• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΣΕΠΕ)' | 17 Φεβρουαρίου 2016, 10:01

    ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΑΖΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ 2 (ΣΥΜΦΩΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ) ΕΧΟΥΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΕΙ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΛΕΟΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΩΣ ΕΞΗΣ: Άρθρο 2 Αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής 1. H Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής: α. Καταρτίζει, σε συνεργασία με τα Υπουργεία και κλαδικούς φορείς της αγοράς ΤΠΕ και τους εκπροσώπους των κοινοβουλευτικών κομμάτων (1) πενταετές Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Ψηφιακή Πολιτική με προτεραιότητες, που αναλύονται ανά έτος και ανά φορέα υλοποίησης. Το πενταετές Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Ψηφιακή Πολιτική εγκρίνεται από το Υπουργικό Συμβούλιο. Η ΓΓΨΠ εποπτεύει την υλοποίησή του και δημοσιοποιεί την πορεία υλοποίησης του ανά 3μηνο. Πριν από τη λήξη της πενταετίας διαμορφώνεται το πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής για την επόμενη πενταετία. Οι δράσεις και το χρονοδιάγραμμα που εκπορεύονται από το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο δεσμεύουν τα Υπουργεία και τους φορείς του δημοσίου τομέα για την εφαρμογή των δράσεων και των έργων που σχεδιάζουν και υλοποιούν. Ανά 3μηνο τα Υπουργεία και οι φορείς αποστέλλουν στη ΓΓΨΠ ενημέρωση για την πορεία του σχεδιασμού και της υλοποίησης των σχετικών έργων και δράσεων. Εκδίδει και δημοσιοποιεί ανά έτος συνολική αποτίμηση υλοποίησης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου η οποία παρουσιάζεται στο Υπουργικό Συμβούλιο. β. Διασφαλίζει τη συνεκτικότητα και αποτελεσματικότητα του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου, με ιδιαίτερη έμφαση στο συντονισμό των Υπουργείων και φορέων για την αποτελεσματική υλοποίηση των ενεργειών τους, με οδηγίες που η εφαρμογή τους είναι υποχρεωτική, παρέχοντας την αναγκαία τεχνική υποστήριξη. γ. Συντονίζει την αποτύπωση των αναγκών, προγραμματισμού, εξειδίκευσης και υποστήριξης των οριζόντιων και τομεακών δράσεων ΤΠΕ και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης των Υπουργείων, των Περιφερειών και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης. Εντοπίζει προβλήματα ή καθυστερήσεις στη σχεδίαση και υλοποίηση δράσεων και έργων ψηφιακής ανάπτυξης και στρατηγικής των Υπουργείων και φορέων του δημοσίου και προτείνει λύσεις που η εφαρμογή τους είναι υποχρεωτική, παρέχοντας την αναγκαία τεχνική υποστήριξη. Καταρτίζει σε συνεργασία με την αντίστοιχη Διαχειριστική Αρχή τον Ετήσιο Προγραμματισμό Προσκλήσεων των οριζόντιων και τομεακών δράσεων ΤΠΕ και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ο οποίος επικαιροποιείται όποτε απαιτείται. δ. Τηρεί στατιστικά στοιχεία καθώς και αλλά στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με έργα και δράσεις ψηφιακής ανάπτυξης, τα οποία οι αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς οφείλουν να αποστέλλουν ανά 3μηνο. ε. Παρακολουθεί την υλοποίηση και την αποτελεσματικότητα των έργων ψηφιακής πολιτικής καθώς και την διείσδυση των ΤΠΕ στην κοινωνία και την οικονομία με την χρήση δεικτών, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και τα διεθνή πρότυπα, καταγράφοντας τους τομείς που υπάρχει πρόοδος καθώς και τις αποκλίσεις από τους αρχικούς στόχους και αναδιαμορφώνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο, όπου χρειάζεται. (2) στ. Συγκεντρώνει καλές πρακτικές καινοτόμων έργων και δράσεων ΤΠΕ διεθνώς, τις οποίες επικοινωνεί στα Υπουργεία και φορείς. ζ. Παρακολουθεί τις ευρωπαϊκές και διεθνείς εξελίξεις που αφορούν στην ψηφιακή πολιτική και συντονίζει τους κατά περίπτωση εμπλεκόμενους φορείς, (α) για την διαμόρφωση των εθνικών θέσεων σε σχέση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και (β) για την υλοποίηση της στρατηγικής αυτής σε εθνικό επίπεδο, αφού την ενσωματώσει στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Ψηφιακή Πολιτική. η. Συνεργάζεται με διεθνείς οργανισμούς και όργανα ή/και υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων κρατών για την εκπόνηση στρατηγικών σχεδίων και μεταφοράς τεχνογνωσίας για τις ΤΠΕ και την ψηφιακή ανάπτυξη. Ειδικότερα, συνάπτει συμβάσεις, συμφωνίες ή πλαίσια συνεργασίας με σκοπό την λήψη τεχνικής βοήθειας με τη συμμετοχή και ελληνικών επιχειρήσεων ΤΠΕ ή την παροχή τεχνικής βοήθειας για την ενίσχυση της εξωστρέφειας τους. θ. Προτείνει και συντονίζει δράσεις απλούστευσης διαδικασιών στον τομέα της αρμοδιότητάς της. ι. Συνεργάζεται με την Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης για τη διασφάλιση της νομοθετικής ορθότητας και ποιότητας προτεινόμενων νομοθετικών ρυθμίσεων στον τομέα της αρμοδιότητάς της και διατυπώνει σχετικές συστάσεις στα Υπουργεία. ια. (3) ιβ. Συνεργάζεται και υποστηρίζει τους Υπουργούς Οικονομικών και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού καθώς και τους κατά περίπτωση αρμόδιους υπουργούς για το συντονισμό του σχεδιασμού, της υλοποίησης και της λειτουργίας των πληροφοριακών συστημάτων που αφορούν θέματα δημοσίων εσόδων, δαπανών και επενδύσεων, με στόχο τη βελτιστοποίηση της αποτελεσματικότητας, της αποδοτικότητας και της διαλειτουργικότητάς τους. ιγ. Στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων: (α) Έχει αρμοδιότητες επιτελικής δομής για ολόκληρο το ΘΣ 2 του ΕΣΠΑ 2014-20, καθώς και για μελλοντικούς αντίστοιχους στόχους που αφορούν τις ΤΠΕ στα διαθρωτικά ταμεία και άλλες πηγές χρηματοδότησης. (β) Συνεργάζεται με τα Υπουργεία, τις Επιτελικές Δομές ΕΣΠΑ των Υπουργείων και τις Περιφέρειες για τη διαμόρφωση προσκλήσεων σύμφωνων με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο (ενδεικτικά θεματικοί στόχοι 2και 11), που χρηματοδοτούνται από τα ΕΔΕΤ μέσω των ΕΠ του ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων. Οι ΕΔ διατηρούν τη δυνατότητα να προτείνουν έργα ΤΠΕ έχουν όμως υποχρέωση να τα υποβάλουν στη ΓΓΨΠ από τη φάση του σχεδιασμού ώστε να εντάσσονται στους τεθέντες στόχους και να διασφαλίζεται ο συντονισμός, η μη επικάλυψη, η διαλειτουργικότητα, και η αξιοποίηση των προτεινόμενων συστημάτων. ιδ. Προεγκρίνει ως προς τη συμβατότητα τους με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Ψηφιακή Πολιτική όλες τις Προσκλήσεις που αφορούν σε ΤΠΕ, σύμφωνα και με την ανωτέρω παράγραφο 2γ (4) ιε. Γνωμοδοτεί πριν την έκδοση της απόφασης του Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού με την οποία εγκρίνονται προσκλήσεις για όλες τις δράσεις/πράξεις ένταξης που αφορούν στη ψηφιακή ανάπτυξη. ιστ. Συνεργάζεται με την Εθνική Αρχή Συντονισμού ΕΣΠΑ με σύμφωνη γνώμη για τα θέματα ΤΠΕ και έχει πρόσβαση στην Ειδική Υπηρεσία Θεσμικής Υποστήριξης, ιζ. Έχει πρόσβαση στην επιχειρησιακή πλατφόρμα ΔΙΑΥΛΟΣ. ιη. Συμμετέχει, με δικαίωμα ψήφου, στην Επιτροπή Παρακολούθησης ΕΣΠΑ 2014-2020, στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση του Δημόσιου Τομέα», στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανθρώπινου Δυναμικού και στις Επιτροπές Παρακολούθησης των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (5) ιθ. Λαμβάνει πρωτοβουλίες για την εξασφάλιση της διαφάνειας σε όλα τα στάδια σχεδιασμού, παρακολούθησης και υλοποίησης των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων που αφορούν σε ΤΠΕ. κ. Παρέχει κατευθύνσεις στους τελικούς δικαιούχους για την ωρίμανση των έργων με στόχο την διασφάλιση του τελικού αποτελέσματος . κα. (6) κβ. Καταρτίζει πρότυπα προσκλήσεων, προκηρύξεων και συμβάσεων στο πλαίσιο διαγωνιστικών διαδικασιών για την υλοποίηση έργων προμήθειας προϊόντων και υπηρεσιών ΤΠΕ, σε συνεργασία με την ΕΑΑΔΗΣΥ και τις αρμόδιες Διαχειριστικές Αρχές. Τα πρότυπα αυτά χρησιμοποιούνται υποχρεωτικά από όλους τους φορείς του Δημοσίου. Αλλαγές που αφορούν σε γενικούς όρους των προτύπων μπορεί να γίνουν μόνο με τη σύμφωνη γνώμη της ΓΓΨΠ. (7) κγ. Μετά από συγκεκριμένο αίτημά της, συγκεντρώνει τις ανάγκες όλων των φορέων του Δημοσίου για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών ΤΠΕ. Ομαδοποιεί τις ανάγκες αυτές ανά κατηγορία και σε συνεργασία με την ΚτΠ ΑΕ καταρτίζει, με τις νόμιμες διαγωνιστικές διαδικασίες, κεντρικές συμφωνίες για την ικανοποίηση των αναγκών αυτών. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει ανάλογη κεντρική συμφωνία, η οποία να καλύπτει τις ανάγκες ενός φορέα, πριν την υλοποίηση οποιασδήποτε διαγωνιστικής διαδικασίας, απαιτείται η έγκριση της ΓΓΨΠ. Η ΓΓΨΠ εγκρίνει: i. την συμβατότητα της προκήρυξης ή της σύμβασης με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο, ii. την πληρότητα περιγραφής του φυσικού αντικειμένου και iii. λαμβάνοντας υπόψη τις τιμές ανάλογων προϊόντων που έχουν προσφερθεί σε πρόσφατες διαγωνιστικές διαδικασίες. (8) κδ. Συντονίζει τις δράσεις δημοσιοποίησης των στοιχείων των έργων ΤΠΕ, ώστε να εξασφαλίζεται η διαφάνεια σε όλα τα στάδια σχεδιασμού, παρακολούθησης και υλοποίησής τους. Για τον σκοπό αυτό συνεργάζεται με άλλες αρμόδιες υπηρεσίες. κε. Καταρτίζει και επικαιροποιεί αρχές, πρότυπα, διαδικασίες και κανόνες που προβλέπονται στο Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και επιβλέπει την εφαρμογή τους. Διατυπώνει και εποπτεύει την εφαρμογή συστήματος παραγωγής, παρακολούθησης και αξιολόγησης έργων. κστ. Παρακολουθεί την εφαρμογή των Π.Δ. 28/2015 (Β΄34), ν.3861/2010 (A’ 112) , ν.3882/2010 (Α’ 166) και ν.3979/2011 (Α’ 138) και παρέχει σύμφωνη γνώμη πριν την έκδοση οποιασδήποτε πράξης, ατομικής ή κανονιστικής, που προβλέπεται στο ως άνω νομοθετικό πλαίσιο και εμπίπτει στο πεδίο των αρμοδιοτήτων της. κζ. Καταρτίζει τα μητρώα που είναι απαραίτητα για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της. κη. Σχεδιάζει και εποπτεύει την υλοποίηση προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης σε θέματα ΤΠΕ. 2. Περαιτέρω στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της η ΓΓΨΠ : α. Εποπτεύει την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. (ΚτΠ Α.Ε). β. Εποπτεύει τη Μονάδα Τεκμηρίωσης και Καινοτομιών του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης (ΕΚΔΔΑ) και Αυτοδιοίκησης ως προς τα θέματα ανοιχτής διακυβέρνησης και προτείνει, σε συνεργασία με το ΕΚΔΔΑ, σχετικά με τις αρμοδιότητές της εκπαιδευτικά προγράμματα. γ. Συνεποπτεύει την ανώνυμη εταιρεία ΗΔΙΚΑ ΑΕ σε συνεργασία με τα Υπουργεία Υγείας και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. δ. Αναπτύσσει οριζόντιες διασυνδέσεις με φορείς του Δημοσίου που διαθέτουν ισχυρές δομές ΤΠΕ (ενδεικτικά, ΓΓΠΣ, ΓΓΤΤ, ΕΔΕΤ ΑΕ, ΕΟΠΠΥ, ΙΚΑ, ΕΚΔΔΑ, ΑΣΕΠ), καθώς και με όλες τις διευθύνσεις Πληροφορικής και ΗΔ Υπουργείων, με αποφασιστικό ρόλο στην εφαρμογή της Εθνικής Ψηφιακής Πολιτικής και τη βέλτιστη αξιοποίηση πόρων (υποδομών, λογισμικού, ανθρώπινου δυναμικού). ε. Ασκεί τις αρμοδιότητες συντονισμού δράσεων ΤΠΕ και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του άρθρου 26 του νόμου 4314/2014 (ΦΕΚ Α’ 265), καθώς και τις αρμοδιότητες του άρθρου 11 του π.δ. 99/2014 (Α’166), και του άρθρου 30 παρ. 1β του π.δ. 109/2014 (ΦΕ Α’176). στ. Καταρτίζει και διατηρεί μητρώα μελετών, εφαρμογών, υποδομών, εξοπλισμού και ηλεκτρονικών υπηρεσιών, καθώς και κάθε είδους πνευματικής ή υλικής ιδιοκτησίας που αφορά στις ΤΠΕ του Δημόσιου Τομέα και μεριμνά για την αξιοποίησή τους και τη μείωση της σπατάλης. ζ. Δημιουργεί και συντηρεί αποθετήριο πρότυπων δομικών μονάδων λογισμικού, οι οποίες, προκειμένου να αποφευχθούν εξαρτήσεις από συγκεκριμένες τεχνολογίες, θα πρέπει υποχρεωτικά να διαθέτουν τη λειτουργικότητα τους μέσω τεχνολογικά ουδέτερων διεπαφών (πχ APIs, Web Services). Σκοπός είναι η διάθεσή τους στους Φορείς της Δημόσιας Διοίκησης προς ενσωμάτωση στα Πληροφοριακά τους συστήματα για εμπλουτισμό της λειτουργικότητάς τους, όπου είναι τεχνικά εφικτό. Μεριμνά ώστε οι πρότυπες δομικές μονάδες λογισμικού να συνοδεύονται από αναλυτική περιγραφή, οδηγίες χρήσης, περιγραφή της άδειας χρήσης τους, τεχνικά προαπαιτούμενα. (9) η. Συγκροτεί Μητρώο των Μητρώων των φορέων του Δημοσίου. Θέτει τα πρότυπα οργάνωσης, διασύνδεσης, διαλειτουργικότητας, εφαρμογών και αυθεντικοποίησης πρόσβασης, προστασίας προσωπικών δεδομένων σε συνεργασία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στα Μητρώα των φορέων του Δημοσίου και εποπτεύει την εφαρμογή τους. Σχεδιάζει και εποπτεύει την ανάπτυξη εφαρμογών λογισμικού για την αξιοποίηση των μητρώων αυτών από τους Φορείς του Δημοσίου. Η ιδιοκτησία των δεδομένων των Μητρώων παραμένει στους αρμόδιους φορείς. θ. Ορίζεται ως Εθνικός Φορέας Διαλειτουργικότητας –ΕΦΔ και αναλαμβάνει την αρμοδιότητα για την ανάπτυξη και λειτουργία των σχετικών συστημάτων (κατηγορίας ‘ESB’), μέσω των οποίων διεκπεραιώνεται και η αυτεπάγγελτη ηλεκτρονική αναζήτηση πληροφοριών, πιστοποιητικών, και άλλων στοιχείων μεταξύ των φορέων του Δημοσίου. ι. Συγκροτεί επιτροπές για α) την εκκαθάριση, το συγχρονισμό και τη διαλειτουργικότητα των Μητρώων του Δημοσίου, β) την μελέτη και σχεδιασμό εφαρμογών λογισμικού για υπηρεσίες μεταξύ φορέων του Δημοσίου, και μεταξύ Δημοσίου και Πολίτη, με βάση τα διαλειτουργούντα Μητρώα και τις λειτουργίες ΕΦΔ, γ) το σχεδιασμό τρόπων και μέσων πρόσβασης σε αυτά. ια. Ορίζεται ως Εθνική Αρχή Συστήματος Ονομάτων Χώρων (Domain Name System – DNS) της Δημόσιας Διοίκησης, και αναπτύσσει τις σχετικές υποδομές. ιβ. Ορίζεται ως Εθνικός Καταχωρητής Ονομάτων Χώρου (internet domains) του Ελληνικού Δημοσίου. Αποκτά την κυριότητα όλων των καταχωρημένων domains των Υπουργείων, ΓΓ, καθώς και άλλων φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, τοπικής και νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, και άλλων. Καταχωρεί το όνομα χώρου .gov.gr, ούτως ώστε όλοι οι φορείς του δημοσίου να καταχωρούν ονόματα ως ‘υποχώρους’ (subdomains). ιγ. (10) ιδ. Έχει αρμοδιότητα για την εθνική πρόσβαση στο Διαδίκτυο και ορίζει την εκπροσώπηση σε διεθνείς φορείς και διοργανώσεις. (11) ιε. Σχεδιάζει (12) οριζόντιες εφαρμογές λογισμικού (όπως, πρωτόκολλο, διαχείριση εγγράφων, διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού (13) για το σύνολο των φορέων του Δημοσίου. Με την διάθεση σε χρήση τέτοιων εφαρμογών κάθε φορέας θα πρέπει να καταρτίσει πλάνο μετάβασης από τις υφιστάμενες στις νέες εφαρμογές εφ’ όσον τεκμηριώνεται η εφικτότητα, το χαμηλότερο συνολικό κόστος λειτουργίας και η βελτιωμένη λειτουργικότητα. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διασφαλίζεται η δυνατότητα διαλειτουργικότητας υφιστάμενων και νέων οριζόντιων εφαρμογών. Θέτει το πλαίσιο για την συνεργασία του ιδιωτικού τομέα σε αυτήν την κατεύθυνση. ιστ. (14) ιζ. (15) ιη. Εποπτεύει τον ανασχεδιασμό και ενιαιοποίηση των διαδικτυακών πυλών όλων των φορέων του Δημοσίου, με έμφαση στην κοινή και εύχρηστη λειτουργικότητα, μέσω εφαρμογής κοινών προτύπων για τις διαδικτυακές πύλες. ιθ. Διερευνά νέες προσεγγίσεις για την ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων και τεχνολογιών λογισμικού, με στόχο τη μεταφορά τεχνογνωσίας στην ελληνική πραγματικότητα. κ. Καθορίζει, εποπτεύει και ελέγχει την εφαρμογή πολιτικών και κανόνων Ασφάλειας Συστημάτων ΤΠΕ του Δημοσίου, περιλαμβανομένων των κεντρικών συστημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και Προστασίας Πολίτη, πλην των επιχειρησιακών συστημάτων, τα οποία οφείλουν να ακολουθούν ειδικές προδιαγραφές ασφάλειας, που όμως θα ικανοποιούν τουλάχιστον τις πολιτικές ασφάλειας της ΓΓΨΠ. Το αυτό ισχύει για τους φορείς ενέργειας, ύδρευσης και ρύθμισης κυκλοφορίας και άλλες που συνιστούν στρατηγικές υποδομές εθνικής ασφάλειας. κα. Σε αυτό το πλαίσιο, ορίζεται ως Εθνική Αρχή Αντιμετώπισης Περιστατικών Παραβίασης Ασφάλειας Πληροφορικών Συστημάτων (National CERT), και συνεργάζεται προς τούτο με τις ανάλογες υπηρεσίες του Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Προστασίας Πολίτη. Επιβάλει τη δημιουργία αντίστοιχων ομάδων σε κάθε Υπουργείο και φορέα και τις εντάσσει σε ενιαία δομή για το σύνολο του Δημόσιου Τομέα. κβ. Ορίζεται ως Εθνικός Εκπρόσωπος σε αντίστοιχες με το προηγούμενο άρθρο δομές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στα InfoSec, TEMPEST, CCRA. κγ. Ορίζεται ως Εθνική Αρχή Πιστοποίησης Δημοσίου και συμμετέχει στους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς. Ως ΕΑΠΔ καθορίζει τα πρότυπα πιστοποίησης/ταυτοποίησης πολιτών και δημοσίων υπαλλήλων για όλες τις εφαρμογές του Δημοσίου, καθώς και τους τρόπους/μέσα πρόσβασης / ταυτοποίησης (κάρτες, eID, mobileID, κλπ), για τα οποία η ΓΓΨΠ έχει αποκλειστική αρμοδιότητα εισήγησης στο Υπουργικό Συμβούλιο για το σύνολο του Δημοσίου. κδ. Περιγράφει, σχεδιάζει και συνεποπτεύει τη δομή και λειτουργία αυτοτελών Διευθύνσεων Πληροφορικής σε κάθε Υπουργείο ή φορέα για την υλοποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου. Αν δεν υφίσταται ανάλογη δομή τότε τη σχεδιάζει σε συνεργασία με το αντίστοιχο Υπουργείο ή φορέα, ορίζει μεταβατική περίοδο υλοποίησης του σχεδίου και ελέγχει την πρόοδό του. κε. Μελετά και παράγει πολιτικές, και επιβλέπει την εφαρμογή τους, προς όφελος του πολίτη, ως προς το Δημόσιο, και του καταναλωτή, ως προς τον ιδιωτικό τομέα, για τη διασφάλιση της πρόσβασης, των δικαιωμάτων του, την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας. Λαμβάνει υπόψη τη διαφορετικότητα, το φύλο, την ηλικία, τη γεωγραφική θέση. κστ. Συνεργάζεται στενά με τις Ανεξάρτητες Αρχές που αφορούν στο αντικείμενό της (πχ ΕΕΤΤ, ΑΠΔΠΧ, ΑΔΑΕ). Η συνεργασία γίνεται τόσο στο κεντρικό επίπεδο, όσο και στο επίπεδο των επιχειρησιακών υποδομών και μονάδων, ώστε να ενισχύονται αμοιβαία ο συντονισμός, η επιχειρησιακή επάρκεια, η ανταλλαγή εμπειρίας. κζ. Διερευνά τις ανάγκες των διαφόρων κλάδων της οικονομίας για εξειδικευμένες εφαρμογές των ΤΠΕ και συντονίζει την ανάπτυξη και εφαρμογή τους, ώστε σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία (όπως Ανάπτυξης, Αγροτικής Ανάπτυξης, Βιομηχανίας) να συγκροτηθεί Εθνικό Σχέδιο Ευέλικτης Κλαδικής Εξειδίκευσης ΤΠΕ, για τον πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα. κη. Συγκροτεί και προωθεί κεντρικές δράσεις για θέματα των Περιφερειών και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όσον αφορά στις ΤΠΕ. Επίλυση θεμάτων στα πεδία των αρμοδιοτήτων της και σε σχέση με άλλους φορείς: α) Στο πλαίσιο των ανωτέρω αρμοδιοτήτων και για την αποτελεσματικότητα του συντονισμού των αρμόδιων υπηρεσιών και φορέων, διενεργούνται με ευθύνη της ΓΓΨΠ οι απαιτούμενες συνεργασίες και διαβουλεύσεις σε διοικητικό επίπεδο, ώστε τυχόν προβλήματα που ανακύπτουν να επιλύονται με αποφάσεις που λαμβάνονται στο επίπεδο αυτό. β) Εάν το επίμαχο θέμα δεν επιλυθεί στο διοικητικό επίπεδο, ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής συγκαλεί Σύσκεψη για τη λήψη σχετικής απόφασης με τους αρμόδιους Γενικούς και Ειδικούς Γραμματείς των Υπουργείων ή/και Προέδρους διοικήσεων φορέων, στην οποία προεδρεύει ο ίδιος. Εάν δεν επιτευχθεί άρση των διαφωνιών, η επίλυσή τους παραπέμπεται στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης για λήψη σχετικής απόφασης, η οποία είναι υποχρεωτική για όλες τις υπηρεσίες που εμπλέκονται στην εφαρμογή της ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ (1) Η πρόβλεψη περί κοινοβουλευτικών κομμάτων αποβλέπει στη διασφάλιση της συνέχειας στην Ψηφιακή Πολιτική. (2) Το εδάφιο ‘Παρεμβαίνει και δίνει υποχρεωτικές οδηγίες για την ωρίμανση των έργων’ διαγράφεται διότι έχει ήδη γίνει αναφορά παραπάνω. (3) Η παράγραφος ια. ‘Συνεργάζεται με ακαδημαϊκά και ερευνητικά σε θέματα σχετικά με τις αρμοδιότητές της’ διαγράφεται γιατί η εν λόγω συνεργασία είναι εφικτή και χωρίς την συγκεκριμένη αναφορά. Αυτό που πρέπει να διασφαλίζεται είναι η ομαλή λειτουργία της ελέυθερης αγοράς και οι συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού (4) Προτείνεται νέα διατύπωση. (5) Το εδάφιο ‘με αποφασιστικό ρόλο για τα προγράμματα που αφορούν σε ΤΠΕ.’ διαγράφεται διότι όλα τα μέλη με δικαίωμα ψήφου είναι ισότιμα. (6) Η παράγραφος κα. ‘Προτείνει και δύναται να εκτελεί ως δικαιούχος πράξεις του ΕΣΠΑ ή άλλες συγχρηματοδοτούμενες πράξεις καθώς και έργα χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της’ διαγράφεται διότι η ΓΓΨΠ δεν δύναται να σχεδιάζει και να εκτελεί ταυτόχρονα ως δικαιούχος πράξεις ΕΣΠΑ ή άλλες συγχρηματοδοτούμες πράξεις. (7) Προτείνεται νέα παράγραφος ‘κβ’. (8) Προτείνεται νέα παράγραφος ‘κγ’. (9) Προτείνεται νέα παράγραφος ‘ζ’. (10) Η παράγραφος ιγ. ‘Εποπτεύει την επικοινωνία μέσω του Διαδικτύου και σχεδιάζει και υλοποιεί τεχνικές λύσεις για την εξασφάλιση της αδιάλειπτης διαθεσιμότητάς του.’ διαγράφεται διότι η αντίστοιχη δράση υλοποιείται μέσω του ΣΥΖΕΥΞΙΣ. (11) Δεν είναι κατανοητό τι είδους αρμοδιότητα είναι αυτή και δεν είναι σαφής ο διαχωρισμός αρμοδιοτήτων με την ΕΕΤΤ. (12)Το εδάφιο ‘ αναπτύσσει ή αναθέτει την ανάπτυξη, διαχειρίζεται και λειτουργεί’ διαγράφεται διότι δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της ΓΓ ως φορέα χάραξης πολιτικής για τις ΤΠΕ (13) Το εδάφιο ‘ηλεκτρονικό ταχυδρομείο’ διαγράφεται διότι η σχετική δράση περιλαμβάνεται στο ΣΥΖΕΥΞΙΣ. (14) Η παράγραφος ιστ. ‘Επιβάλει κανόνες και εποπτεύει την παραλαβή, νέων αλλά και ήδη σε λειτουργία, συστημάτων και εφαρμογών ΤΠΕ του Δημοσίου από τους αναδόχους, ως προς την εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων, την παράδοση του πηγαίου κώδικα των εφαρμογών που έχουν αναπτυχθεί με χρηματοδότηση, την τεκμηρίωση και εκπαίδευση προσωπικού του Δημοσίου, και επιβάλει την παραγωγή και χρήση Πρότυπων Δομικών Μονάδων Λογισμικού’ διαγράφεται διότι δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της ΓΓΨΠ ως φορέα χάραξης πολιτικής για τις ΤΠΕ. Εφόσον η ίδια θα έχει σχεδιάσει τα πρότυπα των προσκλήσεων, προκηρύξεων και συμβάσεων πρέπει να παρακολουθεί και να ελέγχει ότι τηρούνται όλοι οι κανόνες και συμφωνίες. (15) Η παράγραφος ιζ. ‘Δύναται να αναθέτει το σχεδιασμό, την ανάπτυξη ή και την υλοποίηση έργων σε Διευθύνσεις Πληροφορικής φορέων, καθώς και σε Ομάδες Έργου που θα συγκροτεί από ειδικούς πληροφορικής που ανήκουν σε διαφορετικούς φορείς’ διαγράφεται διότι δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της ΓΓ ως φορέα χάραξης πολιτικής για τις ΤΠΕ.