• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Β.' | 12 Νοεμβρίου 2009, 14:22

    Θα ήθελα να θέσω υπό την κρίση των υπευθύνων τα εξής: Νομίζω ότι το ΑΣΕΠ δεν μπορεί να αποτελεί το μοναδικό όργανο στις προσλήψεις του δημόσιου τομέα. Μπορεί βέβαια να έχει συμβάλει σημαντικά στην ενίσχυση του αδιάβλητου, όμως από την άλλη καταλύει σε μεγάλο βαθμό τη σπουδαιότητα της προσωπικότητας/ιδιαιτερότητας των υποψηφίων, αποφασίζοντας ουσιαστικά με γνώμονα μόνο τις κείμενες διατάξεις που ισχύουν σχετικά με το προσοντολόγιο, τα οιαδήποτε κοινωνικά κριτήρια κ.λ.π. Με άλλα λόγια, είναι δυνατόν να υπάρχουν υποψήφιοι πολύ αξιότεροι από αυτούς που ορίζει η εκάστοτε προκήρυξη οι οποίοι όμως να αποκλείονται από την διαδικασία προσλήψεων λόγω της ακαμπτότητας που αυτή διέπεται και που μέχρι τώρα μπόρεσαν να αξιοποιηθούν δυστυχώς ή ευτυχώς μόνο μέσα από τις συμβάσεις έργου!!! Σε ό,τι αφορά το προσοντολόγιο π.χ., δεν είναι δυνατόν το πρώτο πτυχίο αποκλειστικά να ορίζει την καταλληλότητα των υποψηφίων σε κάποια θέση γιατί αυτή μπορεί κάλλιστα να αναπληρώνεται από τα χρόνια προυπηρεσίας ή την εξειδίκευση τους με μεταπτυχιακούς τίτλους ή άλλα προσόντα στη συγκεκριμένη ειδικότητα της θέσης που δυστυχώς με την παραπάνω πρακτική όλα αυτά απαξιώνονται συλλήβδην. Κατ' επέκταση μερικοί υποψήφιοι αποκλείονται εντελώς από θέσεις του δημόσιου τομέα, μη έχοντας τη δυνατότητα καν της υποβολής αίτησης. Σε ό,τι αφορά τα κοινωνικά κριτήρια, αναφέρομαι ενδεικτικά στο θέμα της εντοπιότητας στις προσλήψεις ορισμένου χρόνου που εντελώς αναίτια αποκλείει υποψηφίους από άλλους νομούς!!! Δεν αμφισβητώ τις καλές προθέσεις της κυβέρνησης για μία πιο αδιάβλητη και αξιοκρατική διαδικασία (αφού δυστυχώς στη χώρα αυτή κυριάρχεί πάντα η καχυποψία) αλλά βλέπω μια τάση για συγκεντρωτισμό και περαιτέρω αποπροσωποποίηση του όλου συστήματος των προσλήψεων που νομίζω χρειάζεται επανέλεγχο και προσεκτικότερη εξέταση, λαμβάνοντας υπόψη την ποικιλομορφία των δεξιοτήτων και της προσωπικότητας των υποψηφίων.