Αρχική Τροποποιήσεις του νόμου 3907/2011 του ν. 4251/2014 προσαρμογή της Ελληνικής ΝομοθεσίαςΆρθρο 16Σχόλιο του χρήστη Στάθης Καμπουρίδης | 10 Φεβρουαρίου 2016, 11:23
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στα θετικά επισημαίνονται: Το γεγονός ότι το ΥΠΕΣ αναλαμβάνει την αρμοδιότητα διαχείρισης των παράτυπων μεταναστευτικών ροών και των προσφύγων. Το γεγονός ότι οι διαδικασίες παραλαβής και έκδοσης όλων των αδειών διαμονής ανατίθενται στις αποκεντρωμένες διοικήσεις , εγγύτερα επομένως στον πολίτη και ορθώς από διοικητική σκοπιά. Ωστόσο, παραμένει η αρμοδιότητα στο ΥΠΕΣ για τις μισές κατηγορίες ανθρωπιστικών λόγων, πράγμα ανορθολογικό. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 1. Ο νόμος έρχεται προς ψήφιση χωρίς καμιά προηγούμενη συνεννόηση με τις υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Ιδιαίτερα στην Αττική υφίστανται δυσκολίες, που αφορούν στις υποδομές, καθώς ήδη με τον Ν4332 που ψηφίστηκε το καλοκαίρι οι υπηρεσίες έχουν συναντήσει τα όριά τους. Πρόταση: να αναβληθεί, ειδικά για την Αττική (και ίσως τη Θεσσαλονίκη), η θέση σε ισχύ του νόμου, έως ότου περατωθεί η πρώτη φάση υλοποίησης του Ν4332 και εξασφαλιστούν οι υποδομές (κτήρια, άνθρωποι). 2. Όσο αφορά στις επιμέρους διατάξεις του νόμου, είναι εξαιρετικά προβληματική η διάταξη που αφορά στους εξαιρετικούς λόγους (άρθρο 19) τόσο από νομοτεχνική άποψη όσο και από λειτουργική. (α)Πρώτον, άποψη μου είναι ότι δεν υπάρχει λόγος διάκρισης σε 3 κατηγορίες (με visa, με έναν τίτλο την τελευταία 10ετία ή με βέβαιους τίτλους επί 7ετία). Αρκεί μία κατηγορία για τους εξαιρετικούς, αυτή της 7ετίας. Άλλωστε, η θεώρηση εισόδου και οι άδειες διαμονής συμπεριλαμβάνονται στους βέβαιους τίτλους και αποτελούν στοιχεία απόδειξης εισόδου και παραμονής στη χώρα. Εξυπακούεται ότι οι γονείς ημεδαπών θα συνεχίσουν να εξαιρούνται της 7ετίας. (β) Δεύτερον, η διαδικασία παραλαβής των αιτήσεων όπως ορίζεται στην προτεινόμενη διάταξη είναι προβληματική καθώς δεν λαμβάνεται υπόψη η λειτουργική διάρθρωση των υπηρεσιών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων ως υπηρεσιών μίας στάσης (one stop shop). Συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες ελέγχουν τις προϋποθέσεις του νόμου κατά την κατάθεση, και επομένως εφόσον δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις, δεν παραλαμβάνονται και τα αιτήματα. Αντιθέτως, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις εκδίδεται Βεβαίωση κατάθεσης (Μπλέ Βεβαίωση). Κατά συνέπεια δεν υφίσταται λόγος έκδοσης αποδεικτικού κατάθεσης περί μη απέλασης, ούτε πρέπει να υποχρεώνεται η υπηρεσία να παραλαμβάνει αίτηση όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις. Εν κατακλείδι, η συγκεκριμένη διάταξη περί εξαιρετικών λόγων του άρθρου 19, θα πρέπει να αναθεωρηθεί ριζικά ώστε αφενός να αφορά μία κατηγορία πολιτών τρίτων χωρών (οι επί 7ετία παραμένοντες στη χώρα), αφετέρου να καταλείπεται διακριτική ευχέρεια στις υπηρεσίες μιας στάσης σχετικά με την παραλαβή των αιτημάτων και τη χορήγηση Μπλέ Βεβαίωσης. Στάθης Καμπουρίδης Προϊστάμενος Τμήματος Αδειών Διαμονής Δ/νση Αλλοδαπών & Μετανάστευσης Νοτίου Τομέα, Πειραιώς & Νήσων Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής