• Σχόλιο του χρήστη 'Αντώνης Μακρής' | 12 Νοεμβρίου 2009, 16:58

    Νομίζω ότι οι περισσότεροι μέσα μας πιστεύουμε ότι κατά βάση τέτοιες διαδικασίες είναι από τη φύση τους ισοπεδωτικές και εξαφανίζουν τις ιδιαίτερες ικανότητες κάθε υποψηφίου. Από την άλλη γνωρίζοντας την κατάσταση που υπήρχε μέχρι σήμερα κάνουμε τη καρδιά μας πέτρα και λέμε καλύτερα με μέτριες διαδικασίες ΑΣΕΠ, παρά μέσω υπόγειων διαδρομών. Με αυτό το σκεπτικό θα καταθέσω και τα παρακάτω σχόλια. Α) Η συνάφεια ενός μεταπτυχιακού τίτλου είναι σημαντική στην μοριοδότηση της συγκεκριμένης θέσης που προκηρύσσεται. Για παράδειγμα σε μία θέση σε λογιστήριο ένα μεταπτυχιακό στην ιστορία της μουσικής δεν έχει νόημα. Για να μπορεί να μοριοδοτηθεί αντίστοιχα ένας τίτλος είναι σχετικά εύκολο να εφαρμοστούν λίγες βασικές κατηγορίες που χρησιμοποιούνται ευρέως όπως 1) Επιστήμες ζωής (Βιολογία, Βιοχημεία, Χημεία κλπ) 2)Οικονομικές επιστήμες (Οικονομικά, Μαθηματικά, κλπ) 3) Τέχνες και Γράμματα (Μουσική, Θέατρο, Φιλοσοφία κλπ) Με 5-6 κατηγορίες επικροτείται η συνάφεια χωρίς να υπάρχει κατάτμηση αντικειμένων. Β) Στό μεταπτυχιακό δίπλωμα εξειδίκευσης υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα μεταξύ διετών και μονοετών διπλωμάτων. Ένας τρόπος προσέγγισης είναι η επέκταση της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Συστήματος πιστωτικών μονάδων (European Credit Transfer System, ECTS). Ένα ακαδημαϊκό έτος επιβραβεύεται με 60 πιστωτικές μονάδες, συνεπώς διετείς μεταπτυχιακοί τίτλοι παίρνουν 120 πιστωτικές μονάδες. Αντιστοίχηση της μοριοδότησης με τις πιστωτικές μονάδες θα έλυνε το πρόβλημα. Κι επειδή το σύστημα είναι πανευρωπαϊκό βοηθάει στην ευχερή και ομοιογενή μοριοδότηση. Οι σύμβουλοι του ECTS στο υπουργείο Παιδείας φαντάζομαι ότι μπορούν να συνεισφέρουν με την εμπειρία τους. Γ) Γίνεται πολύς λόγος για την ποιότητα των πτυχίων που βαθμολογούνται με τον ίδιο τρόπο παρά την ποιοτική τους διαφορά. Συνήθως βλέπω σχόλια για τα «καλά» Ελληνικά πτυχία και τα κακά Ρουμάνικα ή Βουλγάρικα και τα κατανοώ εν μέρει. Αντιστρέφοντας το επίσης, αν είμαι εργοδότης και μου έρχεται κάποιος με διδακτορικό από το MIT ή το Harvard, θα τον προτιμούσα από κάποιον άλλον; πιθανά ναι θα έλεγα. Αναγνωρίζω την αντικειμενική δυσκολία για τέτοια πιο ενδελεχή αξιολόγηση. Ίσως όμως και εδώ θα μπορούσε να υπάρχει μία αδρή κατηγοριοποίηση και αντίστοιχη μοριοδότηση. Υπάρχουν διεθνείς πίνακες κατάταξης πανεπιστημίων ανά σχολή. Ένα πανεπιστήμιο που είναι στα καλύτερα 100 θα έπρεπε να μοριοδοτείται περισσότερο από ένα που είναι νούμερο 500.