Αρχική ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α., ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 68 Συμψηφισμός λειτουργικών δαπανών Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. τουςΣχόλιο του χρήστη ΝΕΝΔΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | 2 Σεπτεμβρίου 2016, 12:03
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ή ΑΛΛΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ Του Παναγιώτη Νένδου-τ. Δ/ντή ΟΤΑ-Οικονομολόγου ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ Από το 2011 και μετά παρατηρείται το φαινόμενο σε πολλούς Δήμους της χώρας , οι δήμαρχοι , με ή χωρίς απόφαση του δημοτικού συμβουλίου , να στέλνουν έγγραφο στην ΔΕΗΕΕ (ΔΕΗ) και εν αγνοία των αρμοδίων υπηρεσιών και να της δίνουν εντολή, η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος να παρακρατείται συμψηφιστικά από τα αποδιδόμενα τέλη καθαριότητας και φωτισμού. Τους οδήγησε εκεί η αναγκαιότητα μη επάρκειας των πόρων για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων . Τα σχολεία δεν πρέπει με τίποτα να κλείσουν ή να υπολειτουργήσουν και οι ανάγκες είναι τεράστιες . ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΚΩΛΥΜΑΤΑ Όταν έρχεται η εκκαθάριση του διμήνου της ΔΕΗΕΕ , οι αρμόδιοι δημοτικοί υπάλληλοι ανακαλύπτουν ότι αυτό είναι ευθέως παράνομο , γιατί : A] Προσκρούει στις διατάξεις περί ανταποδοτικότητας των τελών καθαριότητας και φωτισμού , σύμφωνα με τον Ν 1080/80 και τον Ν. 25/75 περί συνείσπραξης των τελών αυτών . Β] Προσκρούει στην αρχή της ειδικότητας των πιστώσεων , σύμφωνα με τον Ν 3463/2006 και το ΒΔ 17-5-15-6-1959 , αφού οι ειδικές αυτές πιστώσεις των ανταποδοτικών τελών δεν μπορούν να διατεθούν παρά μόνο για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας της υπηρεσίας καθαριότητας . Γ] Αντιβαίνει στην εγκύκλιο .:2/51568/ΓΠΓΚ/2016 περί προϋπολογισμού 2017 και όλες τις προγενέστερες , όπου ορίζεται τα έσοδα και τα έξοδα της υπηρεσίας καθαριότητας πρέπει να είναι ισοσκελισμένα , ώστε να μην θεωρηθεί φόρος σε περίπτωση πλεονασμάτων και στη συγκεκριμένη περίπτωση , ευθέως ομολογούνται πλεονάσματα , αφού για να αποσπάς χρήματα από την υπηρεσία καθαριότητας και να τα δίνεις σε άλλους σκοπούς , σημαίνει ότι περισσεύουν . Δ] Με τον Ν. 1894/1990 ιδρύθηκαν τα ΝΠΔΔ «σχολικές επιτροπές» διεπόμενα από το ΠΔ 323/89 (ΔΚΚ) και με τον N. 3149/2003 ΦΕΚ 141 τ.Α΄ εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση τους από τον κρατικό προϋπολογισμό και σκοπό είχαν την διαχείριση αυτών των πιστώσεων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολικών κτηρίων. Από 1/1/2011 και μετά , καταργήθηκε η απευθείας χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών μέσω των ΟΤΑ (με κατανομές από τις δημοτικές επιτροπές παιδείας) και η τακτική τους χρηματοδότηση γίνεται από τους ΚΑΠ σε ποσοστό ίσο με αυτό που τους αντιστοιχούσε την 31/12/2010 . Άρα το φαινόμενο αυτό είναι μια κρυφή χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών , κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 38 του ν. 4257/2014 , με το οποίο μπορούν οι ΟΤΑ να χρηματοδοτούν εκτάκτως τις σχολικές επιτροπές. ΤΟ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΔΙΛΗΜΜΑ Όταν όμως πρέπει να εκδοθεί το ΧΕΠ για λογιστική τακτοποίηση της εκκαθάρισης της ΔΕΗΕΕ , για να μην είναι ακάλυπτο το ταμείο , πρέπει να γραφθεί στο ΧΕΠ πηγή χρηματοδότησης «Ανταποδοτικά» , αλλιώς ο ταμίας θα έχει αδικαιολόγητο πλεόνασμα σε σχέση με το γραμμάτιο είσπραξης . Αυτό θα προκύψει εύκολα σε έναν κατασταλτικό έλεγχο από το ελεγκτικό συνέδριο και τότε γεννάται το ερώτημα , ποιος έχει την ευθύνη ! … ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Πως θα αντιμετωπίσουν οι υπηρεσίες ένα τέτοιο πρόβλημα ,όταν μάλιστα έχουν απέναντί τους τις διοικήσεις ; Πριν αρκετό καιρό ήταν στην διαβούλευση (Ιούνιος 2015) ο νόμος «για την ανεξάρτητη αρχή ελέγχου ΟΤΑ κλπ) σχετική διάταξη στο άρθρο 38 , επέβαλε την επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών σε δόσεις με απόφαση δημοτικού συμβουλίου .(Ακόμα είναι σχέδιο νόμου) Η υπηρεσία πρέπει αρχικά να κάνει εισήγηση προς το δημοτικό συμβούλιο να καθορίσει ή όχι την επιστροφή των αρχεωστήτως καταβληθέντων ποσών σε δόσεις. Αν παρέλθει εύλογο χρονικό διάστημα (το επόμενο συμβούλιο) και δεν συζητηθεί , αμέσως υποβάλλεται και δεύτερη εισήγηση , αλλά αυτή την φορά με κοινοποίηση στην αρχή εποπτείας ΟΤΑ (αποκεντρωμένη) και τον επίτροπο του ελεγκτικού συνεδρίου (ως φυσικό ελεγκτή) . Συνάμα με εξώδικο πρέπει να κληθεί η ΔΕΗΕΕ να προσκομίσει τα έγγραφα με τα οποία έκανε αυτό τον συμψηφισμό ώστε να φανεί αν λειτούργησε αυθαίρετα ή όχι και αν λειτούργησε αυθαίρετα , πρέπει οι υπηρεσίες να εισηγηθούν στην Οικονομική επιτροπή διορισμό δικηγόρου για υποβολή μήνυσης και αγωγής . Φυσικά θα συνεχίσουν να κάνουν λογιστική τακτοποίηση έχοντας στα δικαιολογητικά των ΧΕΠ όλα τα έγγραφα και τις ενέργειες που έκαναν , ώστε στον κατασταλτικό έλεγχο να τύχουν τουλάχιστον της συγγνωστής πλάνης. Με το παραπάνω άρθρο 68 , το ανωτέρω περιγραφόμενο πρόβλημα και οι συγκρούσεις , δεν λύνονται και ίσα-ίσα που εντείνονται , γιατί στα ήδη μικρά έσοδα των σχολικών επιτροπών θα προστεθούν και άλλα αναπάντεχα . ΕΜΕΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ Να τροποποιηθεί το ΆΡΘΡΟ 68 και να αφήνεται ελεύθερο το κάθε δημοτικό συμβούλιο να αποφασίσει αν το ηλεκτρικό ρεύμα των σχολικών κτηρίων θα καταβάλλεται από τα ανταποδοτικά τέλη , ως δημοτικά κτήρια που είναι και κυρίως τα γυμναστήρια που χρησιμοποιούνται και από τον Δήμο , ως μέρος του κόστους της υπηρεσίας φωτισμού .