Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 8 Συμβάσεις έργουΣχόλιο του χρήστη Στέφανος Πασχαλίδης | 12 Νοεμβρίου 2009, 13:23
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι μεγάλη ευκαιρία κατά την γνώμη μου με τις νέες αυτές ρυθμίσεις να γίνει μια αποσαφήνιση και της διαδικασίας σύναψης σύμβασης μίσθωσης έργου και της διάκρισης των εν λόγω συμβάσεων από τις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες. Για παράδειγμα οι Δημοτικές Επιχειρήσεις προκειμένου να συνάψουν σύμβαση μίσθωσης έργου με το παρόν καθεστώς θα πρέπει να έχουν τύχει εγκρίσεως από τον Γεν. Γρ. της Περιφέρειας πρώτα. Είναι ασαφής σήμερα ο νόμος για το αν θα πρέπει να ακολουθήσουν την ίδια διαδικασία και για μια σύμβαση παροχής υπηρεσιών πχ σύμβαση με υδραυλικό για μικρο επισκευές (όχι έκτακτες). Επίσης είναι ασαφές το αν γενικότερα νοείται σύμβαση μίσθωσης έργου ή παροχής υπηρεσιών αν ο αντισυμβαλλόμενος είναι ατομική επιχείρηση και όχι απλό φυσικό πρόσωπο. Εαν διατηρηθεί το ίδιο ασαφές καθεστώς παρά το νέο νόμο θα υπάρχουν δεκάδες λανθασμένες ερμηνείες με αποτέλεσμα να προσφεύγουμε σε αποφάσεις του ΕλΣυν κατά περίπτωση αναζητώντας παρόμοιες Δείτε για του λόγου το αληθές τον νέο Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων όπου υπάρχουν δεκάδες υποσημειώσεις με αναφορές σε αποφάσεις του ΕλΣυν για τα παραπάνω καθώς είναι συχνά αδύνατο να γίνει διάκριση και οι ΟΤΑ και οι Δημ. Επιχειρήσεις στηρίζονται τελικά σε γνωματεύσεις των νομικών τους όχι πάντα σωστές. Ενα παράδειγμα της ασάφειας που επικρατεί : έστω ότι ένας ΟΤΑ προβαίνει σε πρόχειρο διαγωνισμό ή δημοπρασία για μια παροχή υπηρεσίας προυπολογισμού ανω των 15.000 ευρώ Στον διαγωνισμό συμμετέχουν 2 Ανώνυμες Ετ. και μια Ατομική Επιχείρηση η οποία τελικά και μειοδοτεί. Για να προχωρήσει ο ΟΤΑ στην σχετική σύμβαση θα πρέπει να τύχει έγκρισης από τον ΓΓ της Περιφέρειας εφόσον ο μειοδότης είναι η Ατομική Επιχείρηση που σήμερα νοείται ως "πρόσωπο" και όχι ως εταιρεία ; Δυστυχώς το υπάρχον ασαφές καθεστώς δεν απαντά , η δε Περιφέρεια Αττικής στην οποία συχνα απευθύνονται οι ΟΤΑ προτιμά τις προφορικές "εκτιμήσεις" και "απαντήσεις" κατά το δοκούν....... Τέλος είναι ευκαιρία να γίνει επιτέλους μια σοβαρή δουλειά κωδικοποίησης και να μην έχουμε πάλι τσόντες και σφήνες άρθρα που καταργούν άλλα και πάει λέγοντας καθώς η παρούσα κατάσταση απλά οδηγεί σε λάθη με σοβαρό κόστος.... Τέλος θεωρώ λάθος την λογική "δεν μπορείς να συνάψης σύμβαση έργου επειδή έχεις οργανική θέση στον ΟΕΥ" τουλάχιστον για τις Δημοτικές Επιχειρήσεις. Είναι συχνό φαινόμενο όταν ξεκινά μια δραστηριότητα να μην υπάρχει ανάγκη απασχόλησης προσωπικού πλήρους και διαρκούς απασχόλησης κάτι που μπορεί όμως να συμβεί στο μέλλον αν η νέα δραστηριότητα αποδώσει ή επεκταθει λόγω ζήτησης. Παράδειγμα έτυχε να έχουμε στην διαχείριση μας ένα νέο Συνεδριακό Κέντρο το οποίο όταν ξεκίνησε να λειτουργεί το 2002 είχε τζίρο 4-5000 ευρώ και έφτασε λόγω ζήτησης περί τις 80.000 ετησίως. Προφανώς η ανάγκες για προσωπικό προέκυψαν σταδιακά. Δεν σημαίνει όμως αυτό ότι θα έπρεπε ένα διοικητικό έγγραφό όπως ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) της επιχείρησης να μην είχε προετοιμασθεί και τροποποιηθεί κατάλληλα προβλέποντας θέσεις ανθρ, δυναμικού (προφανώς κενές) ωστε να πληρωθούν όταν και αν ωρίμαζε η δραστηριότητα. Δεν είναι δυνατόν να δεσμεύεται το μάνατζμεντ μιας επιχείρησης να μην προετοιμάζει το θεσμικό πλαίσιο (ΟΕΥ) επειδή δεν θα μπορεί να προσλάβει με σύμβαση έργου αν έχει κενή οργανική θέση. Ο χρόνος πλήρωσης μιας οργανικης θέσης θα πρέπει να αποφασίζεται όταν και εαν η απασχόληση θα είναι πλήρης, συνεχής και αυξανόμενη με βάση και τα χρηματοοικονομικά κριτήρια. Δεν πρέπει να προβλέψουμε την φάση ανάπτυξης (στον κύκλο ζωής) ενός προιόντος ή μιας υπηρεσίας όπου απαιτείται ευελιξία και προσαρμογή. Η μήπως θεωρούμε ότι όλα ξεκινούν ώριμα....; Γ. Δ/ντης Δημοτικής Επιχείρησης Αργυρούπολης ΥΓ συνυφασμένα με τα θέματα απασχόλησης στα οποία αναφέρεται το προς διαβούλευση νομοσχέδιο είναι δεκάδες ζητήματα στους ΟΤΑ και τις επιχειρήσεις αυτών Είναι κατά τη γνώμη απαραίτητο να προχωρήσετε σε μια διαρκή ανοιχτή διαβούλευση για την κατάσταση που επικρατεί στην Αυτοδιοίκηση. Θα προχωρήσουμε ως χώρα με ένα νέο νόμο που προκρίνει τις γνώσεις (μεταπτυχιακά, διδακτορικά κλπ) και καλά κάνει την στιγμή που δεν είναι υποχρεωτικό οι ΟΤΑ να καλύπτουν τις θέσεις διευθυντων και προισταμένων των οργανικών τους μονάδων από πτυχιούχους ; Με αποτέλεσμα να τις καταλαμβάνουν υπάλληλοι κατηγορίας ΔΕ καθ΄όλα άξιοι μεν αλλά που δεν γνωρίζουν στοιχειώδες μάνατζμεντ ; Ουτε καν έχουν μια υποχρεωτική πιστοποίηση από την Εθν. Σχολή Δημ. Διοίκησης... Πως μπορούν σήμερα οι ΟΤΑ να στηριχθούν στο εσωτερικό τους διοικητικό περιβάλλον με αυτές τις συνθήκες ; Το πιο απλό πως θα κάνουν οι εν λόγω υπάλληλοι ΔΕ μια στοιχειώδη SWOT ανάλυση ή μια απλή αξιολόγηση επένδυσης όταν δεν γνωρίζουν καν γιατί πράγμα μιλάμε ; Η μήπως θα πρέπει συνεχώς οι ΟΤΑ για τα στοιχειώδη να πληρώνουν εξωτερικούς συμβούλους ; Δείτε πόσο απέτυχε στους ΟΤΑ η εφαρμογή του ΚΠΑ (Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης) ή η διοίκηση με στόχους (βλέπε και σχετικό ΦΕΚ), που ήταν η πιο απλή προσπάθεια ενσωμάτωσης μοντέλων Ολικής Ποιότητας στην Αυτοδιοίκηση.....