάζον χρόνος στον Α΄Βαθμό στη β΄υποπερίπτωση ?? Ποιούς εξυπηρετεί ? Ομοίως τα 3 έτη ως Προϊστάμενος Τμήματος στη γ΄υποπερίπτωση ? Και τα 10 έτη πλεονάζον χρόνος της δ΄υποπερίπτωσης ? Και γιατί μεταξύ της 2β'και 2γ΄υποπερίπτωσης του άρθρου 29 δεν υπάρχει ούτε το διαζευκτικό "ή", ούτε το "και" ?? Όσο για την επιλογή Προϊσταμένων Τμημάτων στους ΟΤΑ όπου η πλειονότητα των υπαλλήλων είναι δυστυχώς ΔΕ και για χρόνια ολόκληρα ήταν οι ευνοημένοι τους συστήματος, έχοντας διοριστεί με απολύτως αδιαφανή κριτήρια οι περισσότεροι εξ΄αυτών, και πάλι το νομοσχέδιο ευνοεί αυτή την κατηγορία υπαλλήλων εις βάρος των νέων υπαλλήλων με πτυχία οι οποίοι δεν μπορούν να καταταχθούν στον Α΄βαθμό ούτε έχουν ασκήσει για 1 έτος καθήκοντα Τμηματάρχη. Αλλά οι απόφοιτοι ΔΕ στους ΟΤΑ έχουν μεγάλη δύναμη για να επιβάλουν στην κυβέρνηση τη βούλησή τους.. Επίσης πόσο δίκαιο είναι να μην λαμβάνεται πουθενά υπόψη ο τρόπος πρόσληψης των υπαλλήλων ? Γιατί να μην υπάρχει διάκριση για όσους διοριστήκαμε κατόπιν διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, γραπτού ή/και βάσει μοριοδότησης προσόντων? Για να μην αναφερθώ στις Ολομέλειες Τμήματος και Δ/νσης... Ούτε και στο ότι οι υφιστάμενοι θα κρίνουν τους προϊσταμένους τους ανώνυμα... Διαστροφική και ανθρωποφαγική κατάσταση. Φοβάμαι και φοβερίζω. Κρίμα σε όσους σκέφτηκαν να εισάγουν αυτή την κατάπτυστη διαδικασία. Γιατί κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου να μην λαμβάνονται υπόψη τα φύλα αξιολόγησης των προηγουμένων ετών και να μοριοδοτείται έτσι περισσότερο η "αγαπημένη" συνέντευξη ? Ποιός μας διασφαλίζει ότι το ΕΚΔΔΑ που θα έχει την ευθύνη για τα θέματα των συνεντεύξεων, θα δράσει αξιοκρατικά ? Δεν θα υπάρξει διαρροή ? Και ποιοί από το ΕΚΔΔΑ θα επιμεληθούν των ερωτήσεων, με εξειδίκευση ανά δημόσια υπηρεσία? Διότι δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα ερωτηθούμε τα ίδια θέματα εμείς των ΟΤΑ με άλλους συναδέλφους π.χ. από το Υπουργείο Πολιτισμού... Κανείς μας δεν πείθεται για την πολυπόθητη αξιοκρατία αυτού του νομοσχεδίου.Το ακριβώς αντίθετο κάνει, αλλά πολύ καλά καμουφλαρισμένα..Και εμείς να παρακολουθούμε αδύναμοι άλλους να αποφασίζουν για την καρριέρα μας και τη ζωή μας.