Αρχική Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2013/33/ΕΕΆρθρο 18 – (Άρθρο 24 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Ασυνόδευτοι ανήλικοιΣχόλιο του χρήστη ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ | 31 Οκτωβρίου 2016, 10:54
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Από το παρόν άρθρο απουσιάζει ένα οργανωμένο σχέδιο επιτροπείας των ασυνόδευτων ανηλίκων, για τους οποίους εκ του νόμου επίτροπος παραμένει ο Εισαγγελέας Ανηλίκων, ρύθμιση που αποδεικνύεται πολύ προβληματική και χαοτική στην πράξη. Επιπλέον, δεν ορίζονται με σαφήνεια οι αρμοδιότητες των επιτρόπων που δρουν κατ΄εξουσιοδότηση του Εισαγγελέα Ανηλίκων. Θα έπρεπε να υπάρχει αποτελεσματικό σύστημα εντοπισμού ασυνόδευτων από τα πρώτα εικοσιτετράωρα εισόδου τους στη χώρα και άμεσου διορισμού επιτρόπου που θα αναλαμβάνει τους ανηλίκους σε όλες τις υποθέσεις τους (στέγαση-διαμονή, νομικές διαδικασίες, εκπαίδευση, ιατροφαρμακευτικά θέματα κ.ο.κ.). Τέλος, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για συστηματοποίηση και ουσιαστική εφαρμογή του θεσμού της αναδοχής, στην περίπτωση των ασυνόδευτων ανηλίκων, μέσω μίας ειδικής διαδικασίας προσδιορισμού κατάλληλων οικογενειών-αναδόχων ταχύτερης από τη γενική του Αστικού Κώδικα. Αν λειτουργούσε ευέλικτα ο θεσμός της αναδοχής στην περίπτωση των ασυνόδευτων ανηλίκων, θα μπορούσε να αποσυμφορηθεί το σύστημα στέγασης του ΕΚΚΑ, το οποίο αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες στέγασης όλων των ευάλωτων ομάδων που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη χώρα, αλλά και το σύστημα επιτροπείας το οποίο, όπως προαναφέρθηκε, εξακολουθεί να παρουσιάζει προβληματικά σημεία.