Αρχική Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια ΔιοίκησηΆρθρο 2 – Γενικές ΑρχέςΣχόλιο του χρήστη Ε.Π.Θ.Α. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΟΙΝ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ / ΚΟΙΝ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ | 11 Ιουλίου 2016, 19:27
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με την εγκύκλιό του α.π. ΔΙΠΑΑΔ/ΠΡΟΣ/73/40111 της 4/3/2016 του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης που υπογράφεται από τον κ. α.Γ.Γ. και με Θέμα: «Σχετικά με την απασχόληση ΠΕ Κοινωνικών Λειτουργών στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα» το Υπουργείο αναγνωρίζει κατόπιν σχετικής υπόδειξης από τον Συνήγορο του Πολίτη, ότι δεν ακολουθείται η αρχή της ίσης μεταχείρισης στον τομέα της απασχόλησης και της εργασίας - διατηρουμένου ενός απαράδεκτου πεπαλαιωμένου καθεστώτος αποκλεισμού - των πτυχιούχων ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Κοινωνικής Εργασίας / Κοινωνικών Λειτουργών από θέσεις εργασίας του Δημόσιου και ευρύτερου Δημόσιου τομέα. Ο Συνήγορος του Πολίτη έχει εξετάσει το θέμα και έχει τονίσει την άμεση ανάγκη παρέμβασης για τήρηση της αρχής της ίσης μεταχείρισης. Αναμενομένης όμως μιας γενικότερης ρύθμισης που θα επιλύσει γενικά το ζήτημα, με το σχέδιο νόμου «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση, κωλύματα επιλογής και υποχρεώσεις των προσώπων που στελεχώνουν τις θέσεις των άρθρων 6 και 8 του Ν. 4369/2016 προς ενίσχυση της ακεραιότητας και προς πρόληψη των περιπτώσεων σύγκρουσης συμφερόντων και λοιπές διατάξεις περί Δημόσιας Διοίκησης» που αναρτήθηκε προς διαβούλευση στο http://www.opengov.gr, εισάγονται προφανώς εκ παραδρομής νέες απαράδεκτες διακρίσεις. Συγκεκριμένα κατά τα: Άρθρο 2 παρ. 3 Η μετακίνηση από μία δημόσια υπηρεσία σε άλλη διενεργείται ως μετάταξη σε κενή οργανική θέση κλάδου/ειδικότητας της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας/εκπαιδευτικής βαθμίδας, για την οποία ο υπάλληλος έχει τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Άρθρο 10 παρ. 1 Επιτρέπεται, ύστερα από αίτηση, η αμοιβαία μετάταξη υπαλλήλων της παραγράφου 1 του άρθρου 3 με την προϋπόθεση να ανήκουν στην ίδια κατηγορία/εκπαιδευτική βαθμίδα και να κατέχουν τα τυπικά προσόντα του κλάδου/ειδικότητας στον οποίο μετατάσσονται. Άρθρο 13 Το άρθρο 71 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. , που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3528/2007 ( ΦΕΚ Α΄26) , αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 71 Μετάταξη σε άλλη υπηρεσία 1. Η μετάταξη σε άλλη υπηρεσία, ήτοι η απομάκρυνση του υπαλλήλου από την οργανική θέση της υπηρεσίας στην οποία έχει τοποθετηθεί και η τοποθέτησή του σε κενή οργανική θέση άλλης υπηρεσίας, σε κλάδο της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, για την οποία έχει τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, διενεργείται για την κάλυψη πάγιων αναγκών σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας. Με τα παραπάνω 3 σημεία του υπό διαβούλευση σχεδίου, ο ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός θα μπορεί να μετατάσσεται σε θέσεις ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών διότι κατά συντριπτικότατη πλειοψηφία υπάρχουν τέτοιες, αλλά και ΠΕ Κοινωνικών Λειτουργών, ενώ οι της ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ αποκλειστικά και μόνο σε ελαχιστότατες έως μηδενικές στους περισσότερους ΟΕΥ θέσεις ΠΕ Κοινωνικών Λειτουργών παρ ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και όπως ο Συνήγορος του Πολίτη διαπιστώνει δεν υφίσταται ουδεμία απολύτως διαφοροποίηση επαγγελματικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων μεταξύ των δύο κατηγοριών εκπαίδευσης (Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής ) στο συγκεκριμένο κλάδο. Όλοι οι Πτυχιούχοι Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ και ΑΤΕΙ) Κοινωνικοί Λειτουργοί κατέχουν το ΙΔΙΟ τυπικό προσόν του κλάδου/ειδικότητας τους δηλαδή άδεια άσκησης επαγγέλματος η οποία απαιτεί πτυχίο Κοινωνικής Εργασίας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΔΙΑΚΡΙΤΩΣ αν είναι πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ) ‘όπως ορίζεται από το άρθρο 1 του ΠΔ 23/1992 όπως αυτό αντικαταστάθηκε και ισχύει με το άρθρο 54 του ν. 3918/2011. Δεδομένου δε και του με την εγκύκλιό α.π. ΔΙΠΑΑΔ/ΠΡΟΣ/73/40111 της 4/3/2016 διαπιστωθέντος αποκλεισμού, η θέση των ΠΕ Κοινωνικών Λειτουργών με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου καθίσταται ακόμα δυσχερέστερη έναντι των συναδέλφων τους ΤΕ, διότι δεν υπάρχουν γι αυτούς θέσεις σε ΟΕΥ αποκλειστικά Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης προς μετάταξη. Για τους παραπάνω λόγους, παρακαλούμε πέραν της επίσπευσης εφαρμογής των από το Συνήγορο του Πολίτη δεικνυομένων, να προβλεφθεί στον παρόντα Νόμο η δυνατότητα μετατάξεων των Κοινωνικών Λειτουργών σε αντίστοιχες θέσεις Κοινωνικών Λειτουργών ανεξαρτήτως κατηγορίας, δεδομένης της κατοχής του ιδίου τυπικού προσόντος του κλάδου/ειδικότητας τους δηλαδή της άδειας άσκησης επαγγέλματος Κοινωνικού Λειτουργού που επαναλαμβάνουμε ότι απαιτεί πτυχίο Κοινωνικής Εργασίας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΔΙΑΚΡΙΤΩΣ αν είναι ΑΕΙ ή ΤΕΙ). Με τον τρόπο αυτό θα διευκολυνθεί η κινητικότητα μεταξύ των ποικίλων δομών άσκησης Κοινωνικής Πρόνοιας και η κάλυψη επιτακτικών αναγκών που λόγω της κοινωνικής κατάστασης είναι ιδιαίτερα μεγάλες. Η Πολιτεία δεν πρέπει να βάζει αυτο-φραγμούς στη κινητικότητα ειδικά αν αυτοί δεν στηρίζονται στις πραγματικές και νομοθετικά μάλιστα κατοχυρωμένες (ΠΔ 23/1992 όπως ισχύει κ.ο.κ.) αρμοδιότητες των υπαλλήλων της.