Αρχική ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣΆρθρο 29 – Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένωνΣχόλιο του χρήστη Στ, Στεφάνου | 9 Δεκεμβρίου 2015, 22:13
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ορθώς στο άρ. 29, που τροποποιεί τα άρθρα 84-86 του ΚΠΔΥ, προβλέπεται η τοποθέτηση -βάσει διαδικασίας κρίσης- σε θέσεις Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων υπαλλήλων της κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ, δηλαδή προσώπων, που έχουν μακρόχρονη γνώση και εμπειρία της Δημόσιας Διοίκησης, πέραν της επιστημονικής τους κατάρτισης και κρίνονται με μια διαφανή διαδικασία τόσο για τις Διοικητικές τους ικανότητες όσο και για την Επιστημονική τους κατάρτιση. Ωστόσο, δεν λαμβάνεται υπ' όψιν η περίπτωση τοποθέτησης σε τέτοιες θέσεις προσώπων που δεν προέρχονται από το σώμα των Δημοσίων Υπαλλήλων, όταν αυτό δυνητικώς επιτρέπεται από τους Οργανισμούς ορισμένων Φορέων. Συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις τα πρόσωπα αυτά επιλέγονται και τοποθετούνται απ’ ευθείας από τους Αιρετούς Πολιτικούς Προϊσταμένους των Φορέων και συνήθως είναι πρόσωπα ξένα προς την Δημόσια Διοίκηση και ως εκ τούτου στερούνται της αυξημένης Διοικητικής εμπειρίας, που είναι απαραίτητη ιδιαίτερα σ’ αυτή την περίπτωση. Θα ήταν κατανοητή αυτή η διαδικασία μόνο στην περίπτωση που η συγκεκριμένη Θέση, επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, είναι πραγματικά απολύτως ειδικών απαιτήσεων, το δε πρόσωπο απολύτως ιδιαίτερων ικανοτήτων, δυνατοτήτων και γνώσεων σχετικών με τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης θέσης. Όμως, τότε, θα πρέπει να διασφαλίζεται η συνάφεια των απαιτήσεων της Θέσης με τις ικανότητες του προσώπου. Επομένως, θα ήταν ορθό, δημοκρατικό και δίκαιο είτε να καταργηθεί, δια του παρόντος νομοσχεδίου, η δυνητική επιλογή τοποθέτησης σε Θέσεις επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης προσώπων, που δεν προέρχονται από το σώμα των Δημόσιων Υπαλλήλων, ή να θεσπιστεί ειδική διαδικασία επιλογής με κρίση ανάλογη αυτής, στην οποία υποβάλλονται οι Δημόσιοι Πολιτικοί Υπάλληλοι για τις ίδιες θέσεις. Σημειωτέον, ότι η κατάργηση της τοποθέτησης προσώπων απ’ ευθείας από τους Αιρετούς Πολιτικούς Προϊσταμένους σε Θέσεις επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, κατά τις επικρατούσες οικονομικές συνθήκες, συνεπάγεται και δημοσιονομικό όφελος, καθώς δεν απαιτείται να επιβαρυνθεί ο τακτικός προϋπολογισμός του Φορέα με την επιπλέον δαπάνη της μισθοδοσίας του προσώπου, που δεν μισθοδοτείται ήδη από το Δημόσιο. Επίσης, πρέπει να ληφθεί υπ' όψιν το κριτήριο του χρόνου κτήσης του Βαθμού Α', δεδομένου ότι όσοι επρόκειτο να λάβουν αυτόν τον βαθμό, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ισχύοντος νόμου για το Βαθμολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων έλαβαν κατ' αρχή τον βαθμό Β' και στη συνέχεια έπρεπε να αναμένουν κρίση κατάταξης στο βαθμό Α', η οποία έκτοτε δεν πραγματοποιήθηκε, καθώς συνεπάγονταν και μισθολογική αναβάθμιση, που δεν ήταν εφικτή λόγω της δημοσιονομικής στενότητας. Έτσι ακόμη παραμένουν στον βαθμό Β'.