Αρχική Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια ΔιοίκησηΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ – ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΕΡΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – Άρθρο 22 – Ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων στο Δημόσιο ΤομέαΣχόλιο του χρήστη Αλεξάνδρα Μ. | 12 Ιουλίου 2016, 09:55
Μακάρι να μπορέσει να εφαρμοστεί και να έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, όμως για να γίνει αυτό, ιδιαίτερα από τον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα, εκτός των Υπουργείων (Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, ΟΤΑ και άλλους φορείς), θα πρέπει να προβλεφθεί τρόπος να καλυφθεί το κόστος αρχικής επένδυσης τόσο για την προμήθεια Συστήματος Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων και του απαραίτητου υπολογιστικού εξοπλισμού για τη λειτουργία του όσο και για την προμήθεια των απαραίτητων Ασφαλών Διατάξεων Δημιουργίας Υπογραφής για κάθε Δημόσιο Υπάλληλο. Η αιτιολογική έκθεση επικαλείται μελέτη του ΙΟΒΕ, η οποία όμως, ως μελέτη, βασίζεται σε συγκεκριμένες παραδοχές, που δεν είναι σίγουρο αν θα επαληθευτούν στην πράξη, ιδιαίτερα εφόσον, όπως αναφέρεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 22, ανατίθεται σε κάθε φορέα του Δημόσιου Τομέα ξεχωριστά η υποχρέωση για την προμήθεια και λειτουργία Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων (ΣΗΔΕ). Ιδιαίτερα για τους μικρότερους φορείς, το κόστος μπορεί να είναι απαγορευτικό, ενώ ο κατακερματισμός μπορεί τελικά να πολλαπλασιάσει το συνολικό κόστος αρχικής επένδυσης. Θα μπορούσε ίσως να αγοραστεί κάποιο σύστημα κεντρικά, μέσω Ευρωπαϊκών κονδυλίων και να παρέχεται στους φορείς του Δημοσίου, ιδιαίτερα στους μικρότερους, ως υπηρεσία, π.χ. στα πλαίσια ενός μεγάλου έργου, στα πρότυπα του Σύζευξις. Παλιά υπήρχε συζήτηση για ένα σχέδιο για τη δημιουργία δύο Κέντρων Δεδομένων μέσω Ευρωπαϊκών κονδυλίων για την υποστήριξη όλου του Δημοσίου. Διαφορετικά θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους φορείς να αξιοποιήσουν κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014-2020. Δεδομένου ότι το χρονοδιάγραμμα που θέτει το σχέδιο νόμου είναι φιλόδοξο, ο σχεδιασμός θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα. Ενδιαφέρον θα ήταν επίσης αν υπάρχει μία μελέτη σχετικά με την εξοικονόμηση που επετεύχθη πραγματικά στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης μετά την υιοθέτηση της Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων από το τέλος του 2013. Αν και το παράδειγμα δεν είναι αντιπροσωπευτικό, καθώς μάλλον το Υπουργείο, σε αντίθεση με αρκετούς άλλους φορείς, διέθετε ήδη αρκετά καλές υποδομές σε εξοπλισμό, οπότε το κόστος αρχικής επένδυσης ίσως ήταν μικρότερο από ότι θα είναι για άλλους φορείς, ωστόσο θα ήταν ενδεικτικό της εξοικονόμησης που μπορεί πραγματικά να επιτευχθεί, αλλά και του χρόνου που απαιτείται προκειμένου να φανούν τα αποτελέσματα.