Αρχική ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣΆρθρο 29 – Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένωνΣχόλιο του χρήστη Valia | 9 Δεκεμβρίου 2015, 12:02
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εξαιρετικό νομοσχέδιο. Ξεπερνά και την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη. Τελειώνοντας την προσεκτική ανάγνωσή του, σκέφθηκα να μην συμμετάσχω στη διαβούλευση, αφού οι παρατηρήσεις μου αφορούν θέματα που θα μπορούσαν ενδεχόμενα να χαρακτηρισθούν δευτερεύουσας σημασίας. Όμως, μετά διάβασα όλα τα σχόλια της διαβούλευσης, όπου είναι ολοφάνερο ότι καθένας «σκίζει τα ρούχα του» για τις προσωπικές του στοχοθεσίες. Ας καταθέσω λοιπόν τις παρατηρήσεις μου: α) Η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου δεν μπορεί να αθροίζεται με την κατοχή διδακτορικού, όταν το μεταπτυχιακό είναι στο ίδιο γνωστικό πεδίο, δηλαδή όταν το μεταπτυχιακό αποτελεί προϋπόθεση του διδακτορικού και, ακριβώς γι’ αυτό, έχει μειώσει τον απαιτούμενο ελάχιστο χρόνο για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής. β) Η ψαλίδα μεταξύ διδακτορικού και ΕΣΔΔΑ θα πρέπει να διευρυνθεί, καθόσον ο διδάκτορας έχει εξ ορισμού προσφέρει πρωτογενή γνώση και έχει αναπτύξει την ικανότητα να εντοπίζει προβλήματα, να τα αντιμετωπίζει μεθοδικά κ.λπ., ενώ ο απόφοιτος της ΕΣΔΔΑ, στην καλλίτερη περίπτωση, έχει αποκτήσει επαρκή κατάρτιση. Οι απόφοιτοι της ΕΣΔΔΑ βροντοφωνάζουν εδώ «επιχειρήματα», όπως ότι σπούδασαν με δημόσια δαπάνη (λες και όσοι απέκτησαν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό με εκπαιδευτική άδεια δεν αποτελούν δημόσια επένδυση ή όσοι σπούδασαν ιδίοις εξόδοις θα πρέπει να επιβαρυνθούν περαιτέρω) ή ότι η σχολή τους είναι παραγωγική(;), αλλά αποσιωπούν ότι οι εισαγόμενοι στην ΕΣΔΔΑ προέρχονται από όλα τα γνωστικά πεδία και, συνεπώς, είναι αδύνατο μέσα σε ενάμισι έτος να μάθουν ό,τι μαθαίνει σε τέσσερα έτη ο πτυχιούχος ενός πανεπιστημιακού τμήματος δημόσιας διοίκησης και επίσης αποσιωπούν τα παντοειδή προνόμια που τους επεφύλαξε μέχρι σήμερα -και τους επιφυλάσσει και με το παρόν νομοσχέδιο- η φοίτησή τους στην ΕΣΔΔΑ σε βάρος όλων ανεξαίρετα των συναδέλφων τους. γ) Η πολύ καλή γνώση γλώσσας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (τουλάχιστον των λεγόμενων κύριων γλωσσών) θα πρέπει να μοριοδοτείται, καθόσον για την εγγραφή αλλοδαπών στα πανεπιστήμια των εν λόγω χωρών απαιτείται η πολύ καλή και όχι η άριστη γνώση –εάν όχι σε όλα, τουλάχιστον στη συντριπτική πλειοψηφία των πανεπιστημίων. δ) Η συμπερίληψη στη συνέντευξη (α΄ μέρος) ερωτημάτων σχετικά με το αντικείμενο της υπηρεσίας στην οποία ανήκει η προκηρυχθείσα θέση προϊσταμένου εξασθενεί τις υποψηφιότητες υπαλλήλων άλλων υπηρεσιών, χωρίς αυτό να είναι αναπόφευκτο. Ο επαρκής υπάλληλος άλλης υπηρεσίας, εάν επιλεγεί για τη θέση δεν χρειάζεται περισσότερο από ένα 15νθήμερο για να μάθει τον Οργανισμό της νέας υπηρεσίας του και το κύριο νομοθέτημα που διέπει την άσκηση των αρμοδιοτήτων της. Άλλωστε, οι πολιτικοί προϊστάμενοι της δημόσιας διοίκησης δεν διορίζονται σε θέσεις αναλόγως των ειδικών τους γνώσεων.