• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος' | 12 Νοεμβρίου 2009, 13:18

    Κύριε πρωθυπουργέ, κύριε υπουργέ και κύριε Βέη, Αναφορικά με το νέο νομοσχέδιο που έχετε προτείνει, απορώ αν πάμε να κάνουμε 1 βήμα εμπρός ή δέκα βήματα πίσω. Προφανώς, ισχύει το δεύτερο. Κύρια πρόθεση σας είναι το σύστημα πρόσληψης στο δημόσιο τομέα να είναι δίκαιο προς όλους, με επιλογή που θα γίνεται με αξιοκρατικά κριτήρια, ούτως ώστε να μπαίνουν οι καλύτεροι και να στελεχωθεί το δημόσιο από άτομα ικανά (με γνώσεις κυρίως αλλά και με εμπειρία) που θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους για να προοδεύσει το δημόσιο και γενικά το κράτος. Ως προς αυτή την πρόθεση σας συμφωνούμε όλοι και επαυξάνουμε. Όμως τα μέτρα που έχετε προτείνει αντιφάσκουν με αυτό που επιθυμείτε και θα πρέπει να το εξετάσετε πιο προσεκτικά το θέμα και να δείξετε μεγαλύτερη ευαισθησία για να μην υπάρχει κοινωνική αδικία. Και εξηγώ τους λόγους: Πρώτον: Αναφορικά με τις μονάδες που αποκτούνται από το βαθμό πτυχίου. - Ένα κρίσιμο ερώτημα είναι κατά πόσον πρέπει να έχουν την ίδια βαρύτητα όλα τα Πανεπιστήμια. Είναι κοινό μυστικό ότι τα Πανεπιστήμια της Αθήνας είναι σαφώς καλύτερα από αυτά της περιφέρειας. Αυτό αντικατοπτρίζεται και από τη βάση εισαγωγής στα αντίστοιχα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Το θέμα είναι όμως ότι λόγω της δυσκολίας των μαθημάτων και του υψηλού επιπέδου των καθηγητών στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της πρωτεύουσας οι απόφοιτοι αυτών αποκτούν χαμηλότερο βαθμό πτυχίο από αυτούς που έχουν τελειώσει αντίστοιχα τμήματα στην περιφέρεια. - Επίσης, ένα άλλο σημαντικό ερώτημα είναι κατά πόσο πρέπει να δίνεται η ίδια βαρύτητα στους απόφοιτους που έχουν τελειώσει στα 4 χρόνια τη σχολή και σε αυτούς που την έχουν τελειώσει σε πάνω από 4 χρόνια (5, 6, 7, 8…). Δεν είναι δυνατόν αυτός που έχει τελειώσει το Πανεπιστήμιο σε 4 χρόνια να αξιολογείται το ίδιο με αυτόν που έβγαλε τον ίδιο βαθμό, αλλά χρειάστηκε περισσότερα χρόνια.. Πρέπει λοιπόν να μπει ένας συντελεστής βαρύτητας που θα συνδυάζει το βαθμό πτυχίου με το Πανεπιστήμιο, όπως και με τη διάρκεια κτήσης του πτυχίου. Δεύτερον: Αναφορικά με τα μεταπτυχιακά - Θεωρώ απαράδεκτο το μέτρο της κατάργησης του δεύτερου μεταπτυχιακού. Τα μεταπτυχιακά προσφέρουν γνώσεις και δεν μπορούν να εξισωθούν το ίδιο αυτοί που έχουν ένα μεταπτυχιακό με αυτούς που έχουν δύο. Αυτό είναι αυτονόητο. Τουλάχιστον ας μετρήσει το δεύτερο μεταπτυχιακό αλλά με λιγότερα μόρια (π.χ. τα μισά) Και αν ακόμα παρακάμψουμε αυτή τη λογική και θέλουμε μόνο ένα μεταπτυχιακό, τότε πρέπει να βάλουμε μια αξιολόγηση σε αυτό το ένα μόνο μεταπτυχιακό και να μετρήσει ο βαθμός του. Δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθεί το ίδιο ο μεταπτυχιακός φοιτητής που το έβγαλε με 9 το ίδιο με αυτόν που το έβγαλε με 6. Πρέπει λοιπόν να μπει ένας συντελεστής αξιολόγησης και εδώ. Αυτό είναι πολύ σημαντικό αν λάβουμε υπόψην μας ότι η πλειοψηφία των αποφοίτων έχει ήδη ένα μεταπτυχιακό ή μπορούν να κάνουν ένα στο άμεσο μέλλον. Οπότε αν δεν υπάρχει δεύτερο μεταπτυχιακό για να αξιολογηθούν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές, τότε πρέπει οπωσδήποτε να δοθεί βαρύτητα στο βαθμό του ενός μεταπτυχιακού διπλώματος. Τρίτον: Αναφορικά με τις ξένες γλώσσες Αν θεωρήσουμε προσόν τις ξένες γλώσσες και δεν θέλουμε να περιορίσουμε τον αριθμό των ξένων γλωσσών που προσμετρούνται θα πρέπει να βάλουμε διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας σε κάθε μία από τις ξένες γλώσσες. Δεν μπορεί να μετράει το ίδιο η Αγγλική γλώσσα που είναι η πιο σημαντική, αφού χρησιμοποιείται σχεδόν από όλο τον κόσμο με μία άλλη γλώσσα που δεν χρησιμοποιείται τόσο πολύ και επομένως δεν είναι τόσο χρήσιμη. Θα σας παρακαλούσα λοιπόν θερμά, να λάβετε σοβαρά υπόψη τις παραπάνω παρατηρήσεις αν θέλετε πραγματικά να υλοποιήσετε τον σκοπό σας που είναι η αξιοκρατία, κάνοντας πραγματικότητα επιτέλους τα όνειρα των Ελλήνων πολιτών που δεν είναι τίποτα παραπάνω από το να νιώθουν ότι ζουν σε ένα κράτος δικαίου και ότι οι μακροχρόνιες εντατικές και επίπονες προσπάθειες τους θα ανταμειμθούν κάποτε. Σας γράφει ένας πολίτης, ο οποίος επιδίωξε να περάσει σε πανεπιστήμιο Αθήνας, για να έχει το καλύτερο επίπεδο μόρφωσης. Αποφοίτησε πρώτος από τη Σχολή στα 4 χρόνια, αλλά με έναν βαθμό όχι τόσο υψηλό όσο άμα ήταν σε ένα άλλο αντίστοιχης ειδικότητας πανεπιστήμιο της περιφέρειας ή αν αποφοιτούσε από τη Σχολή σε περισσότερα από 4 έτη. Έχει επίσης και δύο μεταπτυχιακά πάνω στον τομέα αυτό με άριστα. Το τραγικό είναι ότι τέτοια άτομα που χρειάζεται το κράτος για να πάει μπροστά δεν πρόκειται ποτέ να απασχοληθούν στο δημόσιο τομέα αν ισχύσει αυτό το νέο νομοσχέδιο ως έχει. Ευχαριστώ πολύ που μου δόθηκε η ευκαιρία να εκφράσω τις ανησυχίες μου και ελπίζω να εισακουστούν οι απόψεις μου.