• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Μ-Θ, ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ' | 5 Σεπτεμβρίου 2016, 15:49

    Στα πλαίσια του διαλόγου για τη σύσταση Νέων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Κεντρικής Μακεδονίας και Αν. Μακεδονίας & Θράκης, αντί της υφιστάμενης Μακεδονίας-Θράκης, καταθέτουμε τις απόψεις του Συλλόγου μας, οι οποίες συνοψίζονται στο παρακάτω Υπόμνημα που καταθέσαμε ήδη στο Υπουργείο Εσωτερικών, καθώς και στο ενημερωτικό δελτίο σχετικά με τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών μετά από σχετικό αίτημα του Συλλόγου μας. ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Κομοτηνή, 2-6-2016 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ Αριθμ. Πρωτ.: 27 ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗ Α.Μ.Θ Δ/νση: Παρασίου 4, 69100 Κομοτηνή ΠΡΟΣ: Όλους τους συναδέλφους Πληροφορίες: ΚΟΙΝ.:.1)ΟΣΕΑΔΕ α)Τριανταφυλλόπουλος Γεώργιος, 2) Μέλη Δ.Σ. Τηλ: 2531027966, Fax: 2531032140 β)Χρίστου Ανδρέας Τηλ.: 2531083382, Fax: 2531071479 ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ Σύμφωνα με το άρθρο 1 του προσχεδίου νόμου «Ρύθμιση θεμάτων Ο.Τ.Α. και άλλες διατάξεις» αρμοδιότητάς Υπουργείου Εσωτερικών, προβλέπεται η Σύσταση Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Οι θέσεις μας με το ζήτημα αυτό είναι οι εξής: 1ον- Θεωρούμε καταρχάς ως θετική τη Σύσταση ΑΔ ΑΜΘ, καθώς προωθεί και διευρύνει την έννοια της αποκέντρωσης αναβαθμίζοντας τον ρόλο της Διοίκησης στην αντίστοιχη γεωγραφική περιοχή της Χώρας, με υψηλό επίπεδο εκπροσώπησης του Κράτους. Μια παραμεθόριος περιοχή που ως γνωστό παρουσιάζει, διαχρονικά, σημαντικά αναπτυξιακά και κοινωνικά προβλήματα και ως εκ τούτου χρήζει ιδιαίτερης στήριξης από το Κράτος. 2ον- Οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις (πρώην Κρατικές Περιφέρειες) είναι μια κρίσιμη δομή καθώς αποτελούν το πεδίο συναρμογής-προσαρμογής των Κεντρικών Πολιτικών (Κυβέρνηση-Κεντρική Διοίκηση) με τις Τοπικές Πολιτικές (Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ Βαθμού-Περιφερειακή-Δημοτική Διοίκηση). Έτσι οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής καθώς και τις τοπικές πολιτικές των φορέων της Αυτοδιοίκησης προκρίνουν-εισηγούνται-αποφασίζουν τους τρόπους εκείνους, ώστε οι εθνικές πολιτικές να εφαρμοστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις αντίστοιχες περιοχές. 3ον- Μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη, όπου οι Κρατικές Περιφέρειες ΚΜ και ΑΜΘ, συγκρότησαν την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μ-Θ, διαπιστώθηκε δυσλειτουργία των αντίστοιχων Υπηρεσιών της ΑΜΘ, σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς, όσον αφορά κυρίως τον συντονισμό και την υποστήριξη των Υπηρεσιών αυτών. Βέβαια, θεωρούμε ότι αυτό ήταν αναπόφευκτο, αφενός λόγω των αποστάσεων από την έδρα (Θεσσαλονίκη) της νέας δομής και αφετέρου λόγω του ιδιαίτερου βάρους του 2ου μεγαλύτερου αστικού κέντρου της Χώρας. Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν να εξασθενήσει ο ρόλος της Αποκεντρωμένης Κρατικής Διοίκησης στην περιοχή της Αν. Μακεδονίας και Θράκης. 4ον- Εφόσον, σύμφωνα με τα παραπάνω, η πολιτική επιλογή-απόφαση είναι η δημιουργία νέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αν. Μακεδονίας και Θράκης θα πρέπει, κατά την άποψή μας, να πληρούνται οι εξής προϋποθέσεις: Α.1) Σχεδιασμός των νέων δομών (Οργανισμός), ώστε να επιτελούνται πλήρως και επαρκώς οι προβλεπόμενες λειτουργίες-αρμοδιότητες. Ο σχεδιασμός αυτός θα τεκμηριώσει την ήδη διαπιστωμένη έλλειψη προσωπικού, καθώς και τις επιπλέον ανάγκες που προκύπτουν με τη Σύσταση της νέας δομής. Συνεπώς για να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της νέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αν. Μακεδονίας και Θράκης, θα πρέπει να καλυφθούν άμεσα οι ανάγκες που θα ανακύψουν, με ταχείες εθελούσιες μετατάξεις κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων. Για όσες ανάγκες δεν πληρωθούν με την ανωτέρω διαδικασία, να προγραμματιστούν προσλήψεις κατά προτεραιότητα. Α.2) Ταυτόχρονα, επειδή όπως προαναφέραμε οι ΑΔ είναι ένα κρίσιμο πεδίο συναρμογής των Εθνικών και Τοπικών πολιτικών, σύμφωνα με την εμπειρία μας θεωρούμε ότι το «κλειδί» για την επίλυση των «τριβών», που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή, είναι η επαρκής Νομική Υποστήριξη του έργου όλων των Υπηρεσιών της ΑΔ. Η λειτουργία επομένως Δ/νσης ή Τμήματος Νομικής Υποστήριξης που θα υπάγεται στον Γ.Γ θα μεγιστοποιήσει την αξιοπιστία και ασφάλεια του έργου των Υπηρεσιών, δίνοντας σημαντική ώθηση στο ξεκίνημα της λειτουργίας της Νέας Αποκεντρωμένης, που ως εγχείρημα είναι αναμενόμενο ότι θα παρουσιάσει δυσκολίες στην εφαρμογή του, τουλάχιστον το πρώτο διάστημα. Α.3) Τέλος, στο δύσκολο αυτό μεταβατικό διάστημα της Σύστασης και Λειτουργίας της Νέας ΑΔ Αν. Μακεδονίας και Θράκης θα πρέπει να υπάρξει σημαντική υποστήριξη και συντονισμός του έργου των Υπηρεσιών της, από τις Υπηρεσίες των αντίστοιχων Υπουργείων, όπως για παράδειγμα ταχεία επιμόρφωση των υπαλλήλων από στελέχη των Υπουργείων, άμεση επίλυση όποιων προβλημάτων προκύπτουν κατά την εφαρμογή κλπ. Β) Από το Οργανόγραμμα θα προκύψουν επίσης ανάγκες σε υποδομές (κτιριακές, δικτύων επικοινωνίας, προγραμμάτων και μηχανημάτων Η/Υ κλπ), οι οποίες θα πρέπει να καλυφθούν με τις απαιτούμενες πιστώσεις. Γ.1) Θα πρέπει να διασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα των υπηρετούντων υπαλλήλων, καθώς μετακινήσεις από Νομό σε Νομό (από τυχόν ανάγκες που θα προκύψουν λόγω των νέων δομών) θεωρούνται σύμφωνα με την νομολογία ως μεταθέσεις, δηλαδή δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν χωρίς την θέληση των εργαζομένων και ως εκ τούτου πρέπει να υπάρχει σαφής πρόβλεψη για την τοποθέτηση των ήδη υπηρετούντων στον τόπο της σημερινής εργασίας τους. Γ.2) Ταυτόχρονα θα πρέπει να διασφαλιστούν οι οργανικές θέσεις των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων, θέτοντας ως αποκλειστική προθεσμία ένα σύντομο χρονικό διάστημα για την σύνταξη του νέου Οργανισμού, ακολούθως για την τοποθέτηση του προσωπικού σε αντίστοιχες οργανικές θέσεις και πέραν της τελικής προθεσμίας να θεωρείται ότι πλέον οι υπηρετούντες υπάλληλοι καλύπτουν οργανικές θέσεις, ώστε να είναι ξεκάθαρο ότι η τοποθέτηση σε προσωποπαγείς θέσεις είναι μια προσωρινή κατάσταση προκειμένου να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία. Εν κατακλείδι, εάν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε με τη δέουσα σοβαρότητα το εν λόγω εγχείρημα και εφόσον υπάρχει η πολιτική βούληση για επιτυχή λειτουργία του θεσμού των ΑΔ προς όφελος της Χώρας και των Τοπικών Κοινωνιών, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη όλα τα παραπάνω συμβάλλοντας με τις δυνάμεις μας προς όφελος του Ελληνικού Λαού.