Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 12 Έναρξη ισχύοςΣχόλιο του χρήστη Γιωργος Ντακος | 12 Νοεμβρίου 2009, 13:22
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το ιδιο το ΑΣΕΠ στην απολογιστικη του εκθεση για το 2008 σημειωνει αρκετες καιριες δυσλειτουργιες και προτασεις για βελτιωση. Πολλες απο τις δυσλειτουργιες αυτες που ειναι πηγη και αιτια μεγαλων καθυστερησεων στη ληψη αποφασεων εχουν τη ριζα τους σε γραφειοκρατικου τυπου θεματα που καθε αλλο παρα συναδουν με το στρατηγικο ρολο που θα φανταζοταν κανεις για το οργανο αυτο. π.χ. αιτιες μεγαλων καθυστερησεων (κατα το ιδιο το ΑΣΕΠ) ειναι 1. οι ιδιες οι νομοθετικες μεταβολες δημιουργουν ενα τεραστιο ογκο δουλειας στο ΑΣΕΠ ιδιως οταν αυτες εχουν αναδρομικη ισχυ 2. αποτυχοντες υποψηφιοι σε μεγαλους αριθμους που καταθετουν διοικητικες προσφυγες οι οποιες και αυτες οφειλουν να αξιολογηθουν απο το οργανο 3. ο αριθμος των υποψηφιων που συμμετεχουν εχει αυξηθει δραματικα- το ΑΣΕΠ εκτιμα οτι καθε χρονο προκηρυσσονται (απο το ΑΣΕΠ και αλλους φορεις) περι τους 10000 διαγωνισμους τακτικου προσωπικου στους οποιους συμμετεχουν πανω απο 600000 υποψηφιους - δηλαδη ως ταξη μεγεθους και πολυπλοκοτητας οι πανελλαδικες εξετασεις εισαγωγης στα ΑΕΙ ειναι παιχνιδακι συκγρινομενες με το εργο του ΑΣΕΠ 4. το ΑΣΕΠ εκτος των αλλων εκτελει ρολο γραφειου παροχης πληροφοριων και γνωμοδοτησεων για ερωτηματα που τιθενται απο πολιτες 5. Σε αλλες περιπτωσεις το ΑΣΕΠ εκτελει το ιδιο διαγωνισμους, και σε αλλες εχει μονο την ευθυνη για τον ελεγχο των διακιολογητικων και των αποφασεων διαγωνισμων που εχουν εκτελεστει απο τους φορεις 5α. Το ιδιο το ΑΣΕΠ σημειωνει πως τα αποτελεσματα που αποστελλονται προς ελεγχο στο ΑΣΕΠ απο τους φορεις, αναφορικα με τη συνταξη πινακων επιλογης τακτικου προσωπικου, ειναι στην πλειονοτητα τους λανθασμενα 6. Το ΑΣΕΠ αναλωνει σημαντικη τμημα το χρονου του στις διαδικασιες αναπληρωσης διοριστεων- ατομων δηλαδη που πετυχαν σε διαγνισμους και δεν αποδεχονται το διορισμο. Ειναι εξωφρενικο το επιπλεον διαδικαστικο εργο καθως το ιδιο το ΑΣΕΠ αναφερει πως 1 στις 4 θεσεις επιτυχοντων χειαζεται αναπληρωση 7. Το ιδιο το ΑΣΕΠ προτεινει οποιαδηποτε νομοθετικη αλλαγη να εχεις 2 παραμετρους : την απλουστευση του νομοθετικου παλισιου και - το κυριοτερο- την υπαγωγη και συγκεντρωση ολων των σχετικων νομοθετηματων σε ΕΝΑ (1) ΜΟΝΟ νομοθετημα- ειναι χαρακτηριστικο οτι τα σχετικα νομοθετηματα σημερεα ειναι 11- βλ. παρακατω 1 N.1256/82 2 N.1892/90 3 N.1911/90 4 N.2190/94 5 N.2266/94 6 N.2452/96 7 N.2527/97 8 N.3320/05 9 N.3439/05 10 N.3613/07 11 N.3624/07 κι ενα το προς συζητηση 12 Χρειαζεται συνεπως ενα ακομα που να συγκεντρωνει ολα τα υπολοιπα σε εννιαιο κειμενο. Μερικα κατα τη γνωμη μου θεματα ουσιας σχετιζονται με τον ιδιο τον οργανισμο του ΑΣΕΠ, το οργανογραμμα του, τη δυναμη του σε προσωπικο, και τη γεωγραφικh του καλυψη/ εμβελεια. Δεν ειναι δυνατον κατα τη γνωμη μου το νεο νομοθετημα να λειτουργησει ομαλα και απροσκοπτα διχως να αλλαξει/και διευρυνθει το ιδιο το ΑΣΕΠ Το ΑΣΕΠ σημερα αποτελείται από 24 μέλη (Πρόεδρος, 2 Αντιπρόεδροι, 21 Σύμβουλοι).Τα μέλη του είναι πρόσωπα εγνωσμένου κύρους και επαγγελματικής επάρκειας και ιδίως πρόσωπα που έχουν διατελέσει ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί, ανώτεροι ή ανώτατοι κρατικοί λειτουργοί ή υπάλληλοι, καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές ΑΕΙ ή ανώτατα στελέχη δημοσίων Οργανισμών και Επιχειρήσεων ή άλλων νομικών προσώπων του δημόσιου τομέα. Εδω κατα τη γνωμη μου χρειαζεται διευρυνση ωστε το ΑΣΕΠ να μη διοικειται μονο απο νομικους με εμπειρια δημοσιου μονο, αλλα και απο αλλες ειδικοτητες με εμπειρια και εκτος δημοσιου. Το ΑΣΕΠ έχει ως αποκλειστικές αρμοδιότητες: 1. Την επιλογή του μόνιμου προσωπικού του Δημόσιου Τομέα. 2. Τον έλεγχο φορέων του Δημόσιου Τομέα κατά την επιλογή μόνιμου και εποχιακού προσωπικού. 3. Τη διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού για τους εκπαιδευτικούς. 4. Τον καταλογισμό στους υπευθύνους του συνόλου των αποδοχών του παρανόμως απασχοληθέντος προσωπικού. 5. Την επισήμανση στη Βουλή και στον Πρωθυπουργό των παραβιάσεων των περιορισμών του άρθρου 103 παρ. 2-3 του Συντάγματος για την πρόσληψη συμβασιούχων. 6. Την κλήση των εκπροσώπων των υπηρεσιών και νομικών προσώπων για παροχή οδηγιών ώστε να τηρούνται ενιαίες αρχές σε θέματα αρμοδιότητας του ΑΣΕΠ. 7. Τον έλεγχο της κατάταξης σε οργανικές θέσεις υπαλλήλων του δημόσιου και Ν.Π.Δ.Δ. που υπηρέτησαν με σύμβαση εργασίας, εμφανούς ή μη, ορισμένου χρόνου. 8. Τον έλεγχο της κατάταξης σε προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις υπαλλήλων πρωτοβαθμίων ΟΤΑ που υπηρέτησαν με σύμβαση εργασίας, εμφανούς ή μη, ορισμένου χρόνου. Ολα αυτα σημερα γινονται με περιπου 250-280 υπαλληλους + τους 24 επικεφαλης Δηλαδη η αναλογια δημοσιων υπαλληλων προς στελεχη ΑΣΕΠ ειναιπεριπου 800.000 προς 300 η 1 υπαλληλος ΑΣΕΠ για καθε 2700 δημοσιους υπαλληλους. Βεβαιως και πιστευω οτι 800000 πρεπει να μειωθουν πολυ ομως η αναλογια αυτη ειναι καταλυτικη και καταδεινυει οτι ο ΑΣΕΠ δεν μπορει να λειτουργησει ετσι - σημειωστε οτι τα διεθνη standards με βαση τα οποια στελεχωνονται τα τμηματα προσωπικου ειναι 1 ατομο HR για 60 με 100 περιπου εργαζομενους κι οσο το μεγεθος της επιχειρησης αυξανει τοσο μεγαλωνει η αναλογια. Για 800000 δημοσιους υπαλληλους κατα τη γνωμη χρειαζεται ενα ΑΣΕΠ με τουλαχιστον 800-1000 εργαζομενους αντι για 300 σημερα. Εκτιμω οτι ο ρολος του ΑΣΕΠ πρεπει να διευρυνθει και κατα τη γνωμη μου να καταστει πιο στρατηγικης φυσεως περαν της σημερινης του διεκπεραιωτικης & ελεγκτικης λειτουργιας . Δηλαδη να εχει αρμοδιοτητες που να περιλαμβανουν τη δυνατοτητα να γνωμοδοτει και για το κατα ποσον χρειαζεται ενας φορεας να προβει σε προσληψη και επιπλεον να καταστει ο κυριος φορεας προσληψεων -αξιολογησης - εκπαιδευσης - αναπτυξης ανθρωπινου δυναμικου για ολο το δημοσιο και ευρυτερο δημοσιο τομεα Σημειωστε τις αναλογιες του ΑΣΕΠ με τον αντιστοιχο αλλα διευρυμενων καθηκοντων οργανισμο των ΗΠΑ, το OPM (Office of Personnel Management)με πληρη αρμοδιοτητα & ευθυνη για - προσληψεις προσωπικου δημοσιου - συντονισμο συστηματων αξιολογησης προσωπικου του δημοσιου - συντονισμο συστηματων εκπαιδευσης προσωπικου του δημοσιου - συμβουλευτικη σε φορεις για θεματα αμοιβψν & παροχων δημοσιων υπαλληλων - προγραμματισμο δρασεων για θεματα αναπληρωσης των προς συνταξιοδοτηση Το OPM εχει 4500 προσωπικο για συνολικα 2.6 εκατομμυρια δημοσιους υπαλληλους (μαζι και με τα ταχυδρομεια, χωρις τις ενοπλες δυναμεις ) στο συνολο των ΗΠΑ με τις παραπανω αρμοδιοτητες και ετησιο προυπολογισμο $230.000.000 απο τον οποιο τα μισα περιπου ειναι μισθοι και αμοιβες προσωπικου. Επιπλεον το οραμα του OPM ειναι The Federal Government will Become America’s Model Employer for the 21st Century η αποστολη του OPM ειναι Recruit and Retain a World-Class Workforce to Serve the American People Ο στρατηγικος στοχος του OPM ειναι Recruit and hire the most talented and diverse Federal workforce possible to serve the American people Το ΑΣΕΠ μας με κατακερματισμενες διοικητικο/ελεγκτικες και καθολου στρατηγικες αρμοδιοτητες εχει 230 υπαλληλους με προυπολογισμο που δεν γνωριζω και που μεριμνα για τις προσληψεις ενος δημοσιου τομεα στην Ελλαδα που υπερβαινει τα 800.000 ατομα Καλη δουλεια με τιμη Γιωργος Ντακος Πηγες: 1. Τhe people factor, strengthening America by investing in public service, Linda Bilmes, HARVARD KENNEDY SCHOOL, Brookings press 2009 2. The United States Office of Personnel Management, Strategic Plan 2000-2015,www.opm.gov/strategicplanDRAFTStrategicPlan_20090729.pdf 3. Managing Government Employees: How to motivate your people, deal with difficult people and achieve tangible results, Stewart Lift, AMACOM, american management Association press, 2007 3.www.asep.gr 4.Αρχειο επιχειρησεων stedima Σημειωστε οτι ουσιαστικα το οργανο αυτο καλειται σημερα- και μετα τις προτεινομενες αλλαγες- να λειτουργει ως