Αρχική ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α., ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 144 Έναρξη ισχύοςΣχόλιο του χρήστη Η.Μ. | 2 Σεπτεμβρίου 2016, 01:43
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ & ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ? Διαβάζω με πολύ μεγάλη προσοχή 144 άρθρα μετά των παραγράφων τους και μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι δεν υπάρχει ούτε ένα άρθρο ούτε μια παράγραφος που να κάνει αναφορά και μνεία στα συμβούλια δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων και στην εν γένει λειτουργία τους. Ακούγεται περίεργο, αλλά η αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση του “Καλλικράτη” που υιοθετήθηκε για πρώτη φορά το 2011, μια πενταετία μετά, μόνο αποσπασματικά έχει εφαρμοστεί. Μια σειρά διατάξεων και προβλέψεων του νόμου έχει μείνει στο “συρτάρι” της δημόσιας διοίκησης και έχει καταστεί κενό γράμμα. Ο “Καλλικράτης” μερίμνησε να μετριάσει τον υδροκεφαλισμό από την κατάργηση των μικρών Δήμων που συγχωνεύθηκαν σε ενιαίους “καλλικρατικούς” δήμους, μέσω της λειτουργίας Συμβουλίων Δημοτικής Κοινότητας και Τοπικών Συμβουλίων. Ο ίδιος ο νόμος απέδωσε μόνο δευτερεύουσας σημασίας αρμοδιότητες στα όργανα αυτά, όμως προέβλεψε ότι “ο δήμαρχος, με απόφασή του … μπορεί να μεταβιβάζει αρμοδιότητές του στους προέδρους των συμβουλίων των δημοτικών κοινοτήτων” και επίσης ότι “το δημοτικό συμβούλιο … μπορεί να μεταβιβάζει συγκεκριμένες αρμοδιότητές του στα συμβούλια των δημοτικών κοινοτήτων”. Δυστυχώς, οι διατάξεις αυτές σπάνια ενεργοποιήθηκαν. Όλο το προηγούμενο διάστημα κύκλοι του ΥΠΕΣ ανέφεραν ότι χρειάζεται "ανατροπή του συγκεντρωτικού μοντέλου διοίκησης της χώρας” και επίσης “θέσπιση ενός πλαισίου που θα οδηγήσει σε μια ουσιαστική αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, πόρων και εξουσιών και, συνεπώς, σε μια ισχυρή Τοπική Αυτοδιοίκηση”. Κομβικό σημείο φαίνεται να είναι “η ενίσχυση των Τοπικών Συμβουλίων και η ουσιαστική τους παρουσία”, που προφανώς σημαίνει και μετριασμό του σημερινού δημαρχοκεντρικού μοντέλου. Εάν σε όλα τα ανωτέρω που αναφέρω προσθέσουμε το πρόσφατα κατατεθημένο σε διαβούλευση σχέδιο νόμου του ΥΠΟΙΚ για την απλούστευση των αδειών ΚΥΕ τότε Θα πρέπει να γνωρίζουμε ξεκάθαρα και με απόλυτη σαφήνεια αλλά και ειλικρίνεια από το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ποια είναι η θέση του από δω και στο εξής ως προς τις αρμοδιότητες των Συμβουλίων Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων της χώρας. Πλέον, καθίσταται σαφές πως διακυβεύεται τόσο η ύπαρξη όσο και ο σκοπός ύπαρξης των Τοπικών Συμβουλίων των Δήμων. Από την θεσμοθέτηση του Ν.3852/2010 (Καλλικράτης) συστάθηκαν τα εν λόγω συμβούλια τα όποια και έλαβαν τις επιμέρους αρμοδιότητες τους από την εγκύκλιο του τότε Υπ.Εσωτερικών με αριθμό πρωτ. 74572/2010. Οι αρμοδιότητες αυτές διαχωρίζονται μέχρι και σήμερα σε αποφασιστικές και γνωμοδοτικές, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές όλα αυτά τα 6 περίπου χρόνια που εκατοντάδες αιρετοί τοπικοί σύμβουλοι εκφράζουν την δυσαρέσκεια τους για την περιθωριοποίηση και αποψίλωση του ρόλου των συμβουλίων γενικότερα με τις υπάρχουσες αρμοδιότητες που κατά κόρον είναι γνωμοδοτικού χαρακτήρα. Εάν λοιπόν από τις αποφασιστικές (με δικαίωμα υπογραφής του Προέδρου του Συμβουλίου) μέχρι σήμερα αρμοδιότητες των τοπικών συμβουλίων που είναι ΜΟΝΟΝ η χορήγηση προέγκρισης, η άδεια μουσικής-μουσικών οργάνων και η απόφαση παράτασης ωραρίου επί της άδειας μουσικής-μουσικών οργάνων ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ και αυτές τότε όπως γίνεται ευρέως αντιληπτό δεν μιλάμε απλά και μόνο για μια αποψίλωση ή περικοπή των έως σήμερα εκτελεστικών αρμοδιοτήτων των Σ/λιων, αλλά για την πλήρη και ολοκληρωτική τους απαξίωση και παραγκώνιση. Νομίζω λοιπόν πως είναι υποχρέωση της πολιτείας και της κυβέρνησης που έχουμε στηρίξει και συνεχίζουμε να στηρίζουμε να οριοθετήσει ποιος θα είναι ο ρόλος των τοπικών συμβουλίων από την επόμενη ημέρα που θα τεθεί σε εφαρμογή ο παρόν νόμος. Δεν πρέπει να ξεχνάει κανείς πως οι Δημοτικές και Τοπικές Ενότητες της χώρας είναι περισσότερες από 1200 τον αριθμό που αυτό συνεπάγεται ότι υπάρχουν 1200 εκλεγμένοι Πρόεδροι Δ.Κ. και περί τους 6500 και πλέον εκλεγμένοι αιρετοί σύμβουλοι. Ο λαός τους ψήφισε με εκατοντάδες χιλιάδες σταυρούς και τους εξέλεξε με βάση συγκεκριμένο και θεσμοθετημένο μοντέλο την περίοδο εκείνη, δεν νομίζω ότι αρμόζει σε όλους αυτούς λοιπόν να μείνουν για τα υπόλοιπα 3 χρόνια της θητείας τους δίχως ουσιαστικά ΚΑΝΕΝΑ αντικείμενο. Πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη αυτή η τοποθέτηση… Αναμένουμε με μεγάλη αγωνία και προσοχή λοιπόν ποια θα είναι η πορεία και το μέλλον των Τοπικών Συμβουλίων των Δήμων της χώρας μας..