Αρχική ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣΆρθρο 29 – Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένωνΣχόλιο του χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ | 10 Δεκεμβρίου 2015, 00:31
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι διατάξεις του άρθρου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο είναι χρήσιμες ορισμένες παρατηρήσεις: 1. Στο άρθρο 85 παρ. 1 στοιχ. β) αναφέρεται "Μοριοδότηση βάσει εμπειρίας και άσκησης καθηκόντων ευθύνης" αλλά στη συνέχεια στη παράγραφο 3 στοιχ. β) αναφέρεται ως "Η Εργασιακή – Διοικητική Εμπειρία" δίχως να αναφέρει την άσκηση καθηκόντων ευθύνης. Δηλαδή η βαθμολογία για τη θητεία προϊσταμένου δεν προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου. Αν πρόκειται για παραδρομή, σε περίπτωση που δοθεί μοριοδότηση για τη θητεία προϊσταμένου τότε αντίστοιχα πρέπει να μειωθούν τα 25 μόρια για κάθε χρόνο προϋπηρεσίας και να κατεβούν π.χ. στα 10 μόρια. Το κριτήριο της εμπειρίας και θητείας προϊσταμένου δεν πρέπει να υπερκερνά τα τυπικά - εκπαιδευτικά προσόντα. 2. Η μοριοδότηση της συνέντευξης πρέπει να μειωθεί. Ο υποκειμενικός και όχι αντικειμενικός χαρακτήρας της συνέντευξης και η εφαρμογή της στη δεδομένη χώρα δεν παρέχει τα εχέγγυα της αδιαβλητότητας και αμεροληψίας. Σε κάθε περίπτωση η βαρύτητά της πρέπει να μειωθεί έστω και αν παραμείνει. 3. Το αδιαβλητό σύστημα επιλογής προϊσταμένων όμως είναι αυτό που περιλαμβάνει γραπτές εξετάσεις. Οι γραπτές εξετάσεις είναι αδιάβλητες και αντικειμενικές. Και αυτοί που γράφουν καλά είναι κατά κανόνα και καλοί υπάλληλοι. Για την καθιέρωση της γραπτής εξέτασης σύμφωνη είναι και η επιστήμη [βλ. π.χ. Σπηλιωτόπουλος - Χρυσανθάκης, Βασικοί θεσμοί δημοσιοϋπαλληλικού δικαίου, σελ. 56, 2007 (για το διορισμό των υπαλλήλων).Ωστόσο έχει ένα πρόβλημα στην εφαρμογή: απαιτεί κινητοποίηση της διοίκησης και έχει ένα σχετικό κόστος. Εξού και το γεγονός ότι αν και προβλέφθηκε στους Ν. 3839/2010 και 3275/2014 δεν εφαρμόσθηκε ποτέ. Στα επιμέρους: α. Πρέπει να δευκρινισθεί ξεκάθαρα αν η αναγνώριση του χρόνου υπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα ως 7 χρόνια θα είναι μόνο βαθμολογική ή και μισθολογική και ποιός (Υπηρεσιακό Συμβούλιο ή διοίκηση) θα αποφασίζει για την αναγνώρισή της και με ποιά κριτήρια (συνάφεια με τα αντικείμενα της υπηρεσίας όπως το μεταπτυχιακό δίπλωμα;). Ξεκάθαρα όμως να είναι, γιατί διαπλέπω διαφορετικά ένα μεγάλο κύκλο ερωτημάτων και αμφισβητήσεων. β. Στους φορείς που αναγνωρίζονται τα επιμορφωτικά προγράμματα να περιληφθούν οπωσδήποτε και άλλοι δημόσιοι φορείς π.χ. ΣΕΥΟ, EPLO κλπ. γ. Επίσης να δειυκρινισθεί αν κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος οι υποψήφιοι Γενικοί Διευθυντές και οι Διευθυντές θα είναι και από άλλες υπηρεσίες ή μόνο από την οικεία υπηρεσία.