Αρχική Τροποποιήσεις του νόμου 3907/2011 του ν. 4251/2014 προσαρμογή της Ελληνικής ΝομοθεσίαςΆρθρο 09Σχόλιο του χρήστη Σπύρος Απέργης | 8 Φεβρουαρίου 2016, 22:09
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θέτω προς προβληματισμό των αρμοδίων τα ακόλουθα σχόλια: 1) Το γεγονός ότι η Κεντρική Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης δεν έχει οργανόγραμμα, τμήματα, καθορισμό θέσεων προσωπικού, ρύθμιση αρμοδιοτήτων κλπ θα δημιουργήσει πρακτικά προβλήματα στη λειτουργία της υπηρεσίας καθώς όλα αυτά παραπέμπονται σε προεδρικό διάταγμα που συνήθως,χρειάζεται αρκετούς μήνες για να εκδοθεί. 2)Πολλά, άμεσα πρακτικά ζητήματα λειτουργίας και αρμοδιοτήτων της νέας υπηρεσίας παραπέμπονται σε πληθώρα υπουργικών αποφάσεων με αποτέλεσμα τα προβλήματα λειτουργίας και αρμοδιοτήτων, πιθανόν, να επιτείνονται όσο εκκρεμεί η έκδοση των αποφάσεων αυτών. 3)Έχει αποδειχθεί αλυσιτελής στο παρελθόν η κράτηση των αλλοδαπών που εισήλθαν στην Ελλάδα χωρίς νόμιμες διατυπώσεις επί 25 μέρες καθώς συνήθως, δεν είναι εφικτή η ολοκλήρωση της διαδικασίας ασύλου και των δύο βαθμών μέσα σ' αυτό χρονικό διάστημα, συνεπώς θα κρατούνται χωρίς ουσιαστικό λόγο στις περισσότερες περιπτώσεις. Προτείνεται η τροποποίηση της παραγράφου 2 ώστε η κράτηση των αλλοδαπών να μην υπερβαίνει τη μία εβδομάδα,μόνο για τις ανάγκες της καταγραφής και της ταυτοποίησης.Εάν ζητηθεί να υποβληθεί αίτηση ασύλου, να παραπέμπεται ο αλλοδαπός στο κοντινότερο γραφείο της Υπηρεσίας Ασύλου ή στο κλιμάκιο που βρίσκεται μέσα στο κέντρο, να υτοβάλλεται η αίτηση ασύλου, να εκδίδεται δελτίο αιτήσαντος διεθνή προστασίας και ο αλλοδαπός να έιναι ελέυθερος να μείνει στο κέντρο ή να αναχωρήσει.Εάν ο αλλοδαπός εμπίπτει σε διαδικασία μετεγκατάστασης, θα προχωρά σ' αυτή τη διαδικασία και, αν δεν εμπίπτει σε κάποια από τις προηγούμενες περιπτώσεις, να εκδίδεται υπηρεσιακό σημείωμα συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος και να αφήνεται ελεύθερος. 4) Παρότι προβλέπεται διαδικασία αμφισβήτησης της κράτησης των αλλοδαπών, δεν έιναι σαφές πώς θα έχουν πραγματική πρόσβαση σε τέτοια διαδικασία εφόσον θα κρατούνται στο κέντρο και δεν έιναι σαφές στο άρθρο αν και πότε θα έχουν πρόσβαση σε νομική βοήθεια για να προβούν στα ένδικα βοηθήματα αμφισβήτησης της διαδικασίας κράτησής τους.Συνεπώς, θα πρέπει να παρέχεται στον αλλοδαπό άμεση, πραγματική δυνατότητα αμφισβήτησής της κράτησής του. 5) Δεν είναι σαφές πώς θα μπορούν να εισέρχονται στα κέντρα ταυτοποίησης και στις ανοιχτές δομές και θα συνδράμουν μη κυβερνητικές οργανώσεις.Λόγω έλλειψης σαφούς οργανωτικής δομής, αυτό μπορεί να δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα, ιδίως σε τομείς που ορισμένες μη κυβερνητικές οργανώσεις έχουν τεχνογνωσία και έμπειρο προσωπικό για τη διαχείριση καταστάσεων μαζικών αφίξεων αλλοδπάων χωρίς νόμιμες διατυπώσεις.Χρειάζεται αποσαφήνιση των σχέσων των μη κυβερνητικών οργανώσεων με τα κέντρα ταυτποίησης και τις ανοιχτές δομές.