• Σχόλιο του χρήστη 'kostas papadopoulos' | 12 Νοεμβρίου 2009, 14:41

    Ας πάνε όλοι αυτοί οι ευαγγελιζόμενοι διδάκτορες από τα εκλληνικά πανεπιστήμια που θα σώσουνε το δημόσιο από την καταστροφή, να καταλάβουν μια θέση σε ξένο πανεπιστήμιο που κάνει έρευνα αιχμής και όχι παρακμής. Έχουν το θάρος;;;;; Δεν το νομίζω, γιατί πολύ απλά τα περισσότερα διδακτορικά στην Ελλάδα δεν δίνονται πάνω σε νέες τεχνολογίες και γνώσεις, αλλά απλά είναι αντιγραφή ερευνητικών προτοκόλλων του εξωτερικού. Είναι απλά χαρτιά για κατάληψη θέσεων του δημοσίου και τίποτα παραπάνω. Έχω παρεβρεθεί σε εκλογές υποψήφιων λεκτόρων. Τις περισσότερες φορές οι εργασίες των ελλήνων υποψηφιών που πήραν Phd από ελληνικά πανεπιστήμια υπολείπονται κατά πολύ σε κανοτόμες ιδέες και πρωτοπορία έναντι των συναδέλφων ξένων. Και όμως καταλαμβάνουν θέσεις σε ελληνικά πανεπιστήμια, ενώ στην πραγματικότητα δεν το αξίζουν διότι πολύ απλά δεν υπάρχει αξιοκρατία. Θέλω πραγματκά να δω όταν θα αναγνωριστούν τα διδακτορικά από τα ξένα κολλέγια που βρίσκονται στην Ελλάδα, ή αλλιώς τα ΄΄εξ'αποστάσεως διδακτορικά΄΄ (διδακτορικό με λίγα λόγια που θα το παίρνεις χωρίς να κουράζεσαι, με πληρωμή) που είναι προ των πυλών να γίνει, πόσα εκατομύρια ευρώ θα ξοδέψει η ελληνική οικογένεια στα κολλέγια για να πάρει το παιδάκι τους ένα Phd. Δεν σε κάνουν ούτε τα Msc ούτε τα διδακτορικά πιο έξυπνο άνθρωπο. Οι έξυπνοι άνθρωποι που είχαν καινοτόμες ιδέες και έκανα Phd αυτή την στιγμή βρίσκονται σε ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού ή στα λίγα σοβαρά που έχει η Ελλάδα, αμοίβονται με 10.000 ευρώ και προσφέρουν πραγματικά στην επιστήμη. Άλλωστε κατά την γνώμη μου αυτοί πραγματικά πρέπει να αποκαλούνται επιστημόνες, όλοι οι υπόλοιποι, επαγγελματίες είμαστε, που ψάχνουμε σε βάρος των διδακτορικών και πολύ περισσότερο των ελληνικών οικογενειών μια θεσούλα στο δημόσιο. Εν κατακλείδι κύριε υπουργέ θεωρώ πολύ μεγάλο λάθος την θέσπιση 600 μοριών (400+200) για τους κατόχους διδακτορικών καο μόνο 200 για τους μεταπτυχιακούς. Πιστεύω ότι μια σφαιρική γραπτή εξέταση στο γνωστικό αντικείμενο των θέσεων που είναι να καταληφθούν με επιπλέον μοριοδότηση αυτών που γράφουν την βάση, έως και 300 μόρια το άριστα, θα ήταν πιο δίκαιο. Άλλωστε έχει αποδειχθεί από γραπτούς διαγωνισμούς ότι αυτοί πού είχαν διδακτορικά ή μεταπτυχιακά τα πήγαν πολλές φορές χειρότερα από συνυποψήφιους που δεν είχαν. Το δημόσιο απαιτεί μια σφαιρική γνώση του γνωστικού αντικειμένου και όχι την απόλυτη εξειδίκευση, λές και αποτελεί το ερευνητικό κέντρο του MIT που δικαίωμα έχουν μόνο οι διδάκτορες να κάνουν έρευνα