• Σχόλιο του χρήστη 'y.petrohilos' | 12 Νοεμβρίου 2009, 13:02

    οπωσδήποτε ο νομοθέτης θα πρέπει να λάβει υπόψη του την εκπληκτική γραφειοκρατία (και ταλαιπωρία των πολιτών) που οδηγεί σε εξαιρετικά χρονοβόρες διαδικασίες διεκπεραίωσης ενός διαγωνισμού ΑΣΕΠ. ήδη αρκετοί αναγνώστες έχουν αναφερθεί στο θέμα των δικαιολογητικών και της αίτησης με σωστές προτάσεις. θα αναφερθώ στο θέμα των μοριοδότησης διαφόρων σεμηναρίων - συνεδρίων παρακολούθησης παντός τύπου που ενδεχομένως περιλαμβάνονται σε προκηρύξεις και προφανώς δυσχεραίνουν το έργο του ΑΣΕΠ. οποιοσδήποτε μπορεί να λάβει μία πραγματική ή πλαστή βεβαίωση από διάφορους ιδιωτικούς -ως επί το πλείστον-φορείς. Σημειώνω ότι μέχρι στιγμής τέτοια πριμοδότηση συναντάμε κυρίως σε προκηρύξεις για συμβάσεις έργου.θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας φορέας ή μια διεύθυνση στο υπουργείο παιδείας & δια βίου μάθησης ο οποίος θα αξιολογεί και θα πιστοποιεί φορείς και δραστηριότητες και μάλιστα με βαθμολόγηση. η αξιολόγηση θα πρέπει να συνδιάζεται με την ύπαρξη βάσης δεδομένων με την οποία θα είναι συνδεμένο το ΑΣΕΠ προκειμένου να πριμοδοτεί αξιοκρατικά και κλιμακωτά την παρακαλούθηση σεμηναρίων κ.λπ., μόνο σε ανέργους κατά την άποψη μου, οι οποίοι δεν διαθέτουν μόρια από εργασιακή εμπειρία (αλλά σε σαφώς μικρότερο ποσοστό από αυτήν). για ταχύτητα και απλοποίση της διαδικασίας η data base μπορεί να περιλαμβάνει και τις σχετικές ατομικές βεβαιώσεις σε ένα είδος ηλεκτρονικού μητρώου.από την άλλη πλευρά, η ίδια διαδικασία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για κάλυψη θέσεων επιστημονικού προσωπικού που παρακολούθησε εξειδικευμένα σεμηνάρια με σαφώς χαμηλότερη μοριοδότηση από μεταπτυχιακά. η εναλλακτική λύση είναι να μην μοριοδοτούνται όλα αυτά. η λύση αυτή ωστόσο δεν διασφαλίζει ανθρώπους που για λόγους οικονομικούς ή επαγγελματικούς δεν διαθέτουν κάποια κατάρτιση με την μορφή επιπλέον σπουδών πέραν του βασικού πτυχίου. θεωρώ επίσης ότι δεν πρέπει να εξαιρεθούν από το ΑΣΕΠ οι προσλήψεις σε διοικητικό προσωπικό των πανεπιστημίων. Αναφορικά με τους καθηγητές ΑΕΙ - αν και δεν είμαι ειδικός - θα πρέπει να συστίνονται στο πλαίσιο του ΑΣΕΠ επιτροπές από καθηγητές ΑΕΙ οι οποίοι θα προκρίνουν αιτήσεις για θέσεις ΔΕΠ, Αν θέλουμε να αποφύγουμε "φωτογραφίες", οι επιτροπές θα ήταν καλό να απαρτίζονται από καθηγήτες διαφορετικών πανεπιστημίων, κι όχι μόνό από το άμεσα εμπλεκόμενο, με δημοσιοποίηση κάποιων κριτηρίων που θα θεσπίσουν οι γνώστες του αντικειμένου.